کد مطلب: 

242843

نوروز کرونایی را چگونه سپری کنیم؟

نوروز ۹۹ به علت شیوع بیماری واگیردار کروناویروس به شکلی متفاوت برگزار خواهد شد. نهی از انجام دید و بازدید نوروزی بویژه با سالمندان، تعطیلی مراکز تاریخی و تفریحی، تشویق متخصصین به ماندن در خانه برای کمک به قطع زنجیره بیماری و... همگی نکاتی است که سبب می‌شود عید امسال مانند هیچ سال دیگری نباشد.
نوروز کرونایی را چگونه سپری کنیم؟

به گزارش ایران پژواک، با بروز پدیده‌ای به نام کرونا ویروس که سبب تغییر عمده در زندگی ما شده، لازم است روش برخورد با این تغییر و راهکارهای نحوه صحیح استفاده از تعطیلات پیش رو بررسی شود.

شیوع کروناویروس اولین تاثیر خود را بر سبک زندگی افراد گذاشته است از این رو لازم است با توجه به شرایط، امکانات و نیازهای افراد خانواده برنامه‌ریزی‌های متفاوتی انجام شود. استرس و اضطرابی که اکنون مردم دارند، می‌تواند از ویروس کرونا، مضررتر عمل کند. استرس باعث بروز ترس و اضطراب شده و در این شرایط بیشترین گروهی که در معرض خطر هستند کودکان، نوجوانان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

اولین تغییری که به دنبال کروناویروس بر زندگی ایرانیان سایه انداخت، تغییر در حال و هوای عید نوروز بود. کمرنگ شدن رسم و رسومات عید، نهی از انجام دید و بازدید و... همگی از نشانه‌های تغییر در آیین نوروز ۹۹ است. البته نکات دیگری نیز وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانیم به قطع شدن زنجیره کروناویروس کمک کنیم. پس توجه به نکات ذیل ضروری است:

ـ  به دید و بازدید نوروزی نروید و از دیگران هم بخواهید به منزل شما نیایند.

ـ مسافرت‌های نوروزی را حذف کنید زیرا هر شهر با توجه به ظرفیت اماکن و کادر درمانی خود می‌تواند پذیرای بیماران باشد و نباید فشار کاری مضاعف به آنها وارد کنیم.

ـ از حضور در اماکن تاریخی و تفریحی خودداری کنید.

ـ با تنظیم برنامه‌های مطالعاتی در خانواده استرس و اضطراب را از خود و خانواده دور کنید. مطالعه کردن و نوشتن خاطرات روزانه می‌تواند شما را سرگرم کرده و به شما روحیه بخشد.

ـ فعالیت‌های ورزشی را متوقف نکرده و در منزل با امکانات موجود اقدام به ورزش و تحرک کنید. به طور معول ورزش‌های هوازی می‌توانند ورزش‌های مناسبی برای منازل باشد.

ـ کودکان و نوجوانان را در برنامه‌ریزی‌ها مورد مشورت قرار دهید تا توافق بیشتری بین اعضای خانواده ایجاد شود. بگذارید فرزندانتان در خانه صحبت کنند و نظرات و انتقادات خود را مطرح کنند تا در شرایط فعلی چالشی متوجه اعضای خانواده نشود.

ـ در صورتی که در خانواده شما فرد سالمندی زندگی می‌کند از او مراقبت کنید چراکه آنان می‌توانند نسبت به جوان‌تر ها شکنندگی‌هایی داشته باشند.

بنابر اعلام سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، با رعایت نکات فوق و مثبت اندیشی و عدم توجه به شایعات بی اساس می‌توانید در ایام نوروز روزهای خوبی را با خانواده خود سپری کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-03-20 06:58

افزودن دیدگاه جدید