کد مطلب: 

237951

شگفتی‌ساز جدید سینما؛ ۷۰۰میلیون دلار فروش در ۹روز

دیزنی با فیلم «یخ‌زده ۲» یکه‌تاز بی‌چون و چرای گیشه سینمای جهان شده است. فیلمی که پس از ۹ روز اکران ۷۰۰ میلیون دلار بلیت فروخته، بی‌شک به کلوب میلیارد دلاری‌ها می‌پیوندد.
شگفتی‌ساز جدید سینما؛ ۷۰۰میلیون دلار فروش در ۹روز

به گزارش خبرآنلاین، در آخرین ماه سال ۲۰۱۹ کمپانی دیزنی بار دیگر برگ برنده‌ای رو کرد و بازی گیشه را به نفع خود تغییر داد. این بار نوبت انیمیشن «فروزن / یخ‌زده» بود که به گیشه بی‌رونق یک ماه اخیر سینمای جهان رونقی تازه دهد.

قسمت دوم انیمیشن «یخ‌زده» پس از ۹ روز اکران در سینماهای جهان به فروش باورنکردنی ۷۳۸ میلیون دلار رسیده است. فروشی که برای بیشتر فیلم‌ها آرزوست و آرزو می‌ماند.

دیزنی برای اکران این انیمیشن نقشه جالبی داشت و با یک تغییر کوچک در برنامه اکران فیلم سود بسیار زیادی کرد. در حالی که قسمت اول انیمیشن در تعطیلات عید شکرگزاری اکران شده بود، قسمت جدید یک هفته قبل از عید شکرگزاری روی پرده رفت.

دیزنی با این تغییر یک هفته‌ای سود بسیاری کرد که در ارقام فروش مشهود است، و به باور کارشناسان سینما بسیاری از کودکان که مخاطبان اصلی فیلم هستند، پس از تماشای فیلم در هفته گذشته در تعطیلات عید شکرگزاری همراه با خانواده دو باره یا چند باره به تماشای فیلم رفتند.

به این ترتیب «یخ‌زده ۲» رکوردی بی‌نظیر در گیشه ثبت کرد و در مجموع پنج روز فروش تعطیلات عید شکرگزاری رقم باورنکردنی ۱۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فقط در آمریکای شمالی فروش داشت که حتی از فروش افتتاحیه فیلم هم بیشتر است.

داستان السا و خواهرش از گنج‌های دیزنی است که به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها از رونق بیافتد، و البته فقط در گیشه سودآور نیست و بازارهای هدف بسیاری دارد، از اسباب‌بازی بگیر تا لوازم تحریر و لباس.

«یخ زده ۲»‌ از معدود دنباله‌های سینمایی است که از قسمت نخست موفق‌تر می‌شود. این انیمیشن تا کنون در ۱۱ کشور از جمله چین رکورد فروش قسمت اول را شکسته است.

گیشه پررونق «چاقو کشی»

فیلم «چاقو کشی / Knives Out» یکی از آثار محبوب روی پرده در هفته گذشته بود که بیش از آنچه پیش‌بینی می‌شد، مردم را به سینما کشاند.

مجموع بلیت فروشی این فیلم در هفته نخست اکران در سراسر جهان به بیش از ۷۰ میلیون دلار رسید که بیش از ۴۰ میلیون دلارش از گیشه آمریکای شمالی؛ بزرگترین بازار سینمای جهان، به دست آمد.

«چاقو کشی» فیلم پر ستاره‌ای است و از دنیل کریگ و کریس اوانز گرفته تا جیمی لی‌کرتیس و کریستوفر پلامر در آن جلوی دوربین رفته‌اند.

داستان این اثر سینمایی به کارگردانی رایان جانسون درباره یک دورهمی خانوادگی است که اتفاقات غیرمنتظره‌ای در آن روی می‌دهد.

یک فیلم کم‌هزینه و پرفروش

«کویین و اسلیم» فیلمی جدید است که هفته گذشته روی پرده رفت و با فروش ۱۵ میلیون دلاری از آثار مهم گیشه شد. این اثر سینمایی که با بودجه ۲۰ میلیون دلار ساخته شده است، جزو آثار کم هزینه هالیوود است.

این اثر سینمایی با بازی دنیل کالویا و جودی ترنر اسمیت به کارگردانی میلینا ماتسوکاس ساخته شده است. ماتسوکاس کارگردان شناخته‌شده‌ای نیست و پیش از این فقط در زمینه ساخت موزیک‌ویدئو فعالیت می‌کرد.

«کویین و اسلیم» درامی عاشقانه با درجه‌بندی سنی بزرگسال است و از نخستین قرار عاشقانه‌ای که درست پیش نمی‌رود، روایتی هیجان‌انگیز دارد.

بسیاری از منتقدان سینمایی این اثر را روایتی مدرن از کلاسیک مشهور تاریخ سینما «بانی و کلاید» می‌دانند.

«فورد علیه فراری» همچنان می‌فروشد

یکی از فیلم‌های پرفروش گیشه به روال چند هفته اخیر «فورد علیه فراری» بود که داستان تاریخی نبرد این دو غول دنیای خودروسازی را روایت می‌کند.

این فیلم هفته گذشته در پنج روز به فروش ۱۹ میلیون دلاری دست پیدا کرد و سومین فیلم پرفروش گیشه شد. مت دیمن و کریستین بیل ستاره‌های اصلی «فورد علیه فراری» هستند.

«روزی زیبا در محله» دیگر فیلم پرفروش‌ این روزهای سینمای جهان است. این فیلم با بازی تام هنکس روایتی از زندگی و کار مجری مشهور آمریکایی فرد راجرز است.

فیلم تام هنکس هم با فروش ۱۷ میلیون دلاری در پنج روز هفته را به پایان رساند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-12-02 15:07

افزودن دیدگاه جدید