کد مطلب: 

232037

نگاهی به لیست جدید استقلال؛ بهترین تیم لیگ؟

استقلال شاید پرستاره‌ترین ترکیب لیگ برتر را در اختیار نداشته باشد، اما در زمینه استفاده از تمام لیست بازیکنانش بهترین بوده است.
نگاهی به لیست جدید استقلال؛ بهترین تیم لیگ؟

به گزارش شفقنا، محدودیت استفاده از بازیکنان بزرگسال، در سال‌های اخیر کمک زیادی به شکوفایی ستاره‌های تازه در فوتبال ایران کرده است. با این حال باشگاه‌های بزرگ و تحت فشار برای قهرمانی، هنوز ترجیح می‌دهند ستاره‌های امتحان پس داده بخرند و کمتر سراغ استفاده از بازیکنان جوان می‌روند. موضوعی که باعث شده، مشکلات زیادی بخاطر پر شدن لیست پیدا کنند. تابستان امسال، پر شدن لیست بزرگسالان پرسپولیس دردسر زیادی برای‌شان درست کرد و مجبور شدند سروش رفیعی، شایان مصلح و مهدی شریفی را در لیست خروج بگذارند تا جا برای خریدهای جدیدشان باز شود. تراکتور و سپاهان دو مدعی دیگر قهرمانی هم چندان، شرایط متفاوتی ندارند و به نظر می‌رسد بین تیم‌های بزرگ، فقط استقلال استفاده کاملی از سهمیه بزرگسالان و زیر ۲۵ و زیر ۲۳ ساله‌هایش داشته است.

از بین بازیکنان زیر ۲۳ سال پرسپولیس، هیچکدام جزو بازیکنان کلیدی تیم نیستند. در لیست زیر ۲۵ سال هم فقط نادری و رسن، شانس بازی دارند هر چند بعید است با وجود انصاری و امیری، بعید است جزو ۱۱ نفر اصلی کالدرون قرار بگیرند. در سپاهان اوضاع مشابه است. هیچ بازیکن زیر ۲۳ سالی، در بین بازیکنان اصلی قلعه‌نویی جایی ندارد و بین زیر ۲۵ ساله‌ها هم، فقط محمد کریمی و سعید آقایی می‌توانند به ترکیب اصلی تیم برسند. در تراکتورسازی بجز شکاری که تازه به این تیم آمده، نمی‌توان زیاد برای جوانان تیم شانس بازی قائل بود.

در استقلال اما اوضاع کاملا متفاوت است. مهدی قائدی و عارف غلامی، بازیکن زیر ۲۳ سالی هستند که شانس بالایی برای بازی برای تیم دارند. حتی در تیم زیر ۲۱ سال، نام محمد بلبلی دیده می‌شود که فصل پیش عملکرد درخشانی در سپیدرود داشت و بعید است صرفا برای نیمکت خریداری شده باشد. در لیست زیر ۲۵ ساله‌ها هم میلاد زکی‌پور، گزینه اصلی حضور در پست دفاع چپ محسوب می‌شود. این یعنی استقلال در کنار لیست ۱۸ نفره بزرگسالان، ۵ گزینه در لیست بازیکنان جوانش دارد. عددی که برای پرسپولیس و سپاهان، فقط دو نفر است. این موضوع دست استقلال برای انتخاب بازیکن جدید بدون خارج کردن کسی از لیست را باز گذاشته و در طول فصل هم، می‌تواند به کمک‌شان بیاید. اسلحه‌هایی که بعضی از آن‌ها مثل صیادمنش، در پایان سال می‌توانند با رضایتنامه‌شان تغییر چند میلیاردی در بودجه استقلال به وجود بیاورند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-08-10 23:59

افزودن دیدگاه جدید