کد مطلب: 

243734

غلامی: از امضای پدرم گذشتم و استقلالی شدم

مدافع استقلال می گوید از انتخابی که کرده با این تیم قرارداد امضا کرده است کاملا راضی است.
غلامی: از امضای پدرم گذشتم و استقلالی شدم

به گزارش ورزش سه، عارف غلامی بازیکنی است که در ابتدای فصل با استقلال قرارداد امضا کرد هرچند که در ابتدا کمتر کسی فکر می کرد او بتواند جایی در ترکیب اصلی آبی ها برای خود دست و پا کند و بیشتر کارشناسان فکر می کردند او کارش را روی نیمکت ذخیره ها دنبال می کند. با این حال این بازیکن خیلی زود خودش را به ترکیب اصلی رساند و نمایش خوبی در ترکیب آبی پوشان داشت.

غلامی در گفت و گوی حضوری با "ورزش سه" صحبت های جذابی به زبان آورد که در ادامه آن را می خوانید:

*در مورد شرایط تمرین در روزهای قرنطینه صحبت کن، از این شرایط راضی هستی؟
به هرحال طبیعتا اصلا این جای تمرین گروهی را نمی گیرد اما برای اینکه آمادگی نسبی داشته باشیم بچه ها از امکانات و شرایط استفاده می کنند تا به صورت انفرادی و به صورت آنلاین و ویدئویی تمرین کنند. این کار باعث می شود آمادگی جزیی برای شروع مسابقات داشته باشیم اما فکر می کنم با شروع تمرینات نیاز به مدتی تمرینات بدنسازی داریم تا کاملا آماده بشویم شروع بازی ها بشویم.

*نحوه تمرینات انفرادی بازیکنان به چه صورت است؟
تمرینات ما هم آنلاین است و هم جدیدا GPS به بازیکنان داده شده است تا بتوانند روی تردمیل یا در محیط های امن میزانی از دوندگی را داشته باشند و در اختیار کادرفنی قرار بدهند.

*صادقانه بگو، تو در این مدت با دوستانت فوتبال بازی کرده ای؟
اینکه با مربی شخصی ام تنیس فوتبال بازی کنم بله شده است اما اینکه به محیط های پرجمعیت بروم یا دید و بازدید عید انجام بدهم اصلا. برای تمرین از خانه بیرون رفته ام ولی سعی کردم به محیط های دور افتاده بروم تا خطری تهدیدم نکند.

*سه چهار سال بود صحبت هایی در مورد حضور تو در استقلال و پرسپولیس مطرح می شد. چقدر این پیشنهادها جدی بود؟
راستش باشگاه هایی مثل سپاهان، فولاد و ذوب آهن چون آکادمی های قوی دارند طبیعی است بازیکنان خوبی هم پرورش بدهند. شاید امکانات آکادمی سپاهان در حد کشورهای خارجی نباشد اما نسبت به ایران واقعا عالی است. من در این چند سال پیشنهادهایی داشتم، حتی یک روز جمعه با آقای شفر حرفی با استقلال تمام کردم اما چون اصلا دوست نداشتم از سپاهان بیرون بیایم، به خاطر این باشگاه یک سال وقفه انداختم و به ذوب آهن رفتم اما در این فصل شرایط پیش آمد که دیگر با استقلال قرارداد امضا کردم. بسیار از این انتخاب خوشحالم و البته در این راه مدیربرنامه هایم هم خیلی کمکم کرد.

*در آن سال که از دو تیم پیشنهاد داشتی، پیشنهادهایت از استقلال جدی تر بود یا پرسپولیس؟
من به سن 18 سالگی که رسیدم و تیم ملی بودم یک پیشنهاد خیلی جدی از پرسپولیس داشتم، قرارداد من با سپاهان قبل از 18 سالگی و قابل فسخ بود چون پدرم آن را امضا کرده بود. اما من به سپاهان تعصب داشتم و تصمیم گرفتم در این تیم بمانم. خیلی اتفاق ها افتاد که دلم را رنجاند، نه از طرف هواداران بلکه از سوی دو سه مسوول که خیلی من را ناراحت کردند. حالا دیگر گذشته است و قابل جبران است. بعد از آن دو سال پشت سر هم پیشنهاد جدی از استقلال داشتم که آن را قبول کردم. این را واقعا می گویم که خیلی خوشحالم به باشگاهی آمدم که بیشتر بازیکنان را به سمت با مردم بودن سوق می دهد، از این انتخاب خیلی راضیم.

*خیلی ها می گویند وزارت ورزش و جوانان بین دو تیم استقلال و پرسپولیس فرق می گذارد. تو این مساله را قبول داری؟
من در جایگاهی نیستم که در این باره صحبت کنم ولی چیزهایی که من در این یک سال تجربه کرده ام شاید قابل بیان نباشد. حالا هواداران تعصب دارند و حرف هایی می زنند اما خودشان تجربه نکرده اند. این مقدار تغییر مدیریت، نداشتن زمین و تغییر زیاد در بازیکنان فکر می کنم واضح است که چه اتفاقی دارد رخ می دهد. بعضی از وقت ها با آوردن یک فرد درست به عنوان مدیرعامل یک باشگاه او می تواند چند سال ماندگار شود و سود اقتصادی برای باشگاه بیاورد. فقط لازم نیست من مسوول مصاحبه کنم که حواسم به این تیم هست و باید در عمل نشان داده شود ولی ما در این یک سال چنین چیزی ندیدیم.

*تو می گویی این شرایط عمدی است؟
من نمی توانم این را قضاوت کنم و نمی توانم بگویم عمدی است. چیزهایی که باعث می شود دل هواداران رنجیده شود و دل خود ما هم رنجیده شده است عجیب است. شما دیدید بچه ها شب عید با جیب خالی به خانه هایشان رفتند، همه بچه ها سکوت کردند چون باشگاه درگیر یکسری از بدهی های خارجی بود. ما همه دست به دست هم دادیم ولی انتظار داشتیم بیشتر به ما کمک شود، همه مردم درگیر مسائل اقتصادی به خاطر کرونا هستند اما دوست داشتیم کمی بیشتر به ما رسیدگی شود. در عرض دو ماه دو مدیرعامل عوض شود اما هیچ باری از روی دوش باشگاه برداشته نشد. امیدوارم این مسائل حل شود.

* نتایج مجیدی تا به امروز در استقلال راضی کننده بوده است؟
نسبت به شرایط استراماچونی خوب بوده، اما نسبت به شرایطی که خودشان آمدند و قبول کردند، خیلی خوب بوده است. در این شرایط هرج و مرج، زمین، رفت و آمد، فشار هوادار و ... وجود داشت، اما شهامت آقای مجیدی بود که این نتایج را گرفتیم.

* نظم و انضباط چقدر در سرمربیگری مجیدی اهمیت دارد؟
از یک سری از دوستان شنیدم آقا فرهاد در زمان بازی هم نظم و انضباط داشته و اکنون در مربیگری هم چنین شرایطی دارد. هر مربی‌ای دوست دارد هر شرایطی که خودش تجربه کرده و به نتیجه رسیده را پیاده کند.

* با توجه به شرایط جدول، به نظرت استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر معجزه می‌خواهد؟
اصلا هیچ معجزه‌ای نمی‌خواهد. فقط کافی است یک سری فاکتورهای خیلی معمولی را برای تیم از طرف باشگاه آماده کنند؛ مثلا ما دغدغه لباس، زمین و دیگر امکانات معمولی را نداشته باشیم. ما یک ثبات در تیم می‌خواهیم. مسؤولانی که باید انتخاب‌ها را انجام دهند، باید این کار را به درستی کنند تا ما مشکلات اسپانسر و ... نداشته باشیم. اگر انتخاب‌ها درست انجام شود، شانس قهرمانی داریم. ما می‌توانیم تا پایان فصل ۳۰ امتیاز بگیریم و اگر به جداول چند سال اخیر نگاه کنید، اختلاف چندانی بین تیم‌ها نبوده است. ممکن است خیلی اتفاقات رقم بخورد و تیمی که کسی فکرش را نمی‌کند، به قهرمانی برسد. بخاطر اینکه بازی‌های حذفی و آسیایی هم در پیش است، هیچ چیز غیر ممکن برای قهرمانی وجود ندارد.

* هیچ‌وقت در مورد کنار رفتنت از تیم ملی امید صحبت نکردی، تو به یکباره  از این تیم کنار گذاشته شدی. چه اتفاقی افتاد؟
همانطور که من الان درباره اتفاقاتی که در سپاهان، ذوب‌آهن یا فولاد برای من افتاد، صحبتی انجام ندادم، به نظرم بهتر است چیزی نگویم. این برای من ثابت شده که بعد از هر سختی و اتفاق بد، اگر سکوت کنی تا خودش مشخص شود، خیلی بهتر است. ممکن است من الان یک سری حرف‌ها را بزنم ولی یک شخص دیگر که بزرگتر از من و فوتبالی باشد، بیاید و بگوید اینطور نیست و تکذیبیه بدهد. ترجیح می‌دهم برای احترام به ایشان هیچ‌وقت صحبتی نکنم و در قامت جواب دادن بیایم، اما یک سری اتفاقات افتاد که من هم درصد کمی ضربه‌اش را خوردم. برای اولین بار می‌گویم که مثلا اگر به اردوی تیم امید می‌رفتم و در شرایط اردو و تمرینی بودم، مصدومیت ۶ هفته‌ای برای من پیش نمی‌آمد. از طرف خودم حرفی نمی‌زنم چون بازیکنی به‌عنوان گذشته در آن بودم و نمی‌توانم درباره شرایط فنی و مدیریتی آن صحبت کنم ولی شاید اگر بودم، اتفاقات بهتری می‌افتاد. ما در تیم ملی امید کمبود مدافع داشتیم و اگر می‌رفتم، یک اتفاق تاریخی می‌افتاد و من می‌توانستم یک کمک ۱۰ درصدی از ۱۱-۱۰ بازیکنی که در زمین هستند، داشته باشم ولی این اتفاق نیفتاد. این مسائل گذشته و امیدوار هستم من و دیگر دوستان از آن درس بگیریم.

* اختلاف و درگیری‌ات با رضا شاهرودی بود؟
مطمئنا در هر تیمی یک سری اختلاف سلیقه و نظرات وجود دارد و شاید یک سرمربی با دستیار خود هم چنین مشکلی داشته باشد، اما بیشتر بحث حرفه‌ای بودن مطرح است.

چرا هرگز نخواستی مشکلت را با شاهرودی حل کنی؟
وقتی من برای انتخابی المپیک انتخاب نشدم، من هیچ صحبتی درباره تیم ملی امید انجام ندادم و فقط آرزوی موفقیت کردم. یکسری اتفاقات بود که حل نشد. حتی روزی که تیم امید در حال اعزام بود، از طریق یکی از دوستان برای آقای استیلی آرزوی موفقیت کردم چون رابطه من با آقای استیلی رفاقتی بود. انشالله بتوانیم یک دوره دیگر کنار هم قرار بگیریم که این خاطره هم پاک شود.

پیش از شروع رقابت ها در مورد تیم امید چه فکر می کردی؟
وقتی تیم در حال اعزام بود، می گفتم یک تیم ایرانی هیچ وقت کم نمی آورد. فکر می کردم صعود می کنیم، اما می دانستم که شرایط سخت است. به هر حال بازی ها شرایطی داشت که منجر به صعود نشد. اگر ما هم کمی شانس داشتیم و برخی موقعیت ها از دست نمی رفت، می توانستیم یکی از تیم های صعود کننده باشیم. من به رسم ادب آرزوی موفقیت برای تیم کردم، همه تلاش کردند اما متاسفانه منجر به صعود تیم ملی نشد.

با چه کسی در استقلال بیشتر دوست هستی؟
تیم امسال استقلال طوری است که اکثر بازیکنان با هم رفیق هستند. به هر حال اختلاف سلیقه ها هست، اما مهم این است که سرمربی تیم و کادرفنی بتوانند بازیکنان را به یکدیگر نزدیک کنند و همان اختلاف سلیقه های جزیی را هم از بین ببرند. من یک مدت با میلیچ هم تیمی بودم و بعد از آن هم با مهدی قائدی. با سیاوش یزدانی، وریا و با همه رفیق هستم. به موقع شوخی می کنیم و به موقع هم جدی هستیم. کل تیم با هم نزدیک هستیم و اگر بخواهم اسم ببرم باید همه را بگویم.

هم مثل خیلی از بازیکنان امیدوار هستی فوتبالت را در خارج از ایران دنبال کنی؟
هر بازیکنی مسلما در هر پله ای که هست، تلاش می کند 2، 3 پله بالاتر هم برود. من می گویم این جایگاهی که الان هستم، یک جایگاه فوق العاده خوب برای من است؛ با اینکه رفتارهای غیرحرفه ای و غیرفوتبالی می بینیم ولی در نهایت آن اسم باشگاه استقلال است که می ماند. جدایی یک بازیکن از باشگاه یک مدیریت خاص می خواهد. به نظر من نباید هیچ هواداری نباید از رفتن هیچ بازیکنی ناراحت شود. می دانم که برخی از بازیکنان بین هواداران جایگاه خاصی دارند، اما اگر ماجرای جدایی و لژیونر شدن درست مدیریت شود، آن بازیکن بخشی از بدهی باشگاه را از روی دوشش برمی دارد و سال بعد چند بازیکن بهتر رو می شوند.

در تمام این سال ها تغییرات زیاد و فروش بازیکن حسابی به استقلال ضربه زده است. نظر تو در این باره چیست؟
این یک سوددهی برای باشگاه است. سیدمجید حسینی فصل قبل لژیونر شد و یک درآمدی برای باشگاه داشت و باشگاه هم با قیمت پایین تری بازیکنان جدید خرید. این روندی است که خیلی از باشگاههای اروپایی از جمله آژاکس آن را همیشه در دستور کار دارند. بیشتر مشکل هواداران استقلال این است که یکسری بازیکنان خوب می روند و شاید جانشین آن ها به اندازه ای که باید خوب نیستند. باشگاه باید سعی کند بازیکنانی را جایگزین کند که پتانسیل پیشرفت را داشته باشند.

یعنی تو می گویی هواداران نباید از رفتن بازیکنان شان ناراحت باشند؟
هواداران استقلال از نظر فوتبالی درک و شعور بالایی دارند. به ویژه درباره بازیکنان خارجی در این چند سال هواداران می گویند نفرات جایگزین به اندازه نفر قبلی خوب نبودند. با این حال من به عنوان یک عضو کوچک استقلال، معتقدم این باشگاه بزرگ نباید از رفتن هیچ بازیکنی ناراحت شود. 30 بازیکن در این هستند و 130 بازیکن هم دوست دارند بیایند و بازیکن این تیم شوند.

فکر می کنی بازی ها ادامه پیدا خواهد کرد؟
امیدوارم خیلی زود بازی ها شروع شود. ما هم بدون فوتبال خیلی برایمان سخت می گذرد چون دوست داریم زودتر هواداران را ببینیم. من یک درصد نمی خواهم از بازیکنان تعریف کنم، اما واقعا می گویم بازیکنانی که امسال در استقلال هستند، با معرفت پیش رفتند. زمانی که پرداختی باشگاه به ما 20 درصد بود، تمریناتمان را تعطیل نکردیم. البته وظیفه مان بود. بالاخره مسئولان و باشگاه هم نسبت به ما وظیفه ای دارند، اما ما بدون توجه به این مسائل خیلی خوب بازی کردیم و به صدر جدول هم رسیدیم، اما آن 2 بازی آخر نیم فصل ضربه بدی به ما زد که اتفاقات مربوط به جدایی سرمربی رخ داد.

و حرف پایانی....
تنها امید ما همین هواداران هستند؛ وگرنه هیچ شرایط خوبی از نظر زیرساختی نداریم. امیدوارم شرایط باشگاه درست شود. به ما که در این فصل سخت گذشت و خیلی تحمل کردیم. خوشحالم که به خاطر این باشگاه بزرگ و این هواداران توانستیم کار را پیش ببریم. امیدوارم تا سال های زیادی بتوانم در این باشگاه بازی کنم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-04-17 23:34

افزودن دیدگاه جدید