کد مطلب: 

234422

یک فرد مطلع: فیلم «مست عشق» ربطی به صوفی‌گری ندارد

فیلم «مست عشق» هنوز جلوی دوربین نرفته است اما با حواشی گوناگونی روبرو شده است.
یک فرد مطلع: فیلم «مست عشق» ربطی به صوفی‌گری ندارد

به گزارش انصاف نیوز، انتخاب بازیگر نقش مولانا یکی از این چالش‌های این فیلم بود. این فیلم با چالشی جدید روبرو شده است. مراجع تقلید نوری همدانی و مکارم شیرازی ساخت فیلم سینمایی «مست عشق» را- بر اساس تعریفی که سوال‌کنندگان مطرح کرده بودند- حرام اعلام کرده بودند. آیت‌الله نوری در پاسخ به نامه‌ی جمعی از طلاب درباره‌ی این فیلم، نوشته است: «طبق گفته حضرت صادق (ع) فرقه‌ی صوفیه دشمن ما هستند و ترویج آن به هر شکلی باشد جایز نیست و حرام است.»

تحقیقات خبرنگار انصاف نیوز حاکی از این است که بیانیه‌ی فیلم در دو روز آینده منتشر خواهد شد. یک منبع آگاه به انصاف نیوز گفت: «اینطور نوشته شده است که این اثر «سریال شمس» است، ولی این اثر نه یک سریال است و نه نام آن شمس است. مراجع تقلید اطلاعاتی درباره‌ی این موضوع ندارند و اینطور به مراجع گفته شده است.

واقعیت ماجرا این است که فیلم «مست عشق» هیچ ربطی به صوفی و صوفی‌گری ندارد. اساسا واقعیت این فیلم زندگی شمس و مولانا نیست. این فیلم، رویدادی را در آن برهه‌ی زمانی نشان می‌دهد و شمس و مولانا نیز در آن هستند. اینطور به نظر می‌رسد که هیچ یک از گفته‌های مطرح شده علیه این فیلم درست نیست.

«مست عشق» فیلمی سینمایی است و رویدادی محور آن است که این رویداد در آن زمان و مکان است، شمس و مولانا به نوعی درگیر آن هستند. این اثر زندگینامه و رابطه‌ی شمس و مولانا نیست.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-09-25 21:55

افزودن دیدگاه جدید