کد مطلب: 

222609

مرجانه گلچین از محمود دینی و دهه خاطره‌انگیز دهه ۶۰ یاد کرد

مرجانه گلچین، بازیگر سینما و تلویزیون، عکسی از خود و محمود دینی، چهره سرشناس سریال تلویزیونی و نوستالژیک «آینه عبرت» را منتشر کرد.
مرجانه گلچین از محمود دینی و دهه خاطره‌انگیز دهه ۶۰ یاد کرد

به گزارش خبرآنلاین، مرجانه گلچین که از دهه ۶۰ با ایفای نقش در سریال‌های تلویزیونی از جمله «آینه» و «آینه عبرت» وارد عرصه بازیگری شد، با انتشار پستی تازه در اینستاگرام، از یک کارگردان و یک بازیگر قدیمی یاد کرد. او در همین ارتباط عکسی را از خود در کنار محمود دینی به اشتراک گذاشت.

«به بهانه باز پخش مجموعه خاطره‌انگیز برگریزان (آینه عبرت)، گزارش زیر صفر، دخیل و مجموعه کلانتر و اپیزود سهراب از جناب آقای محسن شاه‌محمدی که جاشون بسیار در تلویزیون خالیه و در معرفی و موفقیت خیلی از بازیگران به عنوان نویسنده و کارگردان سهم بسزایی داشتن و من هم بسیار از همکاری با ایشون درچند مجموعه همیشه لدت بردم و امیدوارم بازهم تکرار بشه ولی اصلا نمیدونیم چرا نیستن و حتی از خودمون سوال هم نمی‌کنیم؟

این عکس رو که چند وقت پیش در مراسم بزرگداشت جناب آقای محمود دینی که ایشون هم سالهاست اتفاقا نمی‌دونیم چرا غیبت دارن انداختیم، به اشتراک گذاشتم. یاد ایام شیرین گدشته بخیر یاد دهه پربار و تاثیرگذار دهه شصت چه در سینما و چه درتلویزیون، یاد مهربانی آدمها نسبت بهم، به وقتی که نه کینه‌ای بود نه بخل و حسادتی و نه تنگ نظری، و نه خط کشی خوب و بد آدمها، آنهم فقط از روی منفعت طلبی، دنیای شیرینی بود به شیرینی آبنبات چوبی دوران کودکی که هرگز طعمش تکرار نشد، یادش بخیر واقعا یادش بخیر. »

«آینه عبرت» مجموعه‌ای تلویزیونی بود که در شبکه ۱ سیما در دو سری ساخته شد؛ سری اول آن را (۱۳۶۸–۱۳۶۷) علی نقی‌لو و سری دوم آن را (۱۳۷۰–۱۳۶۸) محسن شاه‌محمدی کارگردانی کرد. 

تولید و پخش این سریال طی چهار سال متوالی بین سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۰ و در ۵۰ قسمت انجام شد. یکی از مشهورترین عنوان‌های آن «برگ‌ریزان» بود که خود در ۱۸ قسمت مجزا تهیه شد و شخصیت‌های معروف علی و آتقی بودند که این نقش‌ها را به‌ترتیب محمود دینی و جواد گلپایگانی ایفا کردند.

محمود دینی‌، متولد ۱۳۴۲ در بیجار است که از ۱۷ سالگی با فیلم «تیغ و ابریشم»، ساخته مسعود کیمیایی، وارد عرصه بازیگری سینما و تلویزیون شد. در دهه ۶۰، او یک ستاره و چهره سرشناس تلویزیونی به شمار می‌آمد که یک‌باره این عرصه را ترک کرد. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2018-12-21 22:52

افزودن دیدگاه جدید