کد مطلب: 

236723

وقتی سیاست اشتباه فتحی کار دست استقلال داد

مدیرعامل آبی‌ها سال گذشته با سیاست اشتباه جذب بازیکنان خارجی، رقم بسیار گزافی از درآمد استقلال را هدر داد. فصل قبل این باشگاه 55 میلیون از اسپانسر درآمد داشت. یک میلیون دلار از فروش اللهیار صیادمنش، 600 هزار دلار از فروش مامه تیام و 600 هزار یورو هم از فروش سیدمجید حسینی به استقلال رسید.
وقتی سیاست اشتباه فتحی کار دست استقلال داد

به گزارش خبرآنلاین، آندره‌آ استراماچونی سرمربی استقلال آبی ها را تهدید کرده که در دو هفته آینده پولش را بدهند. بازیکنان این تیم هم شاکی هستند و می گویند چرا باشگاه اینقدر درآمد داشته، نباید دستمزد آنها پرداخت شود؟

این اتفاقات در حالی رخ داده که از سال گذشته و بعد از ورود فتحی به استقلال، این باشگاه رقمی حدود 100 میلیارد تومان درآمد داشته است. بنابراین بازیکنان معترض هستند که پول ها کجا رفته و چرا نباید حتی دستمزد فصل قبل‌شان را تسویه کرده باشند؟

یک بررسی ساده نشان می‌دهد سیاست اشتباه امیرحسین فتحی عامل این اتفاقات بوده است. مدیرعامل آبی‌ها سال گذشته با سیاست اشتباه جذب بازیکنان خارجی، رقم بسیار گزافی از درآمد استقلال را هدر داد. فصل قبل این باشگاه 55 میلیارد تومان(به گفته ملکی عضو سابق هیات مدیره استقلال) از اسپانسر درآمد داشت. یک میلیون دلار از فروش اللهیار صیادمنش، 600 هزار دلار از فروش مامه تیام و 600 هزار یورو هم از فروش سیدمجید حسینی به این باشگاه رسید. استقلال از سال گذشته تا امروز هم رقمی حدود 400 هزار دلار از لیگ قهرمانان آسیا درآمد داشته است.

منتهی خرید بازیکنان بی‌کیفت و گران خارجی باعث شد بخش عمده‌ای از این پول ها به راحتی از کف برود. به اعتراف کامران منزوی عضو هیات مدیره استقلال سال گذشته این باشگاه 40 میلیارد تومان هزینه قرارداد وینفرد شفر و 5 بازیکن خارجی خود کرد. از رقم باقی مانده هم بخشی برای طلبکاران و هزینه های جاری باشگاه رفت. بخشی هم به عنوان دستمزد به بازیکنان پرداخت شد. یعنی 40 درصد از درآمد باشگاه که می توانست بخش عمده ای از مشکلات مالی را حل کند و حتی بخشی از هزینه های امسال را هم تامین کند، بیشتر صرف خرید بازیکنانی چون گرو، نیومایر، ایسما و منشا شد که هیج آورده ای برای آبی ها نداشتند و صدای اعتراض هواداران را هم بلند کردند. اگر فتحی چنین اشتباهی در مدیریت هزینه های استقلال نمی کرد، این باشگاه حتی بخش قابل توجهی از درآمد فصل قبل خود را همین حالا در حساب داشت منتهی از آنجا که احتمالا او تصور می کرد عمر حضورش در آنجا کم باشد، هر چه پول بود را خرج کرد و حالا استقلال بدهی های زیادی هم دارد. نکته اینجاست که استقلال حتی پول شفر را هم نداده و او در فیفا از این باشگاه 800 هزار دلار طلب کرده است. 

حالا امیرحسین فتحی دست به دامن وزارت ورزش شده تا کمک کنند و بتواند طلب بازیکنان و مربیان خارجی این تیم را بپردازد. بدهی های فصل قبل هم که احتمالا میراثی برای مدیرعامل بعدی خواهد بود.....

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-11-09 14:01

افزودن دیدگاه جدید