کد مطلب: 

233362

حرکت گلر استقلال که زشت‌تر بود، چرا محروم نشد؟!

انتشار تصاویر حرکتی که علیرضا بیرانوند مقابل تماشاگران تراکتور انجام داد، هواداران استقلال را بر آن داشت تا با استناد به حکمی که خردادماه کمیته اخلاق برای او صادر کرده بود، خواستار محرومیتش شوند.
حرکت گلر استقلال که زشت‌تر بود، چرا محروم نشد؟!

به گزارش خبرورزشی، استقلالی‌ها با انتشار گسترده حرکتی که بیرانوند در تبریز با دست چپ و راستش نشان داده، همه توان خود را برای محروم کردن دروازه‌بان اول تیم پرسپولیس از دیدار‌های پیش‌رو به ویژه شهرآورد به کار بگیرند.

اصل ماجرا به اتفاقی برمی‌گردد که ۲۶ اردیبهشت سال جاری در راهروی خروجی ورزشگاه جم رخ داد. جایی که بیرانوند با یک مأمور نیروی انتظامی رفتاری غیرمحترمانه داشت و موجب شد علاوه بر مأمور مورد بحث، نیروی انتظامی هم از دروازه‌بان پرسپولیس شکایت کند. پس از بررسی این پرونده در کمیته اخلاق این کمیته ضمن محکوم کردن رفتار بیرانوند و طبق بند یک ماده ۱۳ آیین‌نامه اخلاق فیفا و نیز مواد ۵۱، ۵۳ و ۵۹ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال او را به مدت سه بازی رسمی در مسابقات باشگاهی از هرگونه فعالیت رسمی فوتبالی محروم و به پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی و عذرخواهی از همان مأمور محکوم کرد، اما با وجود رفتاری‌های خوب قبلی بیرانوند، حکم محرومیت را به مدت ۶ ماه به حالت تعلیقی تغییر داد و قید کرد در صورت خوش‌رفتاری این موضوع از سوابقش خارج شود ولی در غیر این صورت و با تکرار رفتار غیراخلاقی رأی محرومیت با استناد به ماده ۱۱۲ آیین‌نامه انضباطی و ماده ۶۳ آیین‌نامه اخلاق به محض صدور و ابلاغ اجرا می‌شود.

استقلالی‌ها معتقدند با توجه به اینکه تخلف صورت گرفته در تاریخ ۲۶ اردیبهشت رخ داده و مدت زمان شش ماهه در نظر گرفته شده در تاریخ ۲۶ آبان به پایان می‌رسید، اگر اتفاقی که در تبریز رخ داده، تخلف محسوب شود مورد تبریز در کمتر از مدت تعیین شده اتفاق افتاده و باید حکم اجرا شود. هواداران دو‌آتشه استقلال معتقدند اگر هم تاریخ شش ماهه از تاریخ صدور حکم اجرایی شود این حکم روز سوم خرداد سال جاری صادر شده و تا سوم آذر اعتبار داشته بنابراین در هر دو صورت اگر کمیته‌ای که به این پرونده رسیدگی می‌کند حکم قبلی را اجرا کند، دروازه‌بان پرسپولیس باید از این تاریخ به مدت ۳ جلسه از همراهی تیم پرسپولیس محروم شود. اما از آن طرف هواداران پرسپولیس مقابله به مثل کرده و با اشاره به ماجرای سال ۱۳۹۲ و بازی استقلال تهران و ملوان انزلی مدعی شدند «اگر قرار به محرومیت بود باید آن سال مهدی رحمتی به خاطر حرکت زشت‌تری که رو به هواداران ملوان انجام داد محروم می‌شد که نشد!»

خاطرتان باشد پس از مسابقه این دو تیم درسال ۱۳۹۲ در انزلی تماشاگران چهار گلی که استقلال در این بازی دریافت کرده بود را به رخ می‌کشیدند و رحمتی با دست خود حرکتی را انجام داد که دی‌ماریا بازیکن رئال‌مادرید قبلاً برابر تماشاگران تیم خودی آن را تکرار کرده بود. اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی در آن مقطع اعلام کرد حرکت گلر وقت استقلال تهران شبهه‌انگیز بوده است! جالب‌تر می‌شود وقتی بدانید مهدی رحمتی پس از آن اتفاق مدعی شد با امیرحسین فشنگچی شوخی کرده است. گلر استقلال حتی فشنگچی را هم در کمیته انضباطی شاهد گرفت!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-09-05 17:33

افزودن دیدگاه جدید