کد مطلب: 

240794

رهایی پزشک گروگان از شکنجه گاه مخوف

اعضای یک باند سه نفره که پزشک عمومی را برای اخاذی 200 سکه طلا در مشهد ربودند، پس از 9 روز تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی و با همکاری صمیمانه سربازان گمنام امام زمان(عج) اداره کل اطلاعات خراسان رضوی در حالی دستگیر شدند که پزشک گروگان را درون یک آلونک پلاستیکی و با قفل و زنجیر به ستون فلزی بسته بودند!
رهایی پزشک گروگان از شکنجه گاه مخوف

به گزارش خراسان، فرمانده انتظامی خراسان رضوی پنج شنبه گذشته و ساعاتی بعد از عملیات ضربتی رهایی گروگان  گفت: حدود ساعت 9:30 بیست و سوم دی، یک پزشک متخصص زنان و زایمان در حالی که به شدت نگران بود با پلیس تماس گرفت و مدعی شد «همسرم که پزشک عمومی است با گوشی تلفن همراهش با من تماس گرفته و گفته که در چنگ آدم ربایان اسیر شده ام و من باید 200 سکه طلا برای آزادی او فراهم کنم!» ولی در همین هنگام ناگهان مرد دیگری گوشی را از دست همسرم گرفت و از آن سوی خط گفت: «شوهرت را ربوده ایم فقط 200 سکه طلا جور کن تا بعد تماس بگیریم!»

سردار محمدکاظم تقوی افزود: به دنبال اظهارات این پزشک متخصص، بلافاصله نیروهای کلانتری شهید رجایی وارد عمل شدند و به تحقیق مقدماتی پرداختند اما با توجه به اهمیت و حساسیت این گونه جرایم، ماجرای آدم ربایی به دیگر یگان های اطلاعاتی و امنیتی نیز گزارش شد و پرونده مذکور برای پیگیری تخصصی و حرفه ای در اختیار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بی درنگ گروه زبده ای از کارآگاهان مامور رسیدگی به ماجرای آدم ربایی شدند و در همان نیمه شب جلسات تجزیه و تحلیل های اطلاعاتی و کارشناسی را با حضور رئیس پلیس آگاهی و رئیس اداره جنایی تشکیل دادند.

سردار تقوی با تاکید بر این که حفظ جان گروگان مهم تر از سرعت عمل پلیس در این ماجرا بود، تصریح کرد: همه شیوه های اطلاعاتی برای شناسایی مخفیگاه آدم ربایان با همکاری بی شائبه سربازان گمنام امام زمان(عج) به کار گرفته شد و گروه ورزیده کارآگاهان در چند شاخه اطلاعاتی- عملیاتی وارد عمل شدند و در اولین مرحله از عملیات نامحسوس به محل مطب گروگان در منطقه شهرک شهید رجایی مشهد عزیمت کردند چرا که محل ربایش طعمه آدم ربایان مشخص نبود.

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی با ابراز تاسف از این که بعضی متصدیان مشاغل خاص ، گاهی توصیه های دلسوزانه پلیس را جدی نمی گیرند، ادامه داد: در تحقیقات میدانی مشخص شد که پزشک مذکور در شیفت بعدازظهر معالجه بیماران، منشی نداشته و به تنهایی در مطب مشغول مداوای بیمارانش می شد. از سوی دیگر نیز هیچ گونه دوربین مداربسته ای در آن محل وجود نداشت که همین موضوع بر روند تحقیقات کارآگاهان تاثیرگذار بود و از طرف دیگر ادامه بررسی ها نشان داد پزشک یاد شده با استفاده از اتوبوس و مترو به منزلش واقع در خیابان کوهسنگی رفت و آمد می کرد که با پیگیری مسیر رفت و آمد وی، محل جغرافیایی آدم ربایی مشخص شد و به این ترتیب رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به کمربند سبز مشهد کشید جایی که ردیابی های کارآگاهان از حضور آدم ربایان در آن بزرگراه حکایت داشت.

سردار تقوی که با توجه به اهمیت این گونه جرایم شخصا بر عملیات های انتظامی نظارت می کند در ادامه افزود: از سوی دیگر گروهی از کارآگاهان به تحقیق گسترده درباره آشنایان و افراد مشکوکی پرداختند که به مطب پزشک رفت و آمد داشتند یا وضعیت زندگی او را به طور نسبی می دانستند.

وی یادآور شد: نتیجه این تحقیقات میدانی گسترده اطلاعاتی بیانگر آن بود که پسر مردی که قبلا به عنوان راننده، پزشک را از مطب به محل سکونتش می رساند، نه تنها بیکار است بلکه از وضعیت اجتماعی و اخلاقی مناسبی نیز برخوردار نیستئبه همین دلیل بخشی از تحقیقات کارآگاهان نیز درباره «رضا» (فرزند مرد راننده) متمرکز شد که در همان منطقه شهرک شهید رجایی سکونت داشت.

سردار سرتیپ دوم محمد کاظم تقوی خاطرنشان کرد: تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده نیز نشان داد که آدم ربایان از یک دستگاه پراید برای ارتکاب جرم استفاده کرده اند که بررسی های میدانی مشخص کرد خواهر «رضا» پرایدی با مشخصات مذکور دارد بنابراین عملیات ضربتی کارآگاهان پس از شناسایی مخفیگاه آدم ربایان در خیابان شهید بسکابادی آغاز شد و کارآگاهان دایره مبارزه با آدم ربایی درحالی نیمه شب وارد یک ساختمان دو طبقه در حال احداث شدند که دو عضو باند در طبقه پایین ساختمان و عضو دیگر نیز که متاهل بود در همان نزدیکی و در منزلش به دام افتادند.  با دستگیری متهمان، بلافاصله کارآگاهان به طبقه دوم ساختمان در حال احداث رفتند و گروگان را که در شرایط اسفباری با دست و پاهای بسته نگهداری می شد در حالی رها کردند که او با دیدن کارآگاهان اشک در چشمانش حلقه زد.

سردار تقوی اضافه کرد: آدم ربایان پاهای گروگان را با قفل و زنجیر به ستون بسته بودند و داخل آلونک پلاستیکی فقط یک هیتر برقی وجود داشت.

وی با اشاره به این که عملیات کارآگاهان نیمه شب دوم بهمن با رهایی گروگان و دستگیری آدم ربایان به پایان رسید، تصریح کرد: اعضای باند گوشی گروگان را کنار گاردریل های بزرگراه معروف به کمربند سبز مشهد مخفی کرده بودند و هر بار از همان منطقه تماس می گرفتند که گوشی مذکور نیز کشف شد.

او خاطرنشان کرد: ادامه بررسی های کارآگاهان پلیس آگاهی بیانگر آن بود که «رضا» جوان 36 ساله بیکار و مجرد به دلیل آن که پدرش قبلا به عنوان راننده، پزشک مذکور را به محل سکونتش می رساند، از وضعیت مالی او اطلاع یافته بود چرا که برخی اوقات نیز رضا در نبود پدرش این پزشک را با خودرو به محل زندگی اش در خیابان کوهسنگی می رساند که دچار وسوسه های شیطانی برای اخاذی از وی شده بود اما به خاطر این که پزشک یاد شده او را نشناسد با همدستی دو نفر از دوستانش به نام های علی 30 ساله و عماد 31 ساله و در حالی که نقاب به چهره داشتند او را از منطقه کوهسنگی به زور داخل پراید انداخته و به ساختمان در حال احداث متعلق به مادر علی انتقال داده بودند.

سردار محمد کاظم تقوی ضمن قدردانی از سربازان گمنام امام زمان (عج) ، کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی و همچنین مقامات قضایی تصریح کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف زوایای این پرونده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-01-25 23:03

افزودن دیدگاه جدید