کد مطلب: 

229997

سنگ‌های قیمتی در آستانه جدایی از استقلال

استقلال در آستانه از دست دادن قطعی ۳ بازیکن مهم خود در خط میانی است. امید نورافکن، روزبه چشمی و علی کریمی احتمالا فصل نوزدهم در استقلال دیده نخواهند شد. خبر خوبی برای استقلالی‌ها نیست.
سنگ‌های قیمتی در آستانه جدایی از استقلال

به گزارش شفقنا، استقلال با یک بحران پنهان مواجه است. امید نورافکن باید به شارلروا بازگردد، چشمی در حال جدایی است و تلاش های زیادی برای خروج از استقلال دارد و علی کریمی نیز مذاکرات موفقیت آمیزی با تیم خواهان خود داشته و پیشنهاد ۳۰۰هزار دلاری نیز دریافت کرده است. جدایی این ۳ بازیکن استقلال را با یک چالش عمیق در خط میانی و پست هافبک دفاعی مواجه خواهد کرد. حتی حضور فرشید باقری که فصل پیش کم حاشیه برای استقلال نساخت و احتمالا مسعود ریگی این نگرانی ها از میان نخواهد رفت. استقلال باید حرکتی سریع به سوی تقویت خود در این پست را آغاز کند، حتی به شکل پنهانی و با ریزه کاری های خاص به فضای نقل وانتقالات است. استقلالی‌ها باید دست به جنبانند. تا دیر نشده. همین امروز…

روزبه چشمی تلاش های زیادی برای پیوستن به تیم الاهلی داشت اما در نهایت انتقال او به این تیم قطری انجام نشد. با این حال پرونده جدایی روزبه از استقلال را نباید مختومه دانست. هافبک-مدافع استقلال درحال رایزنی با یک تیم ترکیه ای است و مذاکرات نسبتا موفقیت آمیزی با تیم مورد نظر داشته تا هر طور شده استقلال را به مقصد لیگ ترکیه ترک کند. حتی اگر چشمی نتواند با تیم ترکیه ای به توافق نهایی برسد، بازگشتش به استقلال سخت و شاید ناممکن خواهد بود. چشمی به تقریب از هفته های پایانی لیگ نوزدهم به دلایلی دراز لیست فصل نوزدهم استقلال حذف شد و تصمیم گیران باشگاه استقلال به طور شفاهی از بی میلی خود برای تمدید قرارداد این بازیکن سخن می‌گفتند که این فضا نشان می‌دهد چشمی اگر درنهایت لژیونر نشود، احتمالا جایی هم در ترکیب فصل آتی استقلال نخواهد داشت.

اگرجدایی چشمی را قطعی بدانیم یکی از عناصر قابل اتکائ در پست هافبک دفاعی که قابلیت بازی در پست دفاع میانی را هم داشت دراستقلال لیگ نوزدهم دیده نخواهد شد. جدایی چشمی در شرایطی می‌تواند استقلال را دچار نقصان نکند که دیگر عناصر پست هافبک دفاعی حفظ شوند اما به موازات آنکه خبر مذاکرات چشمی با تیم ترکیه ای دهان به دهان شد، امید نورافکن نیز رسما اعلام کرد به دلیل مخالفت باشگاه شارلروای بلژیک قادر به ماندن در استقلال نیست. نورافکن نیز در نیم فصلی که قرضی برای استقلال به میدان رفت در پست هافبک دفاعی و دفاع چپ عصای دست شفر بود و جدایی اش به این دو پست به خصوص خط میانی استقلال لطمه وارد خواهد کرد وپرسشی که با جدایی او و چشمی ذهن همه را درگیر کرده این است که آیا گزینه هایی همچون مسعود ریگی که اکنون مد نظر باشگاه استقلال هستند می‌توانند خلاء های این پست را پر کنند یا خیر؟

ماجرا وقتی وخیم تر می‌شود که علی کریمی نیز دوباره عازم اروپا شود. کریمی گرچه در لیگ نوزدهم بازی های زیادی را به دلیل مصدومیت از کف داد اما هرگاه در ترکیب استقلال قرار گرفت نمره قبولی گرفت. ضمن اینکه کریمی غالبا بازیکنی بی حاشیه و کم هزینه برای سرمربی سابق استقلال محسوب می‌شد و می‌کوشید بدون درگیری با حاشیه ها عملکرد پر جاذبه ای در ترکیب تیمش داشته باشد. کریمی نیز جزو گروه هافبک دفاعی های استقلال محسوب می‌شود هرچند که او قدری رو به جلو تر و کلاسیک تر در این پست ایفای نقش می‌کند و بازی فانتزی اش بیش از درگیری های فیزیکی اش به چشم می‌آید.

ایران ورزشی نوشت: پیشنهادی ۳۰۰هزار دلاری این بازیکن که به تایید کامران منزوی نیز رسیده کار استقلال در این پست را سخت و دشوار می‌کند و مشخص نیست که استقلال لیگ نوزدهم در شرایطی که تهدید جدایی این ۳ بازیکن را به شدت احساس می‌کند آیا قابلیت اجرای تفکرات مردی را خواهد داشت که گفته می‌شود شیفته بازی با دو هافبک دفاعی است؟ درباره استراماچونی خود باشگاه استقلال نوشته بود که دوستدار بازی با روش ۱-۳-۲-۴است. روشی که لازمه اش برخورداری از دو هافبک دفاعی پر قدرت است. یادمان می‌آید زمانی را که آندرانیک تیموریان و جوادنکونام در استقلال حضور داشتند، امیرقلعه نویی با حضور این دو بازیکن از همین روش بهره می‌گرفت. در تیم ملی نیز کارلوس کی‌روش سال های زیادی با این سیستم بازی کرد اما حقیقت این است که ابزار بازی با این روش با توجه به حضور تومان آندو و نکونام برای سرمربی سابق تیم ملی و استقلال فراهم بود.

حال استقلال در وضعیتی است که باید هرچه زودتر تکلیف خود را با این پست حساس روشن کند. کاریارگیری در این باشگاه در حال انجام است و چنانچه مسئولان نقل وانتقالاتی باشگاه استقلال نگرانی ها در این پست را عمیقا درک کنند، بدون شک یکی از این ۳ بازیکن را که در حال جدایی از استقلال هستند را حفظ خواهند کرد هر چند که به نظر می‌رسد جز روزبه چشمی که هنوز قراردادی با تیم جدیدش منعقد نکرده باشگاه استقلال برای حفظ نورافکن یا علی کریمی که با پیشنهاد های دست به نقد دلاری مواجه اند، ماموریت سخت و به تعبیری ناممکنی را پیش رو داشته باشند.

تداوم حضور فرشید باقری در استقلال لیگ نوزدهم البته تا حدی از نگرانی های فنی دراین پست می‌کاهد و استقلال را از افتادن در موقعیتی وخیم تر نجات می‌دهد. با مسعود ریگی نیز مذاکراتی شده است تا شاید از التهاب های بیش ازحد کاسته شود اما یارگیران در باشگاه استقلال اگر بتوانند یکی از این ۳ بازیکن را هم حفظ کنند تا حد زیادی از نگرانی های موجود در این پست خواهند کاست و دست استراماچونی را باز خواهند گذاشت تا روش ایده الش را در بازی های لیگ نوزدهم پیاده کند. استقلال استراماچونی را به احتمال بسیار با همان روش ۱-۳-۲-۴ در لیگ نوزدهم خواهیم دید. ترکیبی که برای استقلالی ها غریب و نامانوس نیست. استقلال نه فقط با آن زوج رویایی نکونام و آندو بلکه با دیگر بازیکنان نیز سال ها با این روش بازی کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-06-16 23:10

افزودن دیدگاه جدید