کد مطلب: 

225804

چرا مذاکره ترامپ و اون سریع به پایان رسید؟

به گزارش سرویس ترجمه‌ی انصاف نیوز، «دیوید برنان» در گزارشی در نیوزویک درباره‌ی مذاکره ترامپ و اون نوشت: نشست سران دول آمریکا و کره شمالی در ویتنام برگزار شد. این مذاکرات توسط ترامپ زودتر از زمان مقرر به پایان رسید. دونالد ترامپ و کیم جونگ اون نتوانستند به توافق هسته‌ای برسند.
چرا مذاکره ترامپ و اون سریع به پایان رسید؟

کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: رهبران دو کشور جلسات خوب وسازنده ای در هانوی داشتند. سارا سندرز سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید گفت: ترامپ و جونگ اون درباره راهکارهای مختلف برنامه هسته‌ای و مفاهیم اقتصادی بحث کرده‌اند، اما در این زمان هیچ توافقی حاصل نشده است.

لغو ناهار کاری آن دو و امضای تفاهم نامه مشترک به معنای پایان زود هنگام مذاکرات بود.

رویترز نوشت شرایط مذاکره در حالی بود که کنفراس مطبوعاتی برنامه ریزی شده برای ترامپ باید به چند ساعت دیگر منتقل می‌شد.

ترامپ و مایک پومپئو وزیر امورخارجه ایالات متحده در کنفرانس خبری به گفت‌وگو درباره‌ی پایان زودهنگام مذاکرات پرداختند. آن دو توضیح دادند که دو کشور قادر به پذیرش توافق نهایی درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌ای و لغو تحریم‌های اقتصادی کره شمالی نیستند اما نسبت به مذاکرات آینده خوش بین هستند.

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی گفت: مذاکراتی کارامد داشتیم. اما هر دو طرف مذاکره پذیرفته‌اند که این برنامه خوبی نیست که همه چیز را بپذیرند.

همزمان با پایان مذاکرات ترامپ گفت که رهبر کره شمالی مردی کاملاً با شخصیت است و روابط آنها قوی باقی می‌ماند. او با وجود پایان دادن به مذاکرت جو را کاملاً دوستانه توصیف کرد.

ترامپ در پاسخ به این سؤال که آیا تصور می‌کند با توجه به عدم توافق نشست بعدی زودتر برگزار شود گفت من می‌توانم توافق نامه را امروز امضا کنم، اما بهتر است این کار درست انجام شود تا اینکه سریع انجام بشود.

ترامپ یک بار دیگر از سران پیشین آمریکایی انتقاد کرد. دلیل این انتقاد از نظر او، منفعل بودن نسبت به کره شمالی و اجازه دادن به این کشور برای تحقیقات هسته‌ای و دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای بود. او گفت: این چیزی است که باید توسط روسای جمهور پیش از من می‌شد. درحالی که این برنامه یکی از اهداف دولت اوباما بود اما من ادعا می‌کنم که او کاری نکرده است.

ترامپ توضیح داد که اختلاف اصلی در مذاکرات درباره‌ی تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی است، آنها خواستار لغو کلی تحریم‌ها بودند، ما حاضر نبودیم این کار را انجام دهیم. ما مجبوریم از این موضوع دور شویم.

ترامپ و پومپئو گفتند: کیم حاضر به ترک یونبیون برجسته‌ترین مرکز تحقیقات هسته‌ای کره شمالی است. پومپئو توضیح داد که این معاهده سلاح‌های هسته‌ای و زیر ساخت‌های مخفی مانند یک کارخانه‌ی غنی سازی هسته‌ای را در بر نمی‌گیرد.

ترامپ در پاسخ به این سؤال که آیا با تصمیم او مذاکرات پایان می‌یابد گفت: من نمی‌خواهم بگویم این تصمیم من بود. چون هدف این است؛ ما رابطه را حفظ خواهیم کرد.

سی‌ان‌ان نیز در گزارشی نوشت ترامپ بر تعهد مداوم کیم برای توقف تست موشک‌های بالستیک و هسته‌ای تاکید می‌کند. او گفت کره قصد آزمایش سلاح‌های هسته‌ای را ندارد. من به او اعتماد دارم و حرف او را می‌پذیرم. امیدوارم این درست باشد.

نشست هانوی دومین دیدار این دو رهبر سیاسی بود. ترامپ و کیم جون سال گذشته در سنگاپور برای اولین بار به دیدار هم رفتند. آن دو تمایل خود را برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره بیان کردند. اما ناظران این نشست نسبت به مبهم بودن بیانیه‌ی مشترک هشدار دادند و اینکه ترامپ می‌تواند بر خلاف بیانیه بدون هیچ تغییری نسبت به استراتژی پیونگ یانگ عمل کند.

ماه‌ها پس از مذاکره اول، دولت کره شمالی با درخواست ایالت متحده روبرو شده است. آمریکا درخواست تجزیه و تحلیل جامع از برنامه‌های هسته‌ای پیونگ یانگ را دارد و مذاکرات متوقف شده است.

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی عصر امروز گفت: دو دولت هنوز درباره‌ی منع استفاده از سلاح‌های هسته‌ای توافق کامل ندارند. کیم دیدگاه خاصی دارد. این دقیقاً دیدگاه ما نیست. اما خیلی نزدیک‌تر نسبت به سال گذشته است.

فاکس نیوز پرسید که این شکاف چگونه برداشته می‌شود؟ ترامپ به رسانه‌ها اطمینان داد با توجه به اینکه این برنامه چندین ماه طول می‌کشد، اما ما هر اینچ از این کشور را می‌شناسیم.

رییس جمهور ایالات متحده گفت او امیدوار است تحریم‌ها علیه کره شمالی را لغو کند، زیرا به پتانسیل این کشور اعتقاد دارد. ترامپ معتقد است که کیم می‌تواند «این کشور مستبد» را به مسیر صلح هدایت کند. کره شمالی می‌تواند روزی به قدرت اقتصادی تبدیل شود.

ترامپ گفت هنوز برای نشست سوم به توافق نرسیده‌اند. ممکن است به زودی یا برای مدت طولانی این امکان وجود نداشته باشد. امیدوارم این مذاکره به زودی برگزار شود، اما این مذکره برای مدت زمان طولانی نیست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-03-01 01:19

افزودن دیدگاه جدید