کد مطلب: 

225522

پاتوسی؛ تاچ گل، تاچ گل

آخرین خرید زمستانی استقلال با تمام جنجال هایی که طی دو هفته گذشته به راه انداخته بود در اولین نمایش خود با پیراهن شماره 5 آبی ها نشان داد ارزش این همه جار و جنجال را داشت.
پاتوسی؛ تاچ گل، تاچ گل

به گزارش ورزش سه، بعد از این که تلاش ها برای بازگرداندن سرور جپاروف به استقلال بی نتیجه ماند، سران باشگاه و مربی آلمانی برای پرکردن خلا موجود در میانه میدان تحرکات بسیار زیادی داشتند و در نهایت موفق شدند در آخرین روزهای مهلت نقل و انتقالات زمستانی بازیکنی از آفریقای جنوبی را به خدمت بگیرند.

این خرید اما همان طور که پیش بینی می شد به یکی از جنجالی ترین پرونده های نقل و انتقالاتی زمستان ایران تبدیل شد و تا یک روز قبل از بازی با پارس جنوبی نیز حواشی آن سوژه اول محافل فوتبالی و لیگ برتر بود. حتی کار تا جایی پیش رفت که برای اثبات قانونی بودن این خرید دپارتمان بین الملل فدراسیون فوتبال در اتفاقی نادر بیانیه صادر کرد تا به تمامی شبهات موجود در ارتباط با خرید آیاندا پاتوسی پایان بدهد.

در شرایطی که کارت بازی آیاندا صبح روز مصاف با پارس جنوبی از سوی سازمان لیگ صادر شد بسیاری بی تاب دیدن توانایی های پاتوسی در ترکیب استقلال بودند. نمایشی که دو حالت بیشتر نداشت اول این که ستاره اهل آفریقای جنوبی می توانست با هنرنمایی در میانه میدان از زیر بار فشارهای کاذب خارج شود و حالت دوم که کم در اردوی استقلال برای خریدهای خارجی رخ نداده بود برای او نیز تکرار و کار را در ادامه فصل برای آیاندا دشوار کند.

پاتوسی با برتن کردن پیراهن شماره 5 استقلال، پیراهنی که طی چند فصل گذشته بر تن بازیکنانی همچون حنیف عمران زاده، سیدمجید حسینی و ... بود این بار در ترکیب اصلی وینفرد شفر قرار گرفت تا به ژنرال میانه میدان آبی ها در جنگ با پارسی های جم تبدیل شود. مرد سیه چرده با همان اضافه وزنی که نشان می داد هنوز از نظر فرم بدنی در شرایط ایده آل و 100 درصدی نیست با شوت عجیب و غریب دقیقه اول بازی کمی نگرانی ها در خصوص توانایی هایش را بالا برد اما هر چه از دقایق بازی سپری شد پاتوسی به دلبری از طرفداران و اهالی فوتبال پرداخت تا هم باعث روسفیدی مسئولان باشگاه و مرد آلمانی شود هم این که نشان بدهد با انگیزه های متفاوتی چالش حضور در فوتبال ایران را آغاز کرده است.

آیاندا تا صحنه گل اول استقلال که روی ارسال زیبای او از نقطه کرنر و با گل به خودی عماد میرجوان به دست آمد آمار فوق العاده ای برجا گذاشت. 9 بار لمس توپ، یک پاس اشتباه، 90 درصد پاس صحیح، 1 شوت خارج از چارچوب، 1 سانتر منجر به گل عملکردی بود که ستاره شماره پنج آبی ها از خود برجای گذاشت تا شادی پس از گل را با مشت های گره کرده با هم تیمی ها و طرفداران استقلال تقسیم کند. بعد از این صحنه و اتفاق پاتوسی با روحیه به مراتب بهتر تا صحنه گل دوم که این بار با ارسال مستقیم خودش ثبت شد نیز آماری فوق العاده تر به ثبت رساند.

19 بار لمس توپ، یک پاس اشتباه، دو بار از دست دادن توپ، یک ضربه سر در چارچوب، چهار ارسال از کناره و در نهایت یک گل از آیاندا به عنوان مرد همه کاره میانه میدان استقلال نام برد. عملکردی که طی یکسال گذشته طرفداران تنها از بازیکنی باتجربه همچون سرور جپاروف ازبک در ترکیب تیم شان دیده بودند و حالا پاتوسی پا در کفش مرد سال آسیا در سال های گذشته از آسیای میانه کرده بود تا دیگر کسی حسرت نداشتن او در استقلال را نخورد.

شاید تنها نقطه نگران کننده در عملکرد پاتوسی به عدم دخالت و حضور این هافبک سیه چرده در جنگ های تن به تن با بازیکنان حریف برمی گشت. این رفتار آیاندا هم می تواند تنها یک دلیل داشته باشد آن هم این که او با آشنایی کامل به شرایط بدنی از حضور در این جنگ ها ممانعت کرد تا با آسیب دیدگی روبرو نشود. وقتی وینفرد شفر پیرامون شرایط بدنی آیاندا مدعی شد او هنوز بازیکن نود دقیقه ای نیست کاملا می توان به حرفه ای گری محض این خرید جنجالی استقلالی ها از آفریقای جنوبی پی برد.

آن چه محرز است عملکرد درخشان آیاندا پاتوسی در اولین هنرنمایی با پیراهن استقلال به قدری امیدوارکننده بود که حالا طرفداران و خود سران استقلال می توانند با کشیدن نفسی به راحتی با غرور از یک خرید بزرگ لحظه آخری دیگر صحبت کنند، خریدی که در مصاف با پارس جنوبی عملکرد کلی امیدوارکننده ای به ثبت رساند و با "تاچ گل ... تاچ گل" گل سرسبد میانه میدان استقلال لقب گرفت تا در آستانه یکی دو ماه جهنمی پیش رو برای آبی ها امیدها را برای درخشش در لیگ برتر و گروه مرگ آسیا افزایش بدهد. با این شروع حالا همه استقلالی ها امیدوار هستند تا تیم محبوب شان برای تکرار موفقیت های فصل قبل در این برهه زمانی صاحب یک "مامه بابا تیام" از نوع "آیاندا پاتوسی" شده باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-02-21 22:18

افزودن دیدگاه جدید