کد مطلب: 

232946

واکنش جالب قلعه نویی به کیفیت توپ های لیگ؛ می‌خواهید ۴ سال محروم شوید؟

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: بچه‌های ما هم از این توپ‌ها ناراضی بودند, هرچند که شاید این توپ‌ها باکیفیت باشند ولی به کیفیت چمن‌های ما نمی‌خوردند.
واکنش جالب قلعه نویی به کیفیت توپ های لیگ؛ می‌خواهید ۴ سال محروم شوید؟

به گزارش شفقنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار شاگردانش برابر تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز گفت: خوشحالم که لیگ شروع شده و دوستان رسانه‌ای را دوباره می‌بینم. سال گذشته رسانه‌ای‌ها سال خوبی را رقم زدند که تشکر می‌کنم. درباره بازی باید بگویم هفته اول دیدار ماشین سازی و استقلال را دیدم و تبریک می‌گویم به خطیبی که به لیگ برگشته است. هرجند جای خیلی‌ها خالی است مثل دایی، کریمی و خداداد عزیزی اما خطیبی برگشته و تیم سختکوش و جوانی درست کرده است. بازی قبلی ماشین‌سازی را آنالیز کردیم و دیدیم که مقابل استقلال چقدر خوب بازی کردند. البته تیم ما نیز آماده است و بازی اول را در گرمای بوشهر به خوبی انجام دادیم و نتیجه لاز م را کسب کردیم.

وی ادامه داد: ماشین‌سازی هدف اولش گل نخوردن است اما ما بعد از بازی با شاهین فرصت کمی برای ریکاوری داشتیم و نتوانستیم استراحت خوبی داشته‌ باشیم. چون بازی در آن شرایط احتیاج به دو روز ریکاوری داشت. امیدواریم بازی خوبی شود و هواداران سپاهان و تماشاگران لذت ببرند.

وی درباره اینکه آیا کی‌روش استنلی با توجه به دیر اضافه شدنش به تمرینات, در بازی فردا به میدان خواهد رفت یا خیر, گفت: این بازیکن فعلاً جزو لیست ۱۸ نفره ماست و اینکه چقدر می‌تواند برای بازی فردا کمک کند امشب مشخص می‌شود. استنلی بازیکن خیلی خوبی است و خیلی تلاش کرده که به شرایط خوبی دست پیدا کند. معمولاً برزیلی‌ها بازیکنانی هستند که هم به تمرین علاقه دارند و هم به بازی کردن. او تلاش می‌کند تا به شرایط ایده‌آل برگردد.

سرمربی سپاهان در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون شرایط ایده‌آل برای این تیم فراهم شده است, ابراز داشت: اولاً تشکر می‌کنم از مجموعه باشگاه سپاهان, چون به واقع سپاهان یک باشگاه است و فقط یک تیم نیست. سپاهان به خوبی کار فرهنگی نیز انجام می‌دهد و شاید اگر هر باشگاه دیگری به جز سپاهان بود این کار را انجام نمی‌داد (موافقت با به تعویق افتادن دیدار این تیم با شاهین در هفته اول) اما باشگاه سپاهان استراتژی و اهداف خوبی دارد و آینده‌نگر است.

وی افزود: همه خواسته‌ها صددرصد انجام نشده ولی ما بر اساس بودجه‌مان که فکر می‌کنم نسبت به سایر تیم‌های مدعی از نصف هم کمتر هست یارگیری خود را انجام دادیم. بازیکنی به اینجا آمد و رقمی به ما گفت که تعجب کردیم, اما این بازیکن ۲۴ ساعت بعد با یک باشگاه دیگر قرارداد بست. خرید‌های ما معقولی بود و باشگاه هم تلاش خودش را کرد و از هیچ کوششی دریغ نکرد. ما فقط یک بازیکن دیگر می‌خواستیم که نشد او را جذب کنیم, البته بازیکنان خوبی داریم و امیدوارم که نفرات جدید هماهنگ‌تر شوند ولی ما هنوز یک جای خالی دیگر داریم که برای نیم فصل پر خواهیم کرد.

قلعه‌نویی درباره اصلاحاتی که با تصمیم فدراسیون در ورزشگاه‌ها صورت گرفته و بلیت‌فروشی نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد, عنوان کرد: هر چیزی که به فوتبال ما کمک کند خوب است. من ۱۰ سال پیش می‌گفتم برای پیشرفت فوتبال باید زیرساخت‌ها را اصلاح کنیم اما ۱۰۰ مقاله علیه من نوشتند. فردای روزی که این حرف را زدم دشمنان قلعه‌نویی شروع به نوشتن می‌کردند. وقتی بازی‌های خارج را می‌بینیم افسوس می‌خوریم اما الان امیدواریم که این قوانین و اصلاحات ادامه‌دار باشد و در میانه راه کدخدامنشی نشود, هرچند که تا الان هم برای چند نور چشمی کدخدامنشی شده است.

وی افزود:‌ اگر رو به قانون برویم کار خوبی است چون وقتی کشور‌های عربی و قطر را می‌بینیم افسوس می‌خوریم. ما در مسائل زیادی مشکل داریم, مخصوصاً در زمین چمن که در پاییز و زمستان اصلا نمی‌شود مسابقه در آنها برگزار کرد. در لیگ یک که اوضاع فاجعه است, ان‌شاءالله سازمان لیگ به این نکته هم توجه کند تا فوتبال ما را به جلو و توام با اخلاق باشد. بلیت‌فروشی هم اگر جا بیفتد مردم راحت‌تر می‌شوند و در ورزشگاه روی صندلی خودشان می‌نشینند. این کار کمی زمان می‌برد اما در نهایت باعث راحتی هواداران خواهد شد.

وی درباره مذاکره باشگاه سپاهان با امید ابراهیمی, یادآور شد: ما به دنبال ۲ امید بودیم ولی یکی را جذب کردیم (امید نورافکن) اما از جذب دیگری (امید ابراهیمی) نا امید شدیم. ابراهیمی خودش دوست دارد در قطر بماند, وقتی خودش این علاقه را دارد ما دیگر حرفی نداریم اما دوست داشتیم که این بازیکن را هم جذب کنیم که نشد.

سرمربی سپاهان در واکنش به انتقاداتی که به توپ‌های لیگ برتر می‌شود, خاطرنشان کرد: نکند ۴ سال می‌خواهید محروم شوید این سؤال‌ها را می‌پرسید؟! من ۴۰ سال در این فوتبال هستم و سابقه نسبتاً بالایی دارم, شاید حرف‌هایی که می‌زنم یکم کارشناسی شده باشد. اول اینکه هر توپی تاریخ مصرف و عمری دارد. بعد از این می‌گویند این توپ‌ها در آلمان و هلند استفاه می‌شود اما باید ببینیم این توپ به چمن‌های ما می‌خورد یا نه؟ شما یک بنز را به جاده خاکی ببرید اما وانت در این جاده بهتر می‌تواند برود. من یک پیشنهاد دارم و آن این است که شما به جای توپ‌های اروپایی توپ‌‌های لیگ قهرمانان آسیا را بخرید, چون تیم‌های آسیایی لیگ باید به یک باره توپ‌های لیگ را کنار بگذارند و با توپ‌های آسیایی تمرین کنند. این خیلی ساده است, توپ‌های لیگ قهرمانان آسیا را بخرید که مورد تائید AFC هم است و حرف و حدیثی دیگر ندارد. بچه‌های ما هم از این توپ‌ها ناراضی بودند, هرچند که شاید این توپ‌ها باکیفیت باشند ولی به کیفیت چمن‌های ما نمی‌خوردند. این خیلی خنده دار است که ما قبل از بازی در آسیا در تمرینات، از یک روز به بعد می‌گوییم که توپ‌ها را ببرید و توپ‌های آسیا را بیاورید. به هر حال اگر احضار نشویم این پیشنهاد را دادیم.

به نقل از تسنیم، وی درباره کیفیت نامطلوب چمن ورزشگاه نقش جهان گفت: اگر قرار باشد این چمن برای همیشه اصلاح شود باید به کل تعوض شود, ما پارسال هم از این موضوع در ۲ بازی که میزبان بودیم ضرر کردیم. فعلاً با همین زمین کار می‌کنیم تا بالاخره درست شود. البته باید بگویم که تابش در سپاهان یکی از مدیرانی است که بعد از انقلاب همه شاخصه‌های مدیریت را دارد. او هم بازیکن و مربی بوده و و مدیر, بنابراین ایشان همه جوانب را در نظر می‌گیرد و همه چیز را تجربه کرده و درک می‌کند. البته باید بازگشت محمد حسن انصاری‌فرد را هم به پرسپولیس تبریک بگویم چون او هم به خوبی شرایط بازیکن و مربی را می‌داند و همه چیز را لمس کرده است.

قلعه‌نویی اشاره کرد: تابش هم با وجود مشکلات واقعاً تلاش می‌کند و در باشگاه دارند یک سند چشم‌انداز طراحی می‌کنند که یک چیز جدید است. سپاهان سه هزار ورزشگاه حرفه‌ای دارد و مدیریت آنها کار ساده‌ای نیست که باشگاه سپاهان انجام می‌دهد, هرچند اگر کارگران کارخانه نباشند این کار‌ها در باشگاه صورت نمی‌گیرد. فکر می‌کنم قرار است یک قرارداد جدید برای چمن امضا شود که زیر ساخت را تغیر بدهند اما این کار به دو ماه زمان نیاز دارد که الان زمان مناسبی برای انجامش نیست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-08-28 20:56

افزودن دیدگاه جدید