کد مطلب: 

240366

اخراج دو عضو هیأت علمی به دلیل ارتباط پلید

یک مقام مسئول در وزارت علوم از اخراج دو عضو هیأت علمی به دلیل روابط غیراخلاقی خبر داد.
اخراج دو عضو هیأت علمی به دلیل ارتباط پلید

به گزارش رکنا، یک مقام مسئول در وزارت علوم گفت: حکم اخراج و انفصال از خدمت در مورد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها که تخلفات اخلاقی آنها اثبات شده است، اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم ابراهیمی مدیرکل هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم با بیان این مطلب اظهار داشت: اگر یک عضو هیأت علمی ارتباط نامشروع یا غیراخلاقی با فردی داشته باشد به طور قطع اخراج می‌شود که تاکنون حکم اخراج برای دو عضو هیأت علمی صادر و اجرا شده است.

به گفته مدیرکل هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم، همچنین انفصال از خدمت از یک ماه تا یک سال در صورت لزوم برای متخلفان صادر می‌شود.

ابراهیمی در توضیح بیشتر، تاکید کرد: اگر در گزارش‌ها، ‌تخلف عضو هیأت علمی یا کارمند دانشگاه محرز و اثبات شده باشد، حکم اخراج صادر می‌شود؛ با این حال شاید همین تخلف در وزارتخانه دیگری منجر به صدور حکم اخراج نشود.

وی در این باره افزود: دانشگاه محیطی آموزشی، فرهنگی و پژوهشی است و فرزندان خانواده‌ها باید در امنیت روانی تحصیل کنند؛ بنابراین وزارت علوم در این زمینه سختگیرانه رفتار می‌کند.

این مقام مسوول وزارت علوم اظهار داشت: در صورتی که تخلفی صورت گرفته اما اثبات نشده ولی مدارک، نشان‌دهنده بروز این تخلف باشد، ‌تنزل و تعلیق رتبه در مورد اعضای هیأت علمی، صورت می‌گیرد.

ابراهیمی درباره آمار تخلفات رخ داده از سوی اعضای هیأت علمی و کارکنان، گفت: در دفتر مرکزی رسیدگی به تخلفات وزارت علوم، ‌سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ پرونده از کارکنان و اعضای هیأت علمی مشاهده می‌شود اما دانشگاه‌ها این پرونده‌ها را جداگانه بررسی می‌کنند.

به گفته وی، دانشگاه‌ها هر ۶ ماه یک بار موظف هستند گزارشی از پرونده‌های تخلفات اعضای هیأت علمی و کارکنان را که بررسی کرده‌اند در اختیار وزارت علوم قرار دهند.

مدیرکل هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم درباره بیشترین آمار بروز تخلفات در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی، بیشترین تخلفات از سوی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های غیردولتی به وزارت علوم ارسال می‌شود.

ابراهیمی درباره تبعیت تمام دانشگاه‌ها از قانون ۵۰ ماده‌ای وزارت علوم، تاکید کرد: دانشگاه‌های آزاد اسلامی و موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی حتی دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس قانون ۵۰ ماده‌ای رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی عمل کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر بر اساس قوانین خود به تخلفات رسیدگی می‌کند، افزود: بعد از تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی، همه دانشگاه‌ها از جمله غیردولتی‌ها، ‌ آزاد و دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای این قانون هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-01-13 09:07

افزودن دیدگاه جدید