کد مطلب: 

223977

۲۰۶ در فرانسه و استرالیا چه قیمتی دارد؟

۲۰۶ معمولا به عنوان یکی از شیک‌ترین خودروهای سبک در کشور توصیف می‌شود. این در حالی است که خودروهای زیادی در این ژانر قرار دارند، اما چیزی که ۲۰۶ را از بقیه آن‌ها متمایز می‌کند، استایل خاص و فریبنده این خودرو است.
۲۰۶ در فرانسه و استرالیا چه قیمتی دارد؟

به گزارش سیتنا، ۲۰۶ از سال ۱۳۸۰ پا به بازارهای داخلی ایران گذاشت و به عنوان یکی از ایمن‌ترین خودروهای فرانسوی خرید و فروش شد. بعدها که ایران خودرو دست به مونتاژ آن زد، از نظر کیفیت تغییرات خاصی در این وسیله نقلیه رخ نداد. فروش ۲۰۶ صندوق دار بعد از مدل هاچ‌بک آن در ایران به تعداد زیادی معامله می‌شود و به دلیل داشتن فضای بیشتر در قسمت صندوق، مورد استقبال خانواده‌های ایرانی است. کافی است به تعداد آگهی‌های موجود در سایت دیوار نگاهی بیاندازید. اما از قیمت ۲۰۶ در کشورهای دیگر چه می‌دانید؟

استرالیا

پژو ۲۰۶ در کشور استرالیا یک خودروی ارزان است که قطعات و خدمات پس از فروش آن نیز در قیمت پایین و کیفیت مناسب عرضه می‌شود. به همین دلیل اکثر تازه‌واردها در رانندگی از آن برای یادگیری استفاده می‌کنند. در تبلیغات ۲۰۶ در استرالیا این ماشین این‌گونه توصیف شده است:« خودرویی کوچک اما سریع، بسیار سریع» در یکی از وبسایت‌های فروش خودروی این کشور که مانند سایت دیوار عمل می‌کند، آگهی‌های زیادی از خرید و فروش ۲۰۶ هاچ‌بک و صندوق‌ دار به چشم می‌خورد. به عنوان مثال در این سایت  یک ۲۰۶ هاچ‌بک ۲۰۰۵ دنده اتومات با ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۵ هزار دلار به فروش می‌رسد. همچنین در یک آگهی دیگر ۲۰۶ صندوق دار مدل ۲۰۰۲ با ۱۵۳ هزار کیلومتر کارکرد ۴ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است. مدل‌های جدیدتر هم در این سایت موجود است. مثلا یک ۲۰۶ صندوق دار تولید سال ۲۰۰۷  با ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد ۶ هزار دلار آگهی شده است.

توجه: از تبدیل قیمت‌ها و مقایسه آن با ۲۰۶‌های بازار ایران پرهیز کنید، زیرا ارزش دلار در دو کشور متفاوت است.

فرانسه

شرکت پژو یکی از معروف‌ترین شرکت‌های فرانسوی و یکی از غول‌های صادرات خودرو در دنیا محسوب می‌شود. ۲۰۶ در این کشور خودروی محبوبی است، البته نه به اندازه کشورهای واردکننده آن مانند ایران!  این خودرو در فرانسه سالیان متمادی به عنوان بهترین خودروی شهری قلمداد می‌شد که دلیل اصلی این موضوع جمع و جور بودن آن بود.

 در یکی از وبسایت‌های خرید و فروش آنلاین فرانسوی، یک ۲۰۶ صندوق دار مدل سال ۲۰۱۲ با ۵۶ هزار کیلومتر کارکرد ۶ هزار و ۸۹۰ یورو قیمت‌گذاری شده است. همچنین ۲۰۶ صندوق دار سال ۲۰۱۱ به قیمت ۶ هزار و ۴۹۰ یورو به فروش می‌رسد. این خودرو ۷۶ هزار کیلومتر کارکرد دارد. در یک آگهی دیگر، ۲۰۶ هاچ‌یک مدل ۲۰۰۵ با ۱۳۵ هزار کیلومتر کارکرد ۴ هزار و ۲۰۰ یورو به حراج گذاشته شده است.

ایران

۲۰۶ مانند دیگر خودروهای وارداتی در ابتدای ورود قیمت بالایی داشت که رفته رفته از قیمت آن کاسته شد. در حال حاضر فروش ۲۰۶ صندوق دار و هاچ‌بک صفر کیلومتر و دست دوم به قیمت‌های مختلف صورت می‌گیرد. قیمت نمایندگی تیپ ۲ این خودرو ۳۶ هزار و ۲۸۶ تومان و قیمت بازاری آن ۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. تیپ ۵ این خودرو نیز در نمایندگی ۴۱ میلیون و ۹۴۲ تومان به فروش می‌رسد و همین خودرو در بازار۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان  قیمت‌گذاری شده است. فروش ۲۰۶ صندوق دار  یا هاچ‌بک در سایت دیوار نیز به صورت روزانه آگهی می‌شود که در چند مورد حتی به قیمت نمایندگی به فروش می‌رسد. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-01-14 15:27

افزودن دیدگاه جدید