کد مطلب: 

235385

باقری: خجالت‌آور است، مگر پول کامل داد‌ه‌اید که دنبال مالیات هستید؟

داستان مالیات بازیکنان مدت‌هاست که در فوتبال ایران خبرساز شده و اعتراض آن‌ها را در پی داشته است.
باقری: خجالت‌آور است، مگر پول کامل داد‌ه‌اید که دنبال مالیات هستید؟

به گزارش خبرورزشی، طی ۱۲ سال گذشته بار‌ها شاهد ممنوع‌الخروجی فوتبالیست‌ها (و مربیان) در آستانه دیدار‌های باشگاهی و ملی بوده‌ایم. روی همین اصل الان چند سالی است که باشگاه‌ها جدی‌تر وارد عرصه شده‌اند تا برای نفرات‌شان داستان ممنوع‌الخروجی و دردسر‌های بعدی‌اش رخ ندهد. در این میان، اما ظاهراً همین مسئله باعث ایجاد جنجال‌های جدیدی شده است. مسئله‌ای که اخیراً در استقلال باعث یک جنجال عجیب و غریب شد. داستانی که بد نیست آن را به اتفاق همدیگر دنبال کنیم.

اصل بدهی را بدهید، جریمه را می‌بخشیم
باشگاه استقلال در حال حل مشکلات مالیاتی بازیکنان است، چون این مسئله برای دریافت مدارک حرفه‌ای‌گری و شرکت در لیگ قهرمانان آسیا فوق‌العاده اهمیت دارد. روی همین اصل چند روز قبل متنی در گروهی که بازیکنان در آن عضویت دارند، توسط یکی از مسئولان باشگاه منتشر شده و طی آن به آبی‌پوشان اعلام شد اگر بدهی دوران حضورشان در استقلال را بپردازند، بابت جرایم و دیرکرد آن مشمول بخشودگی خواهند شد؛ بنابراین بهتر است خیلی سریع از طریق خودشان یا مدیربرنامه‌های‌شان قضیه را جمع‌وجور کنند. این مطلب در نگاه اول یک متن کاملاً عادی تلقی می‌شد، ولی جوابی که فرشید باقری به آن داد، جنجال بسیار بزرگی راه انداخت.

خجالت‌آوره، مگه پولی دادید؟
درج این متن در گروه بازیکنان باعث شد تا فرشید باقری حرکت عجیبی انجام داده و با اعتراض نسبت به شرایط موجود در گروه نوشت:
«واقعاً خجالت‌آوره. مگه طبق برنامه پول پرداخت شده که حالا توقع پرداخت مالیات هم دارید؟»
این جملات در گروه شوک عجیبی ایجاد کرد و باعث بهت و حیرت استقلالی‌ها شد. اغلب بازیکنان از حرکت فرشید ابراز تعجب می‌کردند و عده‌ای هم معتقد بودند بحث مالیات مربوط به فصل گذشته است و به‌طور کلی پرداخت مالیات براساس درآمد روزانه را مدنظر قرار داده است.

اطلاع مدیران
کاملاً بدیهی بود که چنین واکنشی به گوش مدیران باشگاه هم برسد و صاحب‌منصبان استقلال هم در جریان انتقادات تند هافبک مصدوم خودشان قرار بگیرند. بازیکنی که طی سالیان گذشته حداقل در رابطه با مدیران باشگاه هرگز مواضع انتقادی (یا حداقل موضعی به این تندی) اتخاذ نمی‌کرد.
البته اغلب مدیران استقلال ترجیح دادند در مورد ماجرای فوق از سیاست «دیده اغماض» پیروی کرده و چندان وارد جزئیات نشوند!

معذرت‌خواهی فرشید
تبعات انتقادات فرشید در گروه آن‌قدر سنگین بود که ظاهراً لحظاتی پس از درج آن تماس‌های خصوصی با او برای توصیه کردن جهت جمع‌وجور کردن قضیه و توضیح خواستن بابت آن آغاز شد. سرانجام کار به جایی رسید که هافبک استقلال ترجیح داد برای فیصله دادن به داستان دوباره وارد گروه شود و با انتشار پیام عذرخواهی، توضیح بدهد که هدفش از درج پیام اولی به هیچ‌عنوان ناراحت کردن مدیران باشگاه استقلال نبوده است. البته ماجرای فوق به‌رغم پیام دوم فرشید، هنوز به‌طور کامل حل و فصل نشده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-10-13 22:25

افزودن دیدگاه جدید