کد مطلب: 

244033

خصوصیت اخلاقی جالب محبوب‌ترین بازیکن این روزهای استقلال

شیخ دیاباته انگلیسی بلد نیست و به همین خاطر در روزهای اول نمی‌توانست با بازیکنان زیاد ارتباط بگیرد ولی رفته رفته استعدادش را بروز داد.
خصوصیت اخلاقی جالب محبوب‌ترین بازیکن این روزهای استقلال

به گزارش خبرورزشی، دیروز تولد شیخ دیاباته بود. مهاجم گلزنی که استقلالی‌ها قلباً دوستش دارند. البته کادوی باشگاه برای دیاباته در این روزها به مذاقش خوش نیامده؛ اینکه برایش رسیدی فرستادند که یک هوادار استقلال آن را جعل کرده بود. به همین خاطر او کاملاً شاکی است و کسی نمی‌داند آخر قصه‌اش با استقلال چه شکلی خواهد بود. به بهانه تولد این بازیکن، بد نیست اطلاعات متفاوت‌تری از او بخوانید.

عاشق پیاده‌روی
شیخ دیاباته عاشق پیاده‌روی است. گهگاه برای پیاده‌روی به مجموعه انقلاب می‌رود. او کلاً پیاده‌روی در فضای باز و پارک‌ها را دوست دارد. خیلی وقت‌ها هم تنها به پیاده‌روی می‌رود. او عاشق شنا کردن هم هست. به خاطر دست و پای بلندی که دارد، می‌توانست یک شناگر قهار باشد. بعضی از دوستانش به شوخی به او می‌گویند مایکل فلپس. یک دست و پا که می‌زند، نصف استخر را طی می‌کند!

غذای مورد علاقه
خارجی‌ها اکثراً عاشق چلوکباب می‌شوند. شیخ دیاباته هم از این قاعده مستثنی نبوده است. او عاشق کباب است ولی خورش‌های ایرانی را خیلی دوست دارد؛ از قورمه‌سبزی بگیرید تا قیمه. عاشق دستپخت مادر، تنها دوستش در تهران است. او دوستی دارد که بیشتر با او رفت‌وآمد می‌کند. خیلی وقت‌ها برای ناهار و شام، به خانه آن‌ها می‌رود. خودش یک بار این را گفته بود.

مهربان، اما حساس
شیخ دیاباته واقعاً مهربان است و این را همه بازیکنان می‌گویند ولی آدم بسیار حساسی هم به حساب می‌آید. او روی وعده و وعید حساسیت دارد. وقتی باشگاه بگوید کاری می‌کند و نمی‌کند، شیخ به هم بریزد. در هفته‌های ابتدایی حضور در ایران در هتل زندگی می‌کرد و مدام می‌گفت باید برایش خانه بگیرند. به محض اینکه برایش خانه گرفتند، شروع به گلزنی کرد و توانست مقابل تراکتور هت‌تریک کند. شیخ کلاً روحیه لطیفی دارد. یکی از بازیکنان استقلال می‌گوید: «نگاه به قد و هیکلش نکنید روح لطیفی دارد.»

ایران‌دوست
شیخ به شدت ایران را دوست دارد و با ایرانی‌ها حال می‌کند. مثلاً اخیراً در مصاحبه با یکی از سایت‌های فرانسوی گفت مردم را دوست دارد و آن‌ها هم او را خیلی دوست دارند. شیخ علاقه زیادی به آثار باستانی ایران دارد. وقت نکرده جایی برود ولی بارها گفته بود دوست دارد یک بار ایرانگردی کند و مترصد یک فرصت است.

شوک به شیخ
در روزهای اول حضور در ایران چیزی که شیخ دیاباته را شوکه کرد، رانندگی ایرانی‌ها بود. او تعجب کرده بود که «چرا مردم این‌طور رانندگی می‌کنند؟» مخصوصاً برایش عجیب بود در میادین شهر ماشین‌ها درون هم گره می‌خورند و با خنده می‌گفت: «کلاً قانون رانندگی شما با همه جای دنیا فرق دارد.» به همین دلیل دیاباته اصلاً دوست ندارد در تهران پشت فرمان بنشیند و می‌گوید از این کار هراس دارد. باشگاه هم یک پژو پارس به همراه راننده در اختیارش قرار داده تا راحت رفت‌وآمد کند.

پاتوقی ندارد
شیخ برعکس خیلی از بازیکنان خارجی که به ایران می‌آیند و سریعاً برای خودشان یک پاتوق جور می‌کنند، هیچ پاتوقی ندارد. همان‌طور که نوشتیم بیشتر با یک دوست ایرانی رفت‌وآمد می‌کند که اکثر کارهایش را او انجام می‌دهد. خودش بارها گفته دوست دارد اکثر مواقع در خانه باشد. او زیاد فیلم می‌بیند و زیاد هم مطالعه می‌کند. در فضای مجازی هم زیاد فعال نیست و البته در خانه به طور مداوم به صورت تصویری با همسر و بچه‌هایش در ارتباط است. 

فارسی حرف می‌زند!
شیخ دیاباته انگلیسی بلد نیست و به همین خاطر در روزهای اول نمی‌توانست با بازیکنان زیاد ارتباط بگیرد ولی رفته رفته استعدادش را بروز داد. یکی از بازیکنان استقلال با خنده می‌گوید: «او استعداد زیادی در فارسی یاد گرفتن دارد. الان گلیمش را از آب بیرون می‌کشد و دست و پا شکسته با ما فارسی حرف می‌زند!»

جنجال فرودگاه
استقلال برای یک سفر به امارات راهی فرودگاه مهرآباد شده بود که ناگهان یکی از پرسنل فرودگاه مهرآباد هوس کرد جلوی پای دیاباته «پا» بیندازد. شیخ که داشت تعادلش را از دست می‌داد، خودش را کنترل کرد و بعداً هم گفت از حرکت آن کارمند فرودگاه گذشتم البته به خاطر اعتراضات شدید هواداران استقلال که فیلم آن حرکت را در فضای مجازی پخش کردند، روابط عمومی فرودگاه مهرآباد از دیاباته عذرخواهی کرد ولی کسی متوجه نشد با آن کارمند خاطی برخورد کردند یا نه؟

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-04-26 22:01

افزودن دیدگاه جدید