کد مطلب: 

233780

ادامه داستان تقسیم ۹۰ به ۱۰ سکو‌ها!

در یک ماه گذشته بحث تقسیم سکو‌های ورزشگاه آزادی به صورت ۹۰ به ۱۰ به سود استقلال که عنوان میزبان شهرآورد رفت را دارد، نقل محافل فوتبالی شده و هواداران این رشته مدام در موردش صحبت می‌کنند.
ادامه داستان تقسیم ۹۰ به ۱۰ سکو‌ها!

به گزارش ایران پژواک، این موضوع به قدری اهمیت داشت که هر روز ابعاد تازه‌ای از آن را شاهدیم. کار به جایی کشید که مهدی تاج رئیس فدراسیون و حتی مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش نیز وارد ماجرا شده و از این طرح دفاع کردند، اما صحبت‌های روز گذشته محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل پرسپولیس و امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال، فاز تازه‌ای به ماجرا داد.

انصاری‌فرد گفت: «اطمینان داریم بحث ۹۰ به ۱۰ در این شهرآورد رفت اجرا نمی‌شود ولی امیدواریم در بازی برگشت این اتفاق بیفتد! چون ما برنامه برای شناسایی تماشاگران داریم و می‌خواهیم روی بحث کارت هواداری مانور کنیم. کسانی که کارت هواداری پرسپولیس را داشته باشند با کارت ملی خود می‌توانند بلیت بخرند و آن‌ها خیلی راحت شناسایی شوند، اما در این بازی بعید می‌دانم بتوانند تماشاگران را شناسایی کنند که چه کسی پرسپولیسی است و چه کسی استقلالی؟»

از سوی دیگر، فتحی نیز گفت: «اجرای طرح ۹۰ به ۱۰ هر چند بر اساس مصوبه سازمان لیگ در ظاهر به باشگاه‌ها واگذار شده، اما به موافقت‌ها، هماهنگی‌ها و زیرساخت‌هایی نیاز دارد و تصمیم‌گیرنده اصلی در این مورد تنها باشگاه میزبان نیست.»

هر دو مدیرعامل در واقع به موضوعی اشاره کردند که «هیاهوی بلیت‌فروشی» را به بالاترین حد خود رساند. آن‌ها به طرفداران خود القا می‌کنند که هیچ زیرساختی برای فروش بلیت به صورت ۹۰ به ۱۰ وجود ندارد و حتی اگر این‌طور باشد، نمی‌توانند به تنهایی و بدون کمک سازمان لیگ یا سایر ارگان‌های وابسته به فوتبال و نظم‌دهی به بلیت‌فروشی و ورود و خروج تماشاگران، اقدام به بلیت‌فروشی کنند. استقلال و پرسپولیس فقط امتیاز بلیت‌فروشی دارند وگرنه ابزار لازم برای این کار برای هیچ کدام از باشگاه‌ها وجود ندارد.

یکی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس، در این مورد به ما گفت: «روز شنبه به ما اعلام شد برای همکاری در تقسیم سکو‌ها به صورت ۹۰ به ۱۰ آماده باشیم. ما هم گفتیم همکاری خواهیم کرد، اما مشخص نبود چطور قرار است تقسیم سکو‌ها انجام شود. از سوی دیگر، استقلالی‌ها هم نمی‌دانستند باید چه‌کار کنند. سازمان لیگ هم پای خود را از بلیت‌فروشی کنار کشیده و مشخص نیست مسئولانش چه برنامه‌ای در ذهن دارند. با این حال، استقلال نمی‌تواند این طرح را مدیریت کند همان‌طور که اگر به ما هم می‌گفتند، نمی‌توانستیم این کار را برای بازی رفت انجام بدهیم. حداقل تا بازی برگشت می‌شود ساز و کار بهتری تعریف کرد و نباید با عجله این طرح اجرایی شود.»

۱۰ درصد بلیت‌ها برای ورزشگاهی که ۷۸ هزار نفر روی سکوهایش می‌نشینند، حدود ۷ هزار و ۸۰۰ قطعه بلیت است و پرسپولیسی‌ها صاحب همین قدر بلیت می‌شوند. باقی سکو‌ها نیز به استقلالی‌ها می‌رسد، اما مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نیز نمی‌توانند این موضوع را تأیید کنند که بلیت‌فروشی شهرآورد بدون مشکل انجام خواهد شد همان‌طور که در تمام این سال‌ها، بلیت‌فروشی شهرآورد با مشکل مواجه بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-09-14 10:58

افزودن دیدگاه جدید