کد مطلب: 

244925

سیدجلال: منظور من از خارجی‌ها، بشار و رادو نبود

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس به خبرورزشی گفت: تعطیل کردن بدون برنامه لیگ می‌تواند به نابودی فوتبال منجر شود.
سیدجلال: منظور من از خارجی‌ها، بشار و رادو نبود

به گزارش خبرورزشی، شاید بهترین خبر برای پرسپولیسی‌ها صدور مجوز تمرینات باشگاهی از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش بود. بر اساس دستور این ستاد زمان شروع تمرینات لیگ برتری‌ها ۳ خرداد جاری خواهد بود. قرار است از روز ۴ تیر سال جاری هم مسابقات لیگ برتر از سر گرفته شود. حالا بازیکنان پرسپولیس که ۱۰ امتیاز با تیم دوم فاصله دارند، می‌توانند با خیال راحت در تمرینات حضور پیدا کرده و برای چهارمین قهرمانی متوالی خود تلاش کنند. در این میان سیدجلال حسینی کاپیتان باتجربه و سرد و گرم چشیده پرسپولیس یک نگرانی دارد که دقیقاً همان نگرانی یحیی گل‌محمدی سرمربی این تیم است.  تازه‌ترین صحبت‌های کاپیتان پرسپولیس را بخوانید که خواندنی است.

بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان ستاد مقابله با کرونا دستور شروع مجدد تمرین و مسابقات را صادر کرد. شما شروع به تمرین کردید. تمرینات این دو روز چطور بود؟
این یک تصمیم منطقی بود. به هر حال به نظر می‌رسد ویروس کرونا فعلاً ادامه داشته باشد و باید به زندگی کردن کنار این ویروس مزاحم عادت کنیم تا بالاخره ریشه‌کن شود. ما هم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در شرایط خوبی تمرین کردیم.

دلت برای تمرینات گروهی تنگ نشده بود؟
صددرصد همین‌طور است. سال هاست منِ سیدجلال حسینی عادت کردم در تمرین و مسابقات شرکت کنم و این شرایط و تعطیلی کامل تمرین و مسابقات واقعاً سخت بود. امیدوارم فوتبال ما بدون مشکل ادامه پیدا کند و به پایان برسد.

برخی کارشناسان بهداشتی مدعی شده‌اند پاییز شاهد جهش مجدد این ویروس خواهیم بود.
گفتم که ما هم شنیدیم کشف و توزیع واکسن یا داروی کرونا شاید یک سال یا یک سال و نیم دیگر طول بکشد. باید با رعایت نکات بهداشتی به زندگی عادی بازگردیم.

برخی دیگر مثل افشین پیروانی هم اعتقاد دارند اگر لیگ نوزدهم تعطیل می‌شد، باید فاتحه لیگ بیستم را هم می‌خواندیم و...
بله، این امکان هم وجود دارد، چون ویروس کرونا که با شروع لیگ بیستم مهار نمی‌شود. قطعاً در ماه‌های آینده هم درگیر این بیماری خواهیم بود و بنابراین اگر لیگ نوزدهم تعطیل شده یا می‌شد، احتمالاً باید قید لیگ بیستم را هم می‌زدیم. این به نفع فوتبال نبود و شما می‌بینید لیگ کره‌جنوبی و آلمان هم دنبال می‌شود.

البته بوندس‌لیگا به خاطر مسائل اقتصادی، حق پخش تلویزیونی و احتمالاً ورشکستگی باشگاه‌ها دوباره از سر گرفته شد. این در حالی است که در ایران اغلب باشگاه‌ها دولتی هستند و درآمدی هم ندارند.
مگر لیگ ستارگان قطر دولتی نیست؟ بودجه تیم‌ها در این کشور هم براساس رتبه توسط دولت قطر تأمین می‌شود. به نظرم تعطیل کردن بدون برنامه لیگ می‌تواند به نابودی فوتبال منجر شود.

حالا که قرار است لیگ مجدداً آغاز شود، پرسپولیس را با ۱۰ امتیاز اختلاف از پیش قهرمان می‌دانید؟
نه! این یک تفکر اشتباه است. این درست که ما ۱۰ امتیاز اختلاف داریم، اما باید بجنگیم. شک نکنید همه تیم‌ها با تمام توان و قدرت جلوی ما بازی می‌کنند و باید خودمان را برای ۹ هفته جنگ و مبارزه برای قهرمانی آماده کنیم.

یحیی گل‌محمدی هم مشابه همین حرف را زده و گفته «اگر شُل بگیریم سفت می‌خوریم!»
حق با آقایحیی است. ما نباید خودمان را از حالا قهرمان بدانیم و باید با حداکثر توان تمرین کنیم و باز هم می‌گویم برای دفاع از عنوان قهرمانی بجنگیم.

البته برخی باشگاه‌ها هم پیشنهاد لیگ پلی‌استیشنی را دادند.
تمایلی ندارم در این رابطه صحبت کنم. لطفاً سؤال بعدی!

اولین بار خودت در مصاحبه اختصاصی با خبرورزشی به ما گفتی با نظارت ویژه بهداشتی می‌توان بازی‌های لیگ را برگزار کرد و حالا فکر می‌کنی بتوان پروتکل‌های بهداشتی را اعمال کرد؟
شما می‌بینید تقریباً همه مشاغل به حالت عادی برگشته و مراکز خرید و اماکن عمومی دیگر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. آیا پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن دقیق اعمال می‌شود که در فوتبال نمی‌شود؟ ما باید از یک‌جایی شروع کنیم. چه اشکالی دارد مسئولان ما رایزنی کنند و از بوندس‌لیگا الگو بگیریم؟ می‌دانم سخت است، اما به هر حال می‌توان برخی اقدامات فوتبال آلمان در برگزاری مجدد را انجام داد و خیلی هم کار سختی نیست.

الان ما وحید هاشمیان مربی تیم ملی و مهدی مهدوی‌کیا را در آلمان داریم و حتی می‌توانیم از طریق تماس با آن‌ها ببینیم بوندس‌لیگا چگونه و با چه شرایطی دنبال می‌شود.
بله، آقامهدی و آقاوحید هم در آلمان حضور دارند و خیلی می‌توانند کمک کنند.

راستی گفته‌ای پول بازیکنان خارجی را به داخلی‌ها بدهند؟
من مخالف خرید بازیکن درجه یک خارجی و باکیفیت نیستم، اما همه می‌دانیم کمتر فوتبالیست خوب خارجی به ایران می‌آید. بازیکنانی که چندین برابر قیمت واقعی خود قرارداد می‌بندند و تا آخرین دلار یا یوروی قرارداد خود و حتی غرامت شکایت خود را می‌گیرند. حرف سر این بود وگرنه بازیکن خوب خارجی خیلی هم به درد می‌خورد.

ولی شاید برخی‌ها تصور کردند منظورت رادوشویچ یا بشار رسن باشد.
نه، منظورم نه گلر کروات ما بود و نه هافبک عراقی تیم، چون این دو ثابت شده‌اند. هم بشار و هم رادوشویچ توانسته‌اند خودشان را در این سال‌ها نشان دهند و همواره کمک حال تیم بوده‌اند. اتفاقاً باید قرارداد این دو را تمدید کرده و سال‌ها آن‌ها را نگه دارند.

رادوشویچ که چندی پیش قراردادش را سه سال دیگر تمدید کرد ولی بشار رسن هنوز تمدید نکرده است.
بشار رسن هم بازیکن به‌دردبخور و باکیفیتی است. او می‌تواند به تیم کمک کند و بهتر است باشگاه برای تمدید قراردادش اقدام کند. بشار و رادو هر دو جزو بازیکنان باشخصیت و حرفه‌ای هستند که ثابت شده‌اند.

بشار به تازگی در مصاحبه لایو با یک خبرنگار عراقی عنوان کرد اوایل حضورش در پرسپولیس برخی بازیکنان به او حرف‌های بد فارسی یاد می‌دادند که به مربیان بگوید، اما سیدجلال حسینی کاپیتان تیم جلوی این کار را گرفت و به من گفت آن حرف‌ها را نزنم.
به هر حال بشار تازه به پرسپولیس آمده بود و بچه‌ها هم شوخی می‌کردند و منظور بدی نداشتند، اما به عنوان بازیکن بزرگ‌تر باید حواسم به بشار جوان بود و خوشحالم هنوز یادش مانده است.

به نظر می‌رسد منظور تو از بازیکنان خارجی جونیور براندائو و ماریو بودیمیر باشد.
من اسمی نمی‌آورم ولی یکسری بازیکن خارجی بی‌کیفیت با حضور در پرسپولیس حق بازیکنان جوان و با‌استعداد همین مملکت را ضایع می‌کنند. ما بازیکنانی در پرسپولیس و لیگ برتر می‌بینیم که اصلاً و ابداً در حد لیگ برتر یا فوتبال ایران نیستند ولی می‌آیند و بالاترین قرارداد‌ها را هم می‌بندند و همه پول خودشان را هم می‌گیرند. اگر قرار است بازیکن خارجی بیاید باید از لحاظ فنی یک سر و گردن بالاتر یا حداقل در سطح بازیکنان خوب ما باشد نه اینکه... در این مورد بحث زیاد است، اما فعلاً بگذریم!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-05-26 23:04

افزودن دیدگاه جدید