کد مطلب: 

225231

تایید مرگ دائم مریخ‌نورد فرصت

مریخ‌نورد فرصت/ آپورچونیتی بعد از 15 سال نشستن و گشتن در مریخ، زمین سرخ را برای همیشه در آغوش گرفت.
تایید مرگ دائم مریخ‌نورد فرصت

به گزارش خبرآنلاین، مریخ‌نوردی که قرار بود فقط 3 ماه کار کند، سال 1382 همراه با مریخ‌نورد روح در سیاره سرخ نشستند اما طراحی فوق‌العاده آن باعث شد تا همین اواخر کار کند.

شش چرخ رباتیک ناسا شواهد قابل‌توجهی جمع‌آوری و برای زمینیان فرستاد تا اینکه 8 ماه پیش توسط طوفان گردوغبار بلعیده شد.

مسئولین پروژه و کنترل‌کننده‌های پروازی چندین بار تلاش کردند تا ارتباط برقرار شود اما هر بار بی‌فایده بود تا اینکه اشک در چشمان تیمی که 15 سال روی آن کارکرده بودند، حلقه زد!

مریخ‌نورد فرصت برای همیشه خاموش شد.

توماس زورباچن رئیس مأموریت‌های فضایی ناسا برای مریخ‌نورد فرصت تشییع‌جنازه‌ای را در آزمایشگاه پاسادنای کالیفرنیا برگزار کرد.

{فرصت و روح به ترتیب و با فاصله دو هفته، نشانه‌های وجود آب مایع در زمانی دور در سیاره سرخ را کشف کردند. بررسی داده‌های ارسالی از مریخ نورد روح، مشخص کرد بستر این سطح در مجاورت با آب مایع، دچار تغییرات فیزیکی و شیمیایی شده‌است. هر دو مریخ نورد به نشانه‌هایی از آب از جمله سنگ‌های رسوبی و حاوی هماتیت رسیدند. فرصت خیلی زود اثبات کرد که مقدار زیادی آب به همراه نمک در فلات مریدیانی (محل فرود مریخ نورد فرصت) وجود داشته‌است. یافتن شواهدی از وجود آب در گذشته سیاره سرخ، مأموریت اصلی روح و فرصت به‌شمار می‌رفت. اینک به نظر می‌رسد این دو، پیش از به پایان رسیدن زمان مأموریت، موفقیت کامل خود را کسب کرده‌اند.}

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-02-14 17:56

افزودن دیدگاه جدید