کد مطلب: 

222524

یک برخورد و میلیون ها پول بیت المال

مجلس شورای اسلامی بازهم برای دقایقی جلسه غیر علنی داشت اما نه برای رسیدگی به مشکلات عدیده اقتصادی یا بین المللی کشور و یا مسایل مربوبط به فساد و ارز و مایحتاج مردم بلکه فقط برای بررسی موضوع درگیری چند دقیقه ای و ناشایست بین نماینده مردم شریف سراوان و یک کارمند گمرک.
یک برخورد و میلیون ها پول بیت المال

اعتدال - محمد جواد بربریان- امروز مجلس شورای اسلامی بازهم برای دقایقی جلسه غیر علنی داشت اما نه برای رسیدگی به مشکلات عدیده اقتصادی یا بین المللی کشور و یا مسایل مربوبط به فساد و ارز و مایحتاج مردم بلکه فقط برای بررسی موضوع درگیری چند دقیقه ای و ناشایست بین نماینده مردم شریف سراوان و یک کارمند گمرک.
این دومین روز بود که مجلس برای بررسی این موضوع و حواشی آن جلسه خود را غیر علنی کرد. روز گذشته مجلس در صحن البته غیر علنی موضوع را بررسی کرد و ادمه آن را به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان واگذاشت و هیات هم همان روز گذشته جلسه ای با ریاست نایب رییس اول مجلس و وزیر اقتصاد و دارایی و نماینده سراوان و سایر اعضای هیات نظارت برگذار کرد. امروز نیز مجلس وقتی متوجه شد تصویر جلسه غیر علنی روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده وارد جلسه غیر علنی شد تا موضوع را رسیدگی کند.

در ابن باره  نکاتی قابل توجه است:
1- نمایندگان و مسولان محترم اگر کمی صبر و حوصله به خرج دهند و سعه صدر داشته باشند در این شرایط بد اقتصادی و در مواجهه با مردم دیگر شاهد این نوع برخوردهای ناشایست و زننده نخواهیم بود به هر حال خارج از قضاوت کمی خویشتن داری لازم است و این توقع زیادی از مسولان و نمایندگان مردم در این شرایط وخیم اقتصادی نیست.

می شد به جای مجادله مسایل را از طرق دیگری پیگری کرد.

2- صحن علنی مجلس همان ابتدای طرح موضوع بودن اتلاف وقت می توانست  ان را به هیات نظارت ارجاع دهد و این همه وقت مجلس را برای موضوعی که یک طرف ان حضور ندارد و گزارشی هم در دست ندارد تلف نکند تا ان جر و بحث ها هم شکل نگیرد تا انتشار غیر قانونی تصویر آن دوبار حاشیه ساز شود.

3- در این دو روز فقط صحن مجلس یک ساعت کاری (40 دقیق روز گذشته و 20 دقیقه امروز) خود را به این موضوع اختصاص داد با احتساب هر دقیقه 25 میلیون تومان هزینه برای برگزاری جلسات مجلس حدود 1/500/000/000 توامان هزینه بر کشور وارد کرده است این بدون احتساب زمان تلف شده هیات نظارت بر رفتار نمایندگان می باشد که با حضور نایب رییس اول مجلس، وزیر اقتصاد و تعدای از نمایندگان تشکیل شده است.

4- مجلس این روزها طرح های استیضاح وزیران جهاد کشاورزی، اموزش و پروش، امور خارجه و علوم را به نحوی در دست بررسی در کمیسیون های خود دارد و از سوی دیگر 22 طرح و لایحه از جمله FATF ، صندوق مکانیزه فروش ، اصلاح قانون مالیات و ... در نوبت رسیگی صحن علنی می باشد آیا شایسته است وقت مجلس این همه به بررسی موضوعی بسیار ناچیز تلف شود.

5- این همه هزینه مادی و معنوی فقط برای عدم خویشتن داری چند دقیقه ای بر کشور تحمیل شده است خود حدیث فصل بخوان از این مجمل.

6- و  اما ماجرا هنوز ادامه دارد....

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-12-19 14:13

افزودن دیدگاه جدید