کد مطلب: 

224013

فقط یک مربی استقلال به روی سکو می رود

هر تیم لیگ برتری از اعضای کادر فنی می تواند یازده نفر روی نیمکت داشته باشد.
فقط یک مربی استقلال به روی سکو می رود

به گزارش ورزش سه، این یازده نفر شامل سرمربی، 5 کمک، مدیر اجرایی یا همان سرپرست، پزشک، فیزیوتراپ، مدیر رسانه ای و مترجم می شوند. تیم استقلال با اضافه کردن فرهاد مجیدی و مارتین فورکل تعداد اعضای کادر فنی خود را به احتساب شفر، طاهری، کولی، نامداری، آندریاس به 7 مربی رسانده است و از این جمع تنها یک مربی مجبور است به روی سکو برود.

قانون البته این اجازه را به تیم  ها نمی دهد که مثلا مربی به جای تدارکات روی نیمکت بنشیند! حتی اگر در تعداد نفرات حاضر روی نیمکت تغییری ایجاد نشود. مربی در صورتی می تواند به جای تدارکات روی نیمکت بنشیند که کارت او به نام تدارکات صادر شده باشد. البته در گذشته نمونه این اتفاقات را در تیم ها دیده بودیم و مربی برای اینکه مجوز حضور روی نیمکت را داشته باشد صوری و به عنوان تدارکات با تیم قرارداد بسته بود. به واقع حضور هر یک از نفرات عنوان شده روی نیمکت ضروری است. البته انتخاب 5 کمک با سرمربی است. سرمربی می تواند مثلا از مربی بدنساز بخواهد روی سکوها برود که البته این اتفاق در کمتر تیمی رخ می دهد چرا که مربی بدنساز باید در جریان بازی در کنار تیم باشد و بازیکنان را آماده بازی کند. هم چنین مربی دروازه بان ها که در جریان بازی اگر اتفاقی برای دروازه بان اصلی رخ دهد باید دروازه بان ذخیره را از نظر ذهنی آماده حضور در میدان نماید.

دستیاران فنی شفر همان طور که اشاره شد در حال حاضر طاهری، کولی، مجیدی و فورکل هستند. از آنجایی که مربی بدنساز و مربی دروازه بان ها باید در کادر 5 نفره حضور داشته باشند از چهار مربی یاد شده یکی باید به روی سکو برود. شاید قرعه به نام مارتین فورکل بیفتد که دیرتر از همه به کادر فنی استقلال اضافه شد.

بر اساس اعلام یکی از مدیران سازمان لیگ برتر حضور مترجم در صورتی که تیم مربی خارجی داشته باشد امکان پذیر است و تیمی که مربی ایرانی داشته باشد نمی تواند از کادر یازده نفره روی نیمکت بهره ببرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-01-15 15:26

افزودن دیدگاه جدید