کد مطلب: 

242574

همسرم در جیبم چیزی پیدا کرد که جنجال به پا شد/ دوست زنم زندگی ما را خراب کرد

به ستوه آمده ام و عاصی شده ام. هر روز یک ماجرا و قصه جدید در خانه داریم. دیر از سر کار برگردم سوال پیچ می شوم. زود بیایم با نگاه زیر چشمی اش مرا آزار می دهد. برایش کادو بخرم می گوید حتما خطایی کرده ای و عذاب وجدان گرفته ای.
همسرم در جیبم چیزی پیدا کرد که جنجال به پا شد/ دوست زنم زندگی ما را خراب کرد

به گزارش سیتنا، روز تولد یا سالگرد ازدواج مان را فراموش کنم متهم می شوم که از روز اول عاشق خانه و زندگی ام نبوده ام.

مرا زیر ذره بین گذاشته و هرموقع جرو بحث مان می شود یا اختلافی پیش می آ ید می گوید: بالاخره مچ تو را می گیرم.

آخرین دعوای ما خیلی مسخره بود. سر راه برگشت از محل کارم به یک فروشگاه رفتم و برای خانه کمی خرت و پرت خریدم. به خانه رسیدم و بعد از خوردن ناهار از فرط خستگی خوابم برد. بیدار که شدم همسرم را دیدم که اخم هایش را در هم کشیده و فقط نگاهم می کند. هرچه می گفتم جواب نمی داد.

بالاخره عقده دلش را باز کرد و گفت: امروز کجا بوده ای؟ متوجه نشدم منظورش چیست و به طعنه گفتم رفته بودم قبرستان. دست بردار نبود. چند تکه کاغذ دستش بود. فهمیدم جیب لباسم را زیرو روکرده است. بین کاغذها رسید یک تراکنش بانکی به مبلغ 250 هزار تومان خرید بود. خودم هم نمی دانستم این برگه از کجا آمده است. سرو صدا می کرد و می گفت باید تکلیف این تکه کاغذ روشن شود.

قهر کرد و به خانه خواهرش رفت. شب شد و دنبالش رفتم. وقتی با کمک خواهر همسرم برگه را چک کردیم متوجه شدیم این کاغذ رسید متعلق به شماره کارت فردی دیگر است که قبل از من خرید کرده و به اشتباه آن را با برگه خودم برداشته ام... .

همسرم تحت تاثیر حرف های یکی از دوستانش که طلاق گرفته قرار گرفته و با این رفتارهایش هم خودش را عذاب می دهد و هم روی مخ من راه می رود. تصمیم گرفتم برای حل این مشکل که خیلی مهم و اعصاب خردکن است به مشاوره بیاییم.

با صالح محمدپور، روانشناس و عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران گفتگو کردیم، وی در این باره گفت:

هنگامی که دو نفر باهم ازدواج می کنند پایه و اساس ارتباطشان را اعتماد شکل خواهد داد، هردو بر اساس شناختی که در طول مدت معین نسبت بهم پیدا می کنند اعتمادی را شکل می دهند اما حفظ این اعتماد بر اساس رفتارها تداوم پیدا می کند.

رفتارها و هیجانات بین همسران هرچقدر با صمیمیت بیشتری همراه باشد پایه های اعتماد را محکم تر می کند، اعتماد برای همسران آرامش و خوشایندی را به همراه دارد، برای این که صمیمیت بیشتری بین آنها برقرار باشد، کارهای مهمی می توانند انجام دهند ازجمله:

۱. استفاده از واژگان عاشقانه صمیمیت بخش بین یکدیگر.

۲. نشان دادن توجه به فعالیت های همسر در خانه، مثلا خسته نباشید، چقدر ظرف شستن سخته عزیزم میدونم حسابی از پخت و پز خسته شدی و...(ارتباط همدلانه).

۳. کمک کردن در امور خانه داری.

۴. گزارش از فعالیت های خارج از منزل قبل از سوال کردن همسر.

۵. نظرخواهی از همسر در مورد همه اموری که به زندگی مشترک مربوط می شود.

۶. گذران وقت های بیشتر با یکدیگر.

۷. گفتگو درباره مسائل روز.

۸. توجه بیشتر به موفقیت های همسر حتی کوچک.

زوجین می توانند با انجام این چنین رفتارهایی، نگاه بدبینانه همسرشان را به نگاه خوشبینانه بدل کنند و اعتبار بیشتری به رابطه شان ببخشند و باعث حفظ اعتماد همسرشان شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-03-10 05:57

افزودن دیدگاه جدید