کد مطلب: 

243700

استقلال پس از رئال مادرید دومین باشگاه کامل جهان بود

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: استقلال یا باید واگذار شود به بخش خصوصی و یا این که تا ابد به همین شکل پا در هوا باقی می‌ماند.
استقلال پس از رئال مادرید دومین باشگاه کامل جهان بود

به گزارش ایران پژواک، حسین فرزامی از مدیران و بازیکنان اسبق باشگاه استقلال درباره شرایط مدیریتی این روزهای تیم محبوب اش با روزنامه خبر ورزشی حرف زد. او معتقد است اگر تنها یک دهم اموال رسمی باشگاه استقلال یا همان تاج سابق را به این مجموعه برگردانند استقلال بی نیاز از هر کمک مالی می‌تواند مشکلاتش را برطرف کند. در ادامه متن این پرسش و پاسخ را می‌خوانید.

آقای فرزامی به نظر شما احمد سعادتمند می‌تواند کاری در استقلال از پیش ببرد؟
اگر بخواهم صراحت جواب بدهم باید بگویم نه نمی‌تواند! مادامی که وزارت ورزش می‌خواهد مدیر بیاورد، مقداری پول به او بدهد و آن مدیر فقط پول خرج کند، مشخص می‌شود که برنامه دراز مدتی برای مدیریت باشگاه وجود ندارد!

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟
بله نمونه اش علی فتح الله زاده! او با یک بغل برنامه برای استقلال جلو آمد بعد ۱۰ میلیارد پول به او دادند که ظرف یک هفته ۸ میلیارد خرج شد. فتح الله زاده هم وقتی گفت من با این دو میلیارد باقی مانده و این همه مشکلات چه کار کنم هیچ کس پاسخی نداد او هم رفت.

راه حل چیست؟
استقلال یا باید واگذار شود به بخش خصوصی و یا این که تا ابد به همین شکل پا در هوا باقی می‌ماند.

شما راهکاری دارید؟
پیشنهاد من این است که باشگاه را به ۱۰۰ سهم تقسیم کنند. ۵۲ سهم را بفروشند و ۴۸ سهم باقی مانده را بین طلبکاران از جمله بازیکنان و مربیان در ازای طلب شان با نرخ دولتی تقسیم کنند. حتم دارم از این طریق و از این ۴۸ سهم بخش عمده‌ای هم باقی می‌ماند.

اما باشگاه استقلال که مال و اموال آنچنانی برای ارزش گذاری و ورود به بازار بورس ندارد؟
چرا این حرف را می‌زنید؟ باشگاه استقلال یا همان تاج در همین تهران چند زمین و استادیوم داشت. زمین دیهیم، کیان، نازی آباد، زمین یا باشگاه تنیس نزدیک ونک. باشگاه ۲۳ استادیوم در سطح ایران داشت. در همه شهرها تاج برای خودش استادیوم و محل تمرین داشت. یکی از مهم‌ترین دارایی‌های باشگاه تاج ساختمان اصلی باشگاه بود.

در این باره توضیح می‌دهید؟
همین ساختمان فعلی اداره کل تربیت بدنی استان تهران متعلق به باشگاه تاج بود. تیمسار خسروانی آن را از مادر دکتر امینی خرید و سندش را وقف باشگاه تاج کرد. وقف کرد! می‌دانید وقتی ملکی وقف می‌شود دیگر نمی‌توان آن را فروخت یا اجاره داد، اما الان این ساختمان در اختیار استقلال نیست و جایش را اداره کل تربیت بدنی گرفته است. یک ساختمان ۴ طبقه با بخش‌های اداری و محوطه‌های بزرگ که حالا داخلش سونا استخر و سالن بسکتبال و والیبال ایجاد کرده اند. در واقع باشگاه استقلال اگر بتواند یک دهم مال و اموال واقعی اش را در اختیار بگیرد، هم می‌تواند وارد بازار بورس شود هم می‌تواند بدهی هایش را بپردازد.

اما این اموال با چه سندی قابل پیگیری هستند؟
شک نداشته باشید اسناد همه زمین‌ها و ساختمان‌های باشگاه تاج موجود هستند. اگر اراده‌ای برای بازپس گیری این اموال باشد تک تک آن‌ها به صاحب اصلیش برمیگردد. استقلال اینقدر باشگاه کاملی بود که در یک سال پس از رئال مادرید دومین باشگاه جهان شناخته شد. در همه سطوح بانوان و آقایان در رشته‌های مختلف تیمداری می‌کرد و از هر نظر نمونه بود. اما الان در بدبختی و بیچارگی نمونه است!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-04-16 22:16

افزودن دیدگاه جدید