کد مطلب: 

243033

وزیر نفت: برای سهمیه‌بندی و دونرخی شدن بنزین هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است

وزیر نفت صراحتا اعلام کرد که برای سهمیه‌بندی و دونرخی شدن بنزین هنوز تصمیمی اتخاذ و ابلاغ نشده است.
وزیر نفت: برای سهمیه‌بندی و دونرخی شدن بنزین هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است

به گزارش ایران پژواک، بیژن زنگنه - وزیر نفت - در آخرین صحبت‌های خود در این باره اظهار کرد:  حدود ۲۰ سال پیش و با فناوری آن زمان برای استفاده از کارت هوشمند سوخت فکر شد و تاکنون در مجموع بیش از ۴۰ میلیون کارت هوشمند سوخت در کشور صادر شده است.

وی با بیان این‌که حدود ۲۴ تا ۲۵ میلیون خودرو در کشور وجود دارد، ادامه داد: برای همه خودروهایی که در کشور شماره شده‌اند، کارت سوخت صادر شده است.

وزیر نفت با اشاره به مفقود شدن کارت هوشمند سوخت برخی صاحبان خودروها، عنوان کرد: برای حل این مشکل اعلام کردیم افرادی که کارت سوختشان گم شده است، ثبت‌نام کنند که حدود ٣ تا ٣.۵ میلیون نفر ثبت‌نام کردند.

زنگنه با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی هم فعال‌سازی کارت هوشمند سوخت را تکلیف کرد، افزود: بیش از ۲ میلیون کارت هوشمند سوخت صادر و ارسال شده که از این میان حدود یک میلیون کارت هوشمند سوخت برگشت خورده است.

وی با بیان این‌که کارت هوشمند سوخت زمانی مفید است که سهمیه‌بندی مطرح باشد، گفت: برخی هم معتقدند کارت هوشمند سوخت برای کسب اطلاعات می‌تواند مفید باشد، اما به نظر می‌رسد اگر هدف تنها کسب اطلاعات باشد به زحمت آن نمی‌ارزد.

وزیر نفت این را هم گفت که اگر قرار به سهمیه‌بندی باشد بهتر است از سیستم بانکی استفاده شود. هم اکنون ٩٩.٩ درصد کارت‌های هوشمند سوخت کلانشهرها صادر شده است و از آنجا که به دلیل استفاده از کارت‌های هوشمند سوخت جایگاه‌داران استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی با استقبال روبه‌رو نشد، محدودیتی در این زمینه لحاظ شده است؛ این محدودیت در کلانشهرها احتمالاً بیشتر هم خواهد شد؛ تا وقتی سهمیه‌بندی انجام نشود، مردم کارت هوشمند سوخت را جدی نمی‌گیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-09-01 19:19

افزودن دیدگاه جدید