کد مطلب: 

226426

برد استقلال با اصرار بر یک تاکتیک ویژه

آبی‌های محبوب پایتخت با برد یک بر صفر مقابل نساجی مازندران یک برتری خفیف را به دست آوردند و ما نیز به این بهانه، به بررسی چند نکته از این بازی می‌پردازیم.
برد استقلال با اصرار بر یک تاکتیک ویژه

به گزارش خبرورزشی، شاگردان شفر آخرین بازی خود در سال ۹۷ را هم مثل چند بازی اخیرشان با پیروزی پشت سر گذاشتند تا با رسیدن به رتبه دوم جدول به استقبال سال جدید و البته حساس‌ترین بازی خود یعنی شهرآورد بروند. آبی‌های محبوب پایتخت با برد یک بر صفر مقابل نساجی مازندران یک برتری خفیف را به دست آوردند و ما نیز به این بهانه، به بررسی چند نکته از این بازی می‌پردازیم...

۱- شروع بسیار هجومی استقلال 
از همان لحظه شروع بازی استقلال بازی را تهاجمی آغاز کرد و با حملات خود سعی داشت به یک گل زودهنگام برسد. شاگردان شفر در این راه اولین فرصت گلزنی خود را در دقیقه ۲ به دست آوردند و سپس تا دقیقه ۱۷ توانستند ۵ صحنه خطرناک را روی دروازه نساجی پدید بیاورند و حتی یک بار تیر دروازه حریف را هم به لرزه درآوردند. آبی‌ها در این لحظات و حملات حتی باعث مصدومیت گلر نساجی شدند. در این زمان گلر نساجی برای این که مانع گلزنی منتظری شود با رشادت جلوی شوت کاپیتان استقلالی‌ها را گرفت تا با مصدوم کردن خود مانع گلزنی حریف شود.

۲- لرزه تیر دروازه پاداش اولین حمله نساجی
بعد از فروکش کردن حملات استقلال نوبت نساجی رسید که در اولین حمله نسبتاً جدی خود بتواند تیر دروازه استقلال را به لرزه دربیاورد. در این صحنه دافه توانست با شوتی که بیشتر شبیه ارسال بود توپ را دورتر از دستان حسینی به تیر دروازه بکوبد و باعث شود هواداران نساجی به گلزنی تیم‌شان امیدوار شوند.

۳- گل استقلال نتیجه اصرار بر یک تاکتیک ویژه
هرچند گل استقلال از روی ضربه پنالتی به ثمر رسید، ولی گرفتن این پنالتی از روی تاکتیک اصلی استقلال برای رسیدن به گل بود که طی این تاکتیک اصرار بر ارسال توپ‌های بلند از نیمه زمین خودی به پشت سر مدافعان میانی و کناری نساجی تأثیر خود را گذاشت و تبریزی توانست تیمش را صاحب ضربه پنالتی و سپس گل کند. تاکتیکی که اگر بیشتر به آن دقت کنیم می‌بینیم که از همان دقیقه ۲ بازی (که اولین حمله استقلال شکل گرفت) در حال پیاده شدن بود و اصرار بر اجرای آن بالاخره استقلال را صاحب گل کرد. نکته‌ای که در بازی‌های قبلی استقلال هم به وضوح دیده می‌شد.

۴- پوست‌اندازی نساجی در نیمه دوم
در شروع نیمه دوم نساجی مازندران برای تغییر در شکل بازی دستور داشت تا شکل بازی خود را عوض کند و نسخه کادر فنی این تیم هم ابتدا حفظ مالکیت توپ و جلوتر بازی کردن این تیم بود، ولی در نهایت این تغییرات منجر به ایجاد فرصت گلزنی چندانی برای آن‌ها نشد و این استقلال بود که توانست باز هم چند موقعیت گلزنی را ایجاد کند که البته برای آن‌ها هم سودی نداشت.

۵- درگیری طارق با بیشتر نساجی‌ها
بعد از ورود همام طارق به بازی و با توجه به سبک بازی این بازیکن میزان درگیری‌ها در میانه میدان با افزایش نسبتاً چشمگیری همراه شد و جالب اینجا بود که دامنه درگیری با این بازیکن عراقی محدود به میانه میدان نشد و او در بیشتر صحنه‌ها با بیشتر بازیکنان نساجی وارد بازی درگیرانه شد.

۶- مثلثی که تازه دقیقه ۹۰ شکل گرفت
مثلث تهاجمی و جذاب استقلال که متشکل از سه بازیکن خارجی و مؤثر این تیم است با توجه به عدم حضور منشا در میدان از ابتدا دیده نشد و سپس با ورود او به زمین در دقیقه ۹۰ شکل گرفت، ولی با این حال هم پاتوسی و هم ایسما (اسماعیل گونسالس) در جریان بازی باز هم خوب بازی کردند و درخشیدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-03-18 20:47

افزودن دیدگاه جدید