کد مطلب: 

241670

اقدام شرم آور زن شیرازی در برابر شوهر خائنش

15 سال دارم و تا کلاس نهم بیشتر درس نخواندم، 7 سالم بود که پدرم فوت کرد. من ماندم و مادر و خواهرم که 22 سال دارد.
اقدام شرم آور زن شیرازی در برابر شوهر خائنش

به گزارش رکنا، زن جوان این چنین آغاز کرد که: 15 سال دارم و تا کلاس نهم بیشتر درس نخواندم، 7 سالم بود که پدرم فوت کرد. من ماندم و مادر و خواهرم که 22 سال دارد. بعد از فوت پدرم همه مردان فامیل بابای من شدند از آنجایی که ما در شهرستان زندگی می کنیم و آنجا مردان خیلی غیرتی و سنتی هستند، هر کدام از مردان فامیل به خودش اجازه می دادند که هر طور دوست دارد با من و خواهرم رفتار کنند.

حتی چندین مرتبه از دست اقوام کتک خوردم ولی مادرم سکوت می کرد و حق را به آنها می داد هیچوقت اجازه نداشتم نظرم را بیان کنم، یا احساسم را بروز بدهم، خانه حکم جهنم داشت، دلم می خواست فرصتی پیدا کنم و از خانه فرار کنم تا اینکه خواهرم ازدواج کرد و گفت از این خانه راحت شدم. همین جرقه ای در ذهن من ایجاد کرد که پس من هم باید ازدواج کنم.

چند ماه قبل با پسری آشنا شدم که هفت سال از خودم بزرگتر بود سریعا به او وابسته شدم. محبت هایی را که نیاز داشتم از سمت او به دست می آوردم . به اصرار مادرم ما ظرف یک ماه عقد کردیم و چون خانواده همسرم با ازدواج ما موافق نبودند، به ماه عسل اکتفا کردیم.

اما بعد از ازدواج، زیاد با هم جر و بحث داشتیم و اصلا همدیگر را نمی شناختیم. دلم می خواست با دوستانم بیرون بروم، آزاد باشم ولی همسرم افکار و رفتارش با من فرق داشت. انتظارات همسرم را نمی توانستم برآورده کنم.

شوهرم توسط یکی از دوستانش با دختری تماس داشته که من متوجه شدم و تصمیم گرفتم تلافی کنم. من هم با یکی از دوستان همسرم دوست شدم. یک ماهی از ارتباطمان گذشت که همسرم متوجه شد و کار به کتک کاری و فحاشی کشید. من هم برای دفاع از خودم چاقویی به دست گرفتم و با چاقو دست شوهرم را زخمی کردم شوهرم سریعا با خانواده اش تماس گرفت و او را به بیمارستان انتقال دادند. حالا خانواده شوهرم با من کاملا دشمن شده اند و نمی دانم آیا شوهرم مرا می پذیرد یا نه.

نظر مشاور

متاسفانه یکی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد ازدواج در سنین پایین است که از قدیم الایام تا کنون در در بین برخی خانواده ها رواج دارد. امروز و در دنیای مدرن که خواست و اراده ها در تشکیل خانواده عامل اصلی است، هنوز برخی دیدگاه های سنتی از جمله زودتر سر و سامان دادن فرزندان و حفظ و مصونیت فرزندان به خصوص دختران با ازدواج های زودهنگام را شاهد هستیم.

ازدواج هایی که در آن سن دختر و پسر برای تشکیل زندگی کم است، با ناسازگاری ها و اختلافات بسیاری رو به رو می باشد زیرا آنها هنوز به رشد ذهنی، عاطفی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... کافی برای ازدواج نرسیده اند و برای یک زندگی موفق و پیروز مهارت های لازم را به دست نیاورده اند. از جمله مشکلات افرادی که در سن پایین ازدواج می کنند، یاس و ناامیدی است زیرا آنها بعد از مدتی در جمع دوستان و همسالان مجرد خود قرار می گیرند فکر می کنند موقعیت های زندگی مجردی را با ازدواج از دست داده اند و این احساس بر آنان غلبه می کند. یکی دیگر از مشکلاتی که با ازدواج در سن کم برای افراد به ویژه مردان به وجود می آید، پشیمانی از ازدواج و انتخاب همسر و نارضایتی از اوست زیرا اینگونه افراد در سنین نوجوانی هنوز به ثبات عاطفی لازم نرسیده اند و در انتخاب خود عاقلانه تصمیم نگرفته اند. آنها بعد از گذشت چندین سال از زندگی مشترک خود می گویند: من آن زمان تجربه کافی نداشتم اما الان به دلیل تغییر نگرش ها و رشد فکری سلیقه ام عوض شده و انتظارات دیگری از همسرم دارم.

ازدواج زودهنگام یا همان ازدواج پایین تر از سن بلوغ، خود به نوعی پا گذاشتن بر روی خطوط اصولی تشکیل یک خانواده پایدار به شمار می رود. فقدان رشد و بلوغ کافی در تصمیم گیری افراد و خانواده، دخالت خانواده ها در تصمیم گیری، خرده فرهنگ در برخی روستاها و باور تربیتی سنتی، ناتوانی در تحلیل عشق و مسولیت پذیری در ازدواج، فرهنگ حق خواستگاری با مردان، از جمله دلایل ازدواج در سنین پایین است. نتیجه ازدواج در سنین پایین که منظور سنین زیر 19 سال است، پیامد هایی مانند افزایش طلاق، بی وفایی در ازدواج، سردی نسبت به روابط زناشویی، تغییر سلیقه ها و خواسته ها را به همراه دارد. افرادی که در سن پایین ازدواج می کنند، با فروکش کردن هیجانات نوجوانی و یا افزایش سن فرد و شکل گیری هویت و تمایلات جدید و ثابت، شاهد " مرگ خاموش و تدریجی احساسات زناشویی " یا به اصطلاح "طلاق عاطفی" خواهند بود. لذا ازدواج برای رسیدن به آرامش است و کسب این آرامش مستلزم خودآگاهی، خود کنترلی و خود واقع بینی می باشد و خانواده ها می بایست این مهم را مدنظر قرار داده و فرزندان آنها بدون رسیدن به خودآگاهی و خودبینی در سنین پایین ازدواج نکنند.

نویسنده : "نجمه ودیعی" - مشاور کلانتری 28 صدرا - شیراز

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس سرهنگ کاووس محمدی

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-02-22 23:57

افزودن دیدگاه جدید