کد مطلب: 

227162

زخم فرهاد بر تن سعودی‌ها

جدال امشب استقلال و الهلال برای نماینده کشورمان فوق‌العاده مهم تلقی می‌شود، چون فقط در صورت برتری مقابل نماینده سعودی شانس صعود برای استقلال محفوظ می‌ماند.
زخم فرهاد بر تن سعودی‌ها

به گزارش خبرورزشی، تقابل دو تیم پرطرفدار، پرافتخار و قدیمی ایران و عربستان سابقه‌ای ۲۸ ساله دارد. دیدار‌هایی مملو از حاشیه و اتفاقات مهم که بد نیست آن‌ها را از زاویه‌ای دیگر مورد توجه قرار دهیم. وقایعی که بخشی از آن‌ها حالا خودشان به مرجعی برای تاریخ بدل شده‌اند.

جدال ۲۸ ساله
سابقه تقابل استقلال و الهلال به ۲۸ سال قبل می‌رسد. این دو تیم اولین بار آذر سال ۱۳۷۰ با هم بازی کردند و طی این سال‌ها در چارچوب جام باشگاه‌های آسیا، جام در جام و لیگ قهرمانان به مصاف همدیگر رفته‌اند.

سومین میزبانی قطر
جدا از تهران و ریاض، به اقتضای مسابقات مختلف و البته وقایع اخیر، استقلال و الهلال در خارج از ایران و عربستان هم به مصاف همدیگر رفته‌اند. امارات، قطر، کویت و عمان کشور‌هایی هستند که میزبان رویارویی‌های استقلال و الهلال بوده‌اند. در این میان دوحه قطر امشب برای سومین مرتبه میزبان رویارویی‌های این دو تیم است. آبی‌های ایران و عربستان دو بار به میزبانی دوحه در جام باشگاه‌های آسیا با هم بازی کرده‌اند و امشب برای اولین بار در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا با میزبانی قطر به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

پنج مربی، بازی سوم
استقلال تاکنون با ۵ مربی مقابل الهلال صف‌آرایی کرده است. منصور پورحیدری، ناصر حجازی، امیر قلعه‌نویی، رولند کخ و وینفرد شفر مربیان استقلال برابر الهلال بوده‌اند. از این جمع غیر از کخ، سایر مربیان هر کدام ۲ بار به عنوان سرمربی مقابل الهلال ایستاده‌اند و شفر امشب برای سومین مرتبه به عنوان مرد شماره یک آبی‌پوشان پایتخت ایران برابر الهلال قرار می‌گیرد. از جمع این ۵ سرمربی، حجازی و پورحیدری به رحمت خدا رفته‌اند.

جدال بعد از ۳۵۵ روز
آخرین بازی دو تیم روز بیست و نهم فروردین سال گذشته برگزار شد. جدال در کویت که با برتری یک بر صفر استقلال تمام شد. حالا پس از ۳۵۵ روز دوباره شاهد تقابل آن‌ها خواهیم بود. البته الهلال دو بازی آخر خودش را به استقلال باخته و امیدواریم امشب در ناکامی هت‌تریک کند. کاری که انجامش برای استقلال سخت است، ولی غیرممکن نیست.

برد در خانه همدیگر
با توجه به برگزاری بازی در زمین بی‌طرف، عملاً میزبانی و مهمانی معنای چندانی ندارد، اما نکته جالب توجه اینجاست که استقلال و الهلال هرکدام سابقه یک پیروزی در خانه همدیگر را هم دارند. در فروردین سال ۹۲ استقلالی‌ها توانستند الهلال را در ریاض ببرند، البته چند روز بعد در تهران با یک گل مغلوب این تیم شدند تا از بابت فوق همه چیز برابر شود.

زخمی فرهاد
... و بالاخره می‌رسیم به زخمی که فرهاد مجیدی بر تن الهلال زده است. مربی کنونی استقلال در اسفند سال ۱۳۷۷ گل اول آبی‌ها را وارد دروازه الهلال کرد تا نقش مهمی در پیروزی ۲ بر یک استقلالی‌ها ایفا کند. بردی که اولین پیروزی این تیم مقابل الهلالی‌ها محسوب می‌شد. البته اولین گلزن تاریخ باشگاه استقلال برابر الهلال عربستان، امیر هاشمی‌مقدم است. با همه این احوال امیدواریم استقلال امشب پنجمین برد خودش مقابل حریف مغرور سعودی را جشن بگیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-04-08 18:34

افزودن دیدگاه جدید