کد مطلب: 

236494

19 امتیاز تیم کالدرون با نقش آفرینی میم.ت

گابریل کالدرون در نشست مطبوعاتی تاکید کرد مهدی ترابی پنالتی زن اول پرسپولیس خواهد بود؛ نقشی که به مسئولیت های ستاره این فصل سرخپوشان اضافه می‌کند.
19 امتیاز تیم کالدرون با نقش آفرینی میم.ت

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس در لیگ نوزدهم شش برد، یک تساوی و سه باخت به دست آورده است. 19 امتیازی که یک ویژگی مشترک دارد و آن هم چیزی نیست جز، مهدی ترابی. بازیکنی تکنیکی و سرعتی که از همان ابتدا یار مورد اعتماد گابریل کالدرون بود و حالا بیشتر امتیازات با درخشش او به دست آمده است. بگذارید از ابتدا به روند این هافبک اشاره کنیم تا تاثیرگذاری ترابی ثابت شود.

بازی با پارس جنوبی جم اولین نمایش رسمی و جدی پرسپولیس کالدرون بود. دیداری که با توجه به تاکتیک دفاعی مناسب کمالوند گره خورد و به یک بازیکن خلاق برای رهایی احتیاج داشت. ترابی در دقیقه 56 با فشاری که بر روی دفاع گذاشت توپی را دریافت کرد و با چیپ زیبایی توپ را به سقف دروازه چسباند تا چراغ اول با درخشش ترابی روشن شود.

در ادامه قهرمان سه فصل اخیر ایران در هفته دوم لیگ برابر تراکتور شکست خورد تا برای برد صنعت نفت در آزادی به آب و آتش بزند. نیمه اول این دیدار با توجه به دفاع فشرده نفتی‌ها بدون موقعیت خاصی پایان یافت تا همه به نیمه دوم و یک اتفاق چشم بدوزند. اتفاقی که ترابی آن را به وجود آورد. یک ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس پشت محوطه جریمه به دست آمد تا ترابی با ارسال پاس کوتاه برای کنعانی زادگان، اولین پاس گل خود را نیز ثبت کند.

شهرآورد تهران که در هفته چهارم برگزار شد و همه معتقد بودند کم فروغ ترین دربی چند سال اخیر بوده است. در حالی که این دیدار بدون موقعیت خاصی دنبال می‌شد و همه در انتظار تساوی بدون گل بودند. تا اینکه یک توپ مرده برای پرسپولیس در میانه میدان زنده شد و مهدی ترابی با ارسال عمقی زیبا توپ را به عبدی رساند تا این بازیکن جوان با کمک تیر دروازه اسم خود را در تاریخ فوتبال ایران جاودان کند.

پرسپولیس با قبول دو شکست متوالی برابر سپاهان و شهر خودرو به استقبال دیدار با پیکان رفت. شاگردان کالدرون اگر در این مسابقه به پیروزی نمی‌رسیدند فغان هواداران بلند می‌شد. اما باز هم ترابی عصای دست سرمربی آرژانتینی شد. او از پاس در عمق علیپور نهایت استفاده را برد و با ضربه فنی و سر ضرب توپ را به مرکز دروازه فرستاد تا فشار به حدی از روی پرسپولیس برداشته شود و در نهایت برد با ارزشی برای آن‌ها به دست آید.

ترابی در بازی مقابل شاهین درخشش ویژه‌ای داشت. او از همان ابتدا با نفوذ به قلب دفاع شاهین، کابوس مدافعان شد. در دقیقه پنج او با ارسالی در دهانه دروازه سرانجام پای علیپور را به گلزنی باز کرد و در نیمه دوم پس از دریافت پاس از عالیشاه و سپس واگذاری آن به شجاع خلیل زاده، مسبب بازگشت شکوهمندانه این مدافع مازنی به ترکیب شد.

در ادامه سرخ‌ها در آزادی به مصاف ماشین سازی تبریز رفتند و به سد محکم رسول خطیبی برخورد کردند. در حالی که همه در انتظار شنیدن سوت پایان بودند، مهدی ترابی در دقیقه 88 با زیرکی خاص خود یک ضربه خطای پنالتی برای پرسپولیس به دست آورد تا روند مثبت خود را ادامه داده باشد. اما این ضربه به بدترین نحو توسط علیپور از بین رفت تا هواداران جشن قهرمانی تلخی بگیرند.

پرسپولیس برای کسب دومین برد پیاپی خارج از خانه خود به اهواز سفر کرد تا برابر فولاد خوزستان بازی کند. شاگردان نکونام در خانه، شهر خودرو را شکست دادند و سپاهان را متوقف کردند تا به دنبال کشتن غول دیگری در فولاد آرنا باشند. در دقیقه 6 وحید امیری با ضربه سر به دنبال ایجاد موقعیت گل در محوطه جریمه بود که توپ او به دست سیف اللهی برخورد کرد و اشکان خورشیدی نقطه پنالتی را نشان داد. مهدی ترابی پشت این توپ ایستاد و با ضربه ای محکم تور دروازه را به لرزه درآورد و به این واسطه سه امتیاز حساس دیگر به حساب سرخ‌های پایتخت واریز شد.

حالا مهدی ترابی در هر 19 امتیاز به دست آمده برای پرسپولیس تاثیر مثبت داشته و با ثبت گل یا پاس گل، این تیم پر طرفدار را به رده دوم جدول رسانده است. مهره ای قابل اطمینان برای کالدرون که محبوب هواداران است و ستاره جدید قهرمان سه فصل اخیر ایران محسوب می‌شود. همانطور که کالدرون در نشست مطبوعاتی خود به آن اشاره کرد و گفت ترابی پنالتی زن اول تیمش شده است. نقشی که مسئولیت ترابی را سنگین تر می‌کند و باید دید در ادامه چه عملکردی از سمت او به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-11-04 23:01

افزودن دیدگاه جدید