کد مطلب: 

222483

برانکو: طارمی اشتباه کرد اما زندگی ادامه دارد

سرمربی تیم پرسپولیس در تمرین امروز به صحبت پیرامون حواشی اخیر، خریدهای نیم فصل و وضعیت فعلی سرخپوشان پرداخت.
برانکو: طارمی اشتباه کرد اما زندگی ادامه دارد

به گزارش ورزش سه، برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین امروز صبح پرسپولیس درباره مسائل مختلف این باشگاه و وضعیت شاگردانش صحبت کرد.

مدیر نمی تواند یک شبه تغییرات خاصی بدهد

باید عرض کنم که مدیرعامل جدید چند روز پیش آمدند و عملا فرصتی نبود که دور هم باشیم. بازی داشتیم و یک روز قبل از آخرین بازی ایشان روی این پست آمدند. دیروز یک جلسه داشتیم که ببینیم چطور مشکلات جاری را حل کنیم. مشکلات همیشه هست و مهم تر از همه این است که مسائل مالی را تنظیم کنیم و کمی درباره اردو بحث شد. البته آقای مدیر عامل نمی تواند یک شبه تغییرات فاحشی ایجاد کند. باید اردو را خیلی سرحال و بانشاط شروع کنیم.

دیروز نیاز نبود بیشتر از نیم ساعت تمرین کنیم

بله، دیروز هم در جریان هستید که تمرین نکردند. جلسه داشتیم با گروه بازیکنان و کادر تا ببینیم مشکلات را به چه نحوی برطرف کنیم. از طرفی هم یک ناهار از طرف یکی از اسپانسرهایمان داشتیم و همینطور جلسه با مدیرعامل محترم. نیازی هم نبود بیشتر از نیم ساعت تمرین کنیم.

مصاحبه طارمی و لیست خرید نیم فصل

من اصلا نمی دانم موضوع چیست و توجهی هم نمی کنم. بازیکنانی که آوردیم، ترابی، شیری، شریفی، رفیعی و سعید کریمی هستند. بازیکنان دیگر را هم طبیعتا وقتی آوردیم، اطلاع رسانی می کنیم. در برنامه ما جذب سه بازیکن دیگر هم هست که باید ببینیم آیا عملی می شود یا خیر. این بستگی به خیلی موارد دیگر هم دارد. بستگی به باشگاه ها، خود بازیکنان و وضعیت مالی ما دارد و بنابراین به این سادگی هم نیست. اما اولین گروه بازیکنان را گرفته ایم که خیلی مهم است.

موفقیت تیم ملی، موفقیت همه ماست

چرا از من می پرسید؟ از سروش بپرسید. من نمی توانم حرف دیگران را تفسیر کنم، من صد بار تا الان گفتم، دیروز و پریروز هم گفتم و امروز هم تکرار می کنم، دیگر بعد از این از تیم ملی سوال نکنید از من؛ همه هواداران پرسپولیس، بازیکنان پرسپولیس، مدیریت پرسپولیس، کادرفنی پرسپولیس، همگی از تیم ملی حمایت می کنند، علی رغم این که مربی آقای مجتبی باشد یا هرکس دیگری باشد! تیم ملی یک تیم شخصی نیست، تیم تمام مردم ایران و حتی تیم ما خارجی ها است! چون وقتی تیم ملی برنده شود، موفقیت من هم هست. یک بار دیگر باید بگویم؟ ما هواداران، مدیریت، کادرفنی و بازیکنان قطعا از تیم ملی حمایت می کنیم، چون تیم ملی تمام ایرانیان است. می خواهید یک بار دیگر بگویم؟

تمام ارکان پرسپولیس، حامی تیم ملی

خب پس از ابتدا بگویم. من کِی تا حالا درباره تیم ملی حرف زدم؟ یا علیه هرکسی که در تیم ملی است کی حرف زدم؟ کِی از تیم ملی حمایت نکردم؟ طرفداران آقای کی روش، طرفدار تیم ملی هستند یا آقای کی روش؟ چه کسی این ایده را دارد که من علیه تیم ملی حرف زدم؟ افرادی که اطراف تیم ملی هستند طرفدار پرسپولیس بودند؟ من چرا باید جواب شما را بدهم؟ من چه زمانی بد صحبت کردم که حالا بخواهم خوب صحبت کنم و جو بهتر شود؟ کِی علیه تیم ملی حرف زدم؟ چرا فکر میکنید من بخواهم با عده ای هم صدا شوم؟ 15-16 مربی دیگر در لیگ برتر هستند، 15-16 فلسفه دیگر در لیگ برتر هستند با دیدگاه های متفاوت و روش کار متفاوت. چرا من همیشه باید با آن ها همخوان و موافق باشم؟ من فلسفه کار خودم را دارم (منظور این که در کار تنوع وجود دارد). من با همه آن ها رفیق هستم، آن ها برای تیم خودشان می جنگند و من برای باشگاه خودم، من وقت ندارم که پشت سر کسی حرف بزنم و ببینم چه کسی علیه من حرف می زند! یک بار دیگر می گویم، هواداران پرسپولیس، مدیریت پرسپولیس، کادرفنی پرسپولیس و بازیکنان همگی تحت پرچم ایران هوادار تیم ملی ایران هستند، بازهم بگویم؟

باشگاه ها بازیکنان شان را آزاد نمی کنند

در این برهه نقل و انتقالات ساده نیست؛ اکثر بازیکنان تیم دارند و باشگاه هایشان آنها را آزاد نمی کنند و ما تلاش خواهیم کرد تا جایی که در توان مان هست کار انجام دهیم. 4، 5 بازیکنی که جذب کردیم را خیلی زحمت کشیدیم. تلاش می کنیم از این به بعد هم بازیکن بگیریم. تیمی که همین الان بدون بازیکنان جدید داریم، نشان داد در ایران بهترین است.

هدف باشگاه حل مشکلات مالی است

مهم ترین هدف مدیریت جدید تلاش برای حل مشکلات مالی باشگاه است. ما هم می دانیم این کار آسان نیست. از طرفی انتظار داریم که حل شود.

طارمی اشتباه کرد اما زندگی ادامه دارد

شما از کدام مشکلات حرف می زنید؟ طارمی به میل خودش رفت و هیچ کس بیرونش نکرد. کتبا نوشت که نمی خواهم در ایران باشم. بله، اشتباه کرد. با دو تا باشگاه قرارداد بست. هم باشگاه و هم خودش جریمه شد. زندگی اما ادامه دارد. تجربه بد و خوب برای او و باشگاه بود. باشگاه های اروپایی نیز این شرایط را به خاطر بی نظمی مالی تجربه می کنند. آنها نیز بازیکنانی می گیرند که نباید جذب کنند. به خاطر پسر زیدان رئال را مجازات کردند.

مصدومان باید به اردو برسند

منشا و سیامک و شایان و سید و کمال و بشار بازیکنانی هستند که با مصدومیت بازی می کردند و شخصیت بالایی نشان دادند. شخصیتی که مهم ترین فاکتور برای نتیجه گیری ما بود. وفاداری خود را به باشگاه و هواداران نشان دادند و من از صمیم قلب تشکر می کنم. الان هم اگر متوجه شده باشید برخی بازیکنان برای فیزیوتراپی می روند. وظیفه آنها این است که قبل از شروع تمرینات مجدد و اردو همه به سلامتی کامل برسند. البته کادر پزشکی ما نیز وظیفه سنگینی دارد که باید سازماندهی شود تا این نفرات سلامتی شان را به دست آورند.

اگر در جام باشگاه های جهان بودیم، با لیگ مشکل داشتیم

متاسفانه ما در جام باشگاه های جهان نیستیم، اما خیلی نزدیک بودیم. به هر حال فوتبال همین است. اگر بازهم به جام باشگاه های جهان می رفتیم، مشکل با لیگ داشتیم.

پرسپولیس کمترین نفع را از داوری برده است

این آمارها را الان شنیدم. این ها آماری هستند که کارشناسان داوری آنالیز کردند. نه من و نه شما. پرسپولیس کمترین نفع را از داوری برده است. این چیزی است که خودم شاهد بودم. ما فقط به بازی و تمرین و کار خودمان را مشغول می کنیم. البته ناراحت هستم چون بعضی تلاش می کنند موفقیت های ما و تلاش بچه ها را کوچک و بی اهمیت جلوه دهند.

اجازه نمی دهم موفقیت بازیکنانم را کوچک کنند

پرسپولیس کمترین نفع را از داوری برد؛ حالا اگر بگوییم نفع! آن چیزی که من در این مدت شاهد بودم، همین را نشان می داد. گفتیم ما فقط با بازی، تمرین و کار خودمان را مشغول می کنیم. البته ناراحت هستم چون بعضی‌ها تلاش می کنند موفقیت های ما و تلاش بچه ها را کوچک و کم اهمیت جلوه دهند. قطعا بازیکنان ما استحقاق این موفقیت ها را داشتند و همه این نتایج را در زمین به دست آوردند. من اجازه نمی دهم کسی موفقیت بازیکنانم را تحقیر کند و کوچک جلوه دهد.

به جای افتخار به فغانی، او را تحقیر می کنند

درباره باشگاههای دیگر علاقه ای ندارم صحبت کنم. خوشحالم در برنامه نود هم این را نشان دادند و همه چیز درباره اشتباهات داوری مشخص و شفاف شود. من نمی گویم این اشتباهات عمدا انجام شده و بعضی از باشگاهها به خاطر آن بالا آمدند. داور بالاخره اشتباه می کند و این جزیی از کارش است؛ همانطور که ما مربیان هم اشتباه می کنیم. اما مهمترین مساله این است که اشتباهات عمدی و هدفمند نباشد. به خاطر همین من صحبت هایی درباره فغانی کردم که نشان داد چطور می شود  در حد جهانی قضاوت کرد و چرا در میان ۴ داور خوب دنیا قرار گرفته است. به جای اینکه فوتبال ایران افتخار کند که چنین داوری در این سطح دارد، ما سعی می کنیم او را تحقیر و کوچک کنیم.

انتظار داریم باشگاه به وظایفش عمل کند

موضوع بودجه نقل و انتقالات مربوط به من نمی شود و باید از مدیران باشگاه سوال کنید. البته همه ما انتظارمان این است که باشگاه به وظایف خود نسبت به بازیکنان و کادرفنی عمل کند. همانطور که گفتم قرار است ۳ بازیکن جدید جذب کنیم.

احتمالا برای اردو به قطر برویم

در این فکر بودیم که برای اردوی نیم فصل ترکیه یا قطر را انتخاب کنیم. تصمیم من این است که به قطر برویم چون وضع هوا آنجا خیلی باثبات تر است. من ۳ بار به اردوی آنتالیا رفتم. با چینی ها که بودیم، چنان باران می آمد که اصلا نمی شد با ماشین هم بیرون رفت. به خاطر همین تصمیم ما بر این شده که به قطر برویم، اگر البته باشگاه توان مالی داشته باشد. اگرنه نشد هم که همین جا می مانیم و تمرین می کنیم.

در مبلغ قرارداد بازیکنان دخالت نمی کنم

آقای عرب فعلا به عنوان مسئول باشگاه و نقل و انتقالات هستند. فکر می کنم به زودی هیات مدیره باشگاه هم معرفی شود. مدیر باشگاه تجربه نقل و انتقالات را دارد و می داند بودجه باشگاه چقدر است. درباره اسم بازیکنان هم که من تصمیم می گیرم. بحث مالی بازیکنان را هم من هیچ وقت دخالت نمی کنم و اصلا نمی دانم قرارداد بازیکنان ما چقدر است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2018-12-18 14:28

افزودن دیدگاه جدید