کد مطلب: 

230647

بازتاب حضور پدیده فوتبال ایتالیا در استقلال؛ برگ برنده استراماچونی

شیخ دیاباته در آستانه پیوستن به استقلال قرار دارد. انتقال بزرگی که در رسانه های فوتبال جهان هم بازتاب یافته است.
بازتاب حضور پدیده فوتبال ایتالیا در استقلال؛ برگ برنده استراماچونی

به گزارش شفقنا، شیخ دیاباته بازیکن مدنظر استقلالی ها برای امضای قرار داد به تهران آمده، یک مهاجم ۳۱ ساله اهل مالی است که تجربه سالها حضور در فوتبال اروپا را در کارنامه خود دارد. دیاباته قرار است بعد از پشت سر گذاشتن تست های پزشکی به صورت رسمی با استقلال قرار داد امضا کرده و به جمع آبی پوشان اضافه شود. عملکرد این بازیکن در سالهای اخیر مثبت بوده و تمجید بسیاری به همراه داشته است. حضور او باعث شده که استقلالی ها به تقویت خط حمله خود برای فصل بعد بسیار امیدوار شوند. دیاباته که پیش از پیوستن به استقلال در لیگ امارات توپ زده، سابقه بازی در بوردو، نانسی و آژاکسیو در فوتبال فرانسه و همچنین بنونتو در فوتبال ایتالیا را دارد. او در لیگ ترکیه نیز با پیراهن عثمان لی اسپور توپ زده ست.

پیوستن این مهاجم ۱۹۴ سانتی متری در چند رسانه بین المللی هم بازتاب داشته است. در همین زمینه وبسایت معروف گل با نام بردن از دیاباته به یک عنوان یک پدیده که تنها چند ماه در فوتبال ایتالیا حضور داشت و همه را با عملکردش تحت تاثیر قرار داد، نوشته است: « شیخ دیاباته که با بنونتو در سری آ خودش را به همه نشان داده بود، تصمیم گرفته که به ایران پرواز کند و در تیم استقلالی که استراماچونی سرمربی آن است، بازی کند.

دیاباته اثر خود را با پیراهن بنونتو در سری آ به جا گذاشت و اگرچه این تیم در نهایت به سری بی سقوط کرد اما عملکرد دیاباته بسیار خوب بود. این مهاجم مالیایی در زمستان ۲۰۱۸ به بنونتو پیوست و توانست در یازده بازی هشت گل به ثمر برساند. این گلها شامل سه دبل پیاپی مقابل ورونا، ساسولو و مهمتر از همه یوونتوس می شد. با این عملکرد، دیاباته به یک نماد و پدیده در فوتبال ایتالیا تبدیل شد و حالا که دو فصل از آن زمان گذشته، برای خیلی ها در ایتالیا این سوال پیش آمده بعد از آن تجربه درخشان در سری آ، چه بر سر دیاباته آمده است.

دوران ورزشی این مهاجم با باشگاه امارات در لیگ امارات متحده ادامه پیدا کرد اما این بازیکن در قدم بعدی خود حالا تصمیم گرفته که راهی ایرانی شود و زیر نظر آندره استراماچونی کار کند.

سرمربی سابق اینترمیلان اخیرا به عنوان سرمربی جدید استقلال ( معروفترین تیم ایرانی) معرفی شد و یکی از درخواست هایش برای تقویت تیم، خرید دیاباته بوده است. بازیکنی که استراماچونی معتقد است می تواند استقلال را در خط حمله متحول کند».

یکی از خبرنگاران اسکای اسپورتس هم در واکنش به انتقال دیاباته به استقلال، نوشته است: « فصل جدید و لیگ جدید. شیخ دیاباته دوران ورزشی عجیب و هیجان انگیز را در یک کشور جدید توپ خواهد زد. کشوری که ششمین کشوری محسوب می شود که دیاباته در لیگ آن حضور می یابد. مهاجم سابق بوردو قرار است که به زودی به استقلال بپیوندد. او که فصل گذشته ۱۸ گل با پیراهن باشگاه امارات زد، پیش از حضور در ایران سابقه بازی در لیگ های فرانسه، ایتالیا، ترکیه، امارات و لیگ کشور خودش، مالی، را داشته است».

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-07-08 23:46

افزودن دیدگاه جدید