کد مطلب: 

228064

گزینه های اصلی برای سرمربی گری استقلال را بشناسیم

استقلال بعد از دو فصل دوباره در یک شرایط سخت و تکراری قرار گرفته است و آن آینده نیمکت تیم و جستجو برای گزینه مناسب است.
گزینه های اصلی برای سرمربی گری استقلال را بشناسیم

انتخاب سرمربی یکی از بزرگترین دغدغه ها و چالش های فوتبال ایران بوده است اما در سال های اخیر دست کم وضعیت تیم ملی و دو باشگاه پرطرفدار به گونه ای بوده است که هوادارانشان کمتر با استرس اینکه چه کسی روی نیمکت تیمشان می نشینند سر می کنند. هشت سال حضور کارلوس کی روش در تیم ملی، ۴ سال حضور برانکو در پرسپولیس و دو سال حضور شفر در  استقلال باعث شده بود که ماجرای تکراری گمانه زنی ها و بازی با اسامی مختلف در فوتبال ایران کمرنگ شود.

اما در حالی که فدراسیون فوتبال ماه ها است تلاش دارد مربی مورد نظرش را پیدا کند، استقلال نیز بعد از برکناری وینفردشفر وارد همین پروسه شده است. اتفاقی که اگر برانکو نیز در پایان فصل از پرسپولیس جدا شود برای این تیم هم اتفاق خواهد افتاد. اما فارغ از اینکه چقدر این قطع همکاری ها درست یا غلط بوده، روند فرسایشی انتخاب و مذاکره با مربی است و همین باعث می شود که در حد فاصل جدایی یک مربی تا انتخاب سرمربی جدید، بزرگترین سردرگمی برای هواداران فوتبال خواهد بود.

در حالی که فرهاد مجیدی ستاره محبوب آبی ها، در حال حاضر سکان هدایت این تیم را از وینفردشفر گرفته، اکنون فکر و ذکر هواداران آبی این است که چه سرنوشتی برای نیمکت این تیم رخ خواهد داد. با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی و بحران بالا رفتن ارز و تحریم ها ، آیا جذب یک مربی درجه یک خارجی برای استقلال امکان پذیر خواهد بود یا این تیم عاقبت از سبد مربیان داخلی یک نفر را برای سپردن این پست مهم انتخاب کرد.

آبی فقط آبی

اگر استقلالی ها در نهایت به این نتیجه برسند که از یک سرمربی داخلی استفاده کنند آن ها قطعا این انتخاب را از میان مربیانی انتخاب خواهند کرد که سابقه استقلالی داشته باشد. نکته جالب ولی اینجا است که آن ها با مجموعه ای استقلالی هایی مواجه خواهند شد که اکنون –بالفعل- آماده گرفتن این پست مهم و جذاب هستند. حالا کدام گزینه می تواند یکی از سخت ترین شغل های ممکن در این کشور را کسب کند.

فرهاد مجیدی

لقب :هفت مقدس
مثبت: محبوب هواداران آبی
منفی: تجربه کم
درصد شانس: گزینه اصلی

ستاره محبوب استقلالی ها در اولین هفته های تجربه مربیگری اش، لباس سرمربیگری استقلال را پوشید. او اکنون بیشترین شانس را در میان مربیان استقلالی دیگر دارد که آماده حضور در این پست باارزش هستند. درواقع الان همه چیز دست خود مجیدی است. اگر او بتواند با این تیم خوب نتیجه بگیرد با توجه به میزان محبوبیتش می تواند سرمربی آینده آبی ها باشد.

امیر قلعه نویی

لقب : ژنرال
مثبت: پرافتخارترین مربی ایران
منفی: چالش با سکوها
درصد شانس: گزینه دوم

در میان مربیان استقلالی و داخلی هایی که می توانند گزینه هدایت این تیم باشند امیر قلعه نویی بهترین کارنامه را دارد. ۵ قهرمانی در لیگ برتر از او پرافتخارترین مربی ایران را ساخته است و نکته مهمتر اینکه استقلال هر سه قهرمانی اش در لیگ برتر را با او به دست آورده است. قلعه نویی البته در آخرین حضورش روی نیمکت استقلال، با سکوها دچار چالش شد.

علیرضا منصوریان

لقب: داش علی
مثبت: موفقیت در ذوب آهن و نفت
منفی: کارنامه کاری در استقلال
شانس: سخت اما ممکن

جواد نکونام

لقب: لالیگایی
مثبت: صعود با نساجی/ حضور در فوتبال اروپا
منفی: چالش محبوبیت
شانس: ۱ از چهار گزینه اصلی

جایگاه جوادنکونام در مربیگری جایی در حد فاصل قلعه نویی و مجیدی است. او از مجیدی تجربه مربیگری بیشتری دارد و در مقایسه با قلعه نویی یک مربی کم تجربه به حساب می آید. نکونام اما در اولین سال مربیگری اش، هرچند در دوباشگاه متفاوت مربیگری کرد اما توانست همراه با نساجی به لیگ برتر صعود کند. او تجربه هفت سال بازی در لالیگا را هم دارد. او به عنوان کاپیتان تیم ملی به استقلال آمد اما خیلی زود از این تیم جدا شد.

مجتبی جباری

لقب: زیدان آسیا
مثبت: محبوبیت/ شخصیت ویژه
منفی: مدرک مربیگری
شانس:شانس اول برای صندلی دوم

ستاره فوتبال استقلال که سال گذشته در تیم وینفرد شفر شانس بازی پیدا نکرد  و بعد از مشکلاتی که با مدیریت پیدا کرد از این تیم جدا شد. جباری بعد از جدایی از استقلال دیگر با تیمی قرارداد نبست و مدتی قبل در کلاس های مربیگری شرکت کرد. جباری می تواند یکی از اصلی ترین گزینه های سرمربی آینده استقلال به عنوان دستیار اول باشد.

مهدی پاشازاده

لقب: پاشا
مثبت: محبوبیت/ حضور در اروپا
منفی: کارنامه ای بدون تیم بزرگ
شانس: اندک اما هرچیز در این دنیا امکان دارد

مهدی پاشازاده چه در زمان فوتبالش و چه امروز همیشه یکی از محبوب ترین بازیکنان استقلال است. او از رده های پایه استقلال آمد و کاپیتان این تیم شد. او در سال های مربیگری اش در فوتبال ایران یک مربی فعال بوده است اما هنوز نتوانسته است خودش را از لیگ یک به لیگ برتر برساند.

محمودفکری

لقب: آر پی جی
مثبت: کاپیتان دوران طلایی
منفی: خارج از لیگ برتر
شانس: فعلا نفر دوم

کاپیتان دوران طلایی استقلال یکی از مربیان موفق فوتبال ایران در سال های اخیر در لیگ یک بوده است اما او علاوه بر تغییر مداوم تیم، هیچگاه در لیگ برتر مربیگری نکرده است و این می تواند شانس فکری را برای رسیدن به نیمکت استقلال به عنوان سرمربی بسیار کم کند. او شاید مثل خیلی دیگر از استقلالی هایی که مربیگری می کنند برای نفر دوم بودن شانس بیشتری داشته باشد.

گزینه های در نوبت

اما این تمام دارایی استقلال برای انتخاب یک مربی داخلی نیست چرا که از نسل طلایی آبی ها، مربیان دیگری هستند که می توانند گزینه رسیدن به نیمکت این تیم باشند. آندرانیک تیموریان، آرش برهانی، رضا عنایتی، پیروز قربانی و … ستاره های استقلالی هستند که در رده های مختلف مربیگری می کنند و شاید یک روز به این آرزوی بزرگ برسند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-05-01 01:07

افزودن دیدگاه جدید