کد مطلب: 

226867

کشف گنج ایران باستان در جریان سیل اصفهان!

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: استخوان‌های انسان و تکه‌هایی از کوزه شکسته مربوط به بیش از 2 هزار سال قبل در پی تخریب کانال‌های سیل آب در شهر طالخونچه کشف شد.
کشف گنج ایران باستان در جریان سیل اصفهان!

به گزارش رکنا، حسین حسین‌زاده اظهار داشت: در پی به وجود آمدن شرایط جوی اخیر و جاری شدن سیل در مسیر کانال خاکی سیل آب، بخشی از دیوارهای کانال تخریب شد که در این نقطه مقداری استخوان انسان و تکه‌هایی از کوزه شکسته به دست آمد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: بلافاصله پس از کشف این آثار عوامل اداره میراث فرهنگی شهرستان در جریان قرار گرفتند که در بررسی‌های اولیه صورت گرفته توسط آنان مشخص شد که این استخوان‌ها با قدمت بیش از 2 هزارساله بوده و مربوط به دوره اشکانیان و یا ساسانیان هستند.

وی اظهار داشت: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد که احتمالاً این منطقه یک گورستان قدیمی بوده که در آن زمان افراد پس از فوت در کوزه‌های سفالی دفن می‌شدند.

حسین‌زاده با بیان اینکه کاوش‌های کارشناسان اداره میراث فرهنگی در این محل ادامه خواهد داشت از تأمین امنیت و حفاظت کامل منطقه توسط نیروهای انتظامی خبر داد و گفت: نیروهای انتظامی بر اساس وظایف ذاتی خود از هرگونه تجاوز به میراث فرهنگی و تاریخی کشور جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-04-05 09:26

افزودن دیدگاه جدید