کد مطلب: 

228205

خاطره تلخ خانم بازیگر از لیسانسه‌ها و در حاشیه

سوگل قلاتیان می‌گوید به خاطر اتفاقاتی که در دو سریال "لیسانسه‌ها" و "در حاشیه" برایش پیش آمده، علاقه‌مند به بازی در سریال نیست.
خاطره تلخ خانم بازیگر از لیسانسه‌ها و در حاشیه

به گزارش شهروند، شاید نمی‌دانستید سوگل قلاتیان که در سریال شرایط خاص نقش دختری ناشنوا را بازی کرده است، قبلا هم با سریال "لیسانسه‌ها" و "در حاشیه" مهران مدیری در قاب تلویزیون نشسته بود. او در رشته کارگردانی درس خوانده و از طریق حسن معجونی وارد فضای جدی تئاتر شده است؛ با وجود این تجربه کارگردانی چند تئاتر را هم در کارنامه خود دارد. قلاتیان در گفت‌وگو با روزنامه شهروند درباره سختی‌های نقش خود در سریال شرایط خاص که این روزها از شبکه ٣ پخش می‌شود توضیحاتی داد؛ نقشی که به قول خودش اگر چالش و ریسک نداشت، آن را قبول نمی‌کرد.

بازی در سریال شرایط خاص چه ویژگی داشت که آن را قبول کردید؛ با توجه به اینکه بازی در نقش یک دختر ناشنوا پیچیدگی‌های زیادی دارد؟

‌‎دقیقا به خاطر همین نقش، بازی در سریال را قبول کردم؛ چون با توجه به تجربیات گذشته نسبت به بازی در سریال راغب نبوده و نیستم اما این نقش آن‌قدری برایم جذاب بود که ریسک آن را بپذیرم.

 ‌‎و این نقش جذاب چه سختی‌هایی برای شما داشت؟

‌‎به هر حال نقش سختی بود و من همیشه با وسواس بر روی نقش‌هایم کار می‌کنم. شما وقتی نقش یک ناشنوای مادرزاد را کار کنید، باید به قدری درست باشید که مخاطب آن را باور کند. البته نخستین‌باری که نقش را پیشنهاد کردند، به دلیل تجربه‌ای که درباره سریال لیسانسه‌ها داشتم آن را قبول نکردم؛ اما درنهایت اصرارها نتیجه داد و تصمیم گرفتم که باشم.

‎ماجرای سریال لیسانسه‌ها چه بود؟

‌‎وارد جزییات نمی‌شوم اما نقشی که به من پیشنهاد کرده بودند با آن چیزی که درنهایت درآمد، تفاوت زیادی داشت.‌ همان ابتدا و در توضیحات اولیه نقش فوق‌العاده و مهم بود اما اصلا به صورتی که گفته شده بود پیش نرفت؛ سریال خوبی بود اما آن نقش، نقشی نبود که برای من مناسب باشد چون به دلیل یک‌سری از مسائل کمرنگ شد، سرنوشتش تغییر کرد و من از این اتفاق ناراضی بودم. وقتی متن از پیش نوشته نشده باشد، این مشکل پیش می‌آید؛ اتفاقی که هیچ دورنمایی از نقش به بازیگر نمی‌دهد.

 ‌‎برگردیم به شرایط خاص؛ ‌‎برای رسیدن به نقش آسیه چه پروسه‌ای را طی کردید؟

‌‎از آنجا که قبلا چنین نقشی را تجربه نکرده بودم به کانون ناشنوایان رفتم و خوشبختانه خانم سمیرا بهرامی، مربی نازنینم که رابط هم هستند، کمک زیادی به من کردند؛ در همه مراحل کار کنار من بود و مثل خودم کار برایش مهم بود و هر آن‌چه از دستش برمی‌آمد را خالصانه و با عشق به ناشنوایان انجام داد.

از نتیجه کار راضی هستید؟

‌‎بله؛ خوشبختانه از همان روزهای نخستی که حتی سر صحنه بودم، خیلی‌ها تصور می‌کردند که من واقعا ناشنوا هستم؛ بنابراین فکر می‌کنم نقشم باورپذیر بود.

 ‌‎بعد از این سریال پیشنهاد کاری جدیدی هم برای تلویزیون دارید؟

‌‎پیشنهاد سریال که همیشه هست اما به دلیل همه محدودیت‌هایی که در سریال وجود دارد، علاقه‌مند به بازی در سریال نیستم.

شما در مجموعه در حاشیه هم با مهران مدیری کار کردید؛ از آن تجربه برای ما بگویید.

کارکردن با مهران مدیری هم بسیار لذت‌بخش بود اما باز هم به دلیل مشکلاتی که برای آن سریال به وجود آمد، خاطره تلخی برایم بر جای گذاشت؛ تحصن و اعتراضات زیادی که در طول پخش سریال شکل گرفت و باعث تغییراتی در آن شد. بنابراین نقشم از آن‌چه کارگردان درباره‌اش صحبت کرده بود، دور شد. مجبور شدند سریال ٩٠ قسمتی را به زیر ٣٠ قسمت برسانند و بعد هم تقریبا خانم‌ها را حذف کردند. این اتفاق باعث شد که بیشتر نسبت به نقش‌هایی که تکلیف آن از قبل مشخص نیست و در حد صحبت است، موضع پیدا کنم و بترسم. الان دیگر حاضر نیستم با صحبت پیش بروم. به هر حال باید مبنایی باشد تا بازیگر مطمئن شود سابقه کاری‎اش به خطر نمی‌افتد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-05-04 21:45

افزودن دیدگاه جدید