کد مطلب: 

226763

کتایون ریاحی: اصلا تلویزیون نگاه نمی‌کنم

کتایون ریاحی ضمن تاکید بر اینکه اصلا تلویزیون نگاه نمی‌کند، ابراز امیدواری کرد که سینمای ایران تولیدات زیاد و متعدد فرهنگی داشته باشد تا بتواند از میان آن‌ها انتخاب کنم و به سینما بازگردد.
کتایون ریاحی: اصلا تلویزیون نگاه نمی‌کنم

به گزارش خبرانلاین، کتایون ریاحی نامی آشنا برای علاقه‌مندان و مخاطبان سینما و تلویزیون است، بازیگری که در ذهن مردم با نقش‌هایی که در سریال‌های ماندگاری چون «پس از باران»، «یوسف پیامبر» و «پدر سالار» ایفا کرده است همچنان ماندگار است.

این بازیگر پس از ایفای نقش زلیخا در سریال «یوسف پیامبر»، در خرداد ماه سال ۸۸ اعلام کرد که از دنیای بازیگری کناره‌گیری کرده است، تصمیمی که واکنش‌های بسیاری را در پی داشت. «دعوت» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا آخرین فعالیت او در حوزه سینما بود.

ریاحی پس از آنکه از بازیگری فاصله گرفت، فعالیت خود را در قالب موسسه خیریه کیش مهر کتایون (بنیاد کمک) از سر گرفت که فعالیتشان بیشتر متمرکز بر کمک به کودکان نیازمند و کاشت حلزون گوش برای ناشنوایان است.

در آستانه نوروز، فرصت  را مغتنم شمرده و با این بازیگر درباره فعالیت‌های اخیرش و همچنین کیفیت سریال‌های مناسبتی تلویزیون گپ زدیم.

فعالیت‌های من ادامه دارد

ریاحی در تازه‌ترین فعالیت خود به همکاری با موسسه فرهنگی اکو پرداخته و در نخستین جشن نوروزی کشورهای عضو اکو با عنوان نوروز بدون مرز در کنار حسام الدین سراج خواننده سرشناس موسیقی سنتی با این موسسه همکاری کرده است.

این بازیگر که سال‌هاست دیگر در سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت نمی‌کند، در پاسخ به اینکه قصد ندارد بار دیگر به دنیای هنر بازگردد، بیان کرد: «من فعالیتم را قطع نکرده‌ام بلکه فعالیت‌های من ادامه دارد. حال این روزها فقط از روی پرده سینما و یا قاب تلویزیون تغییر جهت داده است، من این روزها به بین مردم و هر جای سرزمینم ایران حضور دارم و مشغول انجام فعالیت‌های مختلفی هستم.»

ریاحی درباره چگونگی همکاری‌اش با موسسه فرهنگی اکو، گفت: «من به تازگی هم با موسسه فرهنگی اکو همکاری داشتم که به کشورهای عزیز همسایه فارسی زبان و غیرفارسی زبان اختصاص داشت و اجرای اولین جشن تحویل سال بین‌المللی کشورهای عضو اکو که با حضور سفرای‌شان در تهران برگزار شد، بر عهده من بود که خیلی تجربه خوبی بود.»

او با ابراز امیدواری از بهبود وضعیت سینما، تاکید کرد: «البته امیدوار هستم که فضای سینمای ایران آنقدر خوب شود و تولیدات زیاد و متعدد فرهنگی داشته باشیم که من هم بتوانم از میان این تولیدات فرهنگی خوب کارهایی را انتخاب کنم و به سینما بازگردم.»

ریاحی در پاسخ به اینکه تمایل به حضور در سینما دارد اما کیفیت فیلم‌هایی که به نمایش در می‌آیند مطابق سلیقه او نیست؟ توضیح داد: «من در این فضای فعلی نبودم و تا زمانی که در آن حضور نداشتم نمی‌توانم راجع به آن صحبت کنم ولی از نتیجه فیلم‌ها می‌شود به نظرم حدس زد.»

تلویزیون نگاه نمی‌کنم

ریاحی از جمله بازیگرانی است که جدای از حضور موفق در سینمای ایران، در تلویزیون نیز خوش درخشید و با نقش‌های ماندگاری که ایفا کرد در ذهن مخاطبان به یادگار ماند، از «شب دهم» به کارگردانی حسن فتحی گرفته تا «پهلوانان نمی میرند» و...

این بازیگر در پاسخ به اینکه وضعیت سریال هایی که این روزها تولید می شوند، همینطور سریال های مناسبتی تلویزیون را چطور ارزیابی می کند، بیان کرد: «من اصلا تلویزیون نگاه نمی‌کنم و به همین دلیل نمی‌توانم درباره سریال‌های مناسبتی و غیرمناسبتی که پخش می‌شوند نظر بدهم، برای آنکه بتوانم درباره آن‌ها نظر بدهم و بعد صحبت کنم باید نمونه‌هایی ببینم.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-04-01 10:03

افزودن دیدگاه جدید