کد مطلب: 

222376

استیضاح وزیر صنعت به خاطر داماد رییس جمهور

بعد از انتصاب چند آقازاده در سمت‌های مهم دولتی انتقادات زیادی به ویژه به انتصاب داماد رییس جمهور و فرزند وزیر کشور [لینک] در افکار عمومی شکل گرفته است. رضا انصاری، عضو اصلاح طلب کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با انصاف نیوز به انتقاد از انتصاب‌ها پرداخت و گفت وزیر جدید صنعت معدن تجارت (صمت) با این کار به استیضاح نزدیک‌تر شده است.
استیضاح وزیر صنعت به خاطر داماد رییس جمهور

انصاری با انتقاد از گزینش آقازاده در وزارت‌خانه‌ها گفت: در شرایط فعلی انتظار می‌رود دولت چنین انتصاباتی نداشته باشد. این باعث شده که سرمایه‌ی اجتماعی دولت و اعتبار و منزلت رییس جمهور و دولت در افکار عمومی در حال کاهش است. بیشترین ضربه را از این انتصاب‌ها خود دولت می‌خورد.

او در مورد انتصاب‌ها در وزارت صمت گفت: انتصاب‌هایی که در وزارت‌خانه‌ها انجام می‌شود زیر ذره‌بین کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون‌های مجلس‌ است. من به عنوان عضو کمیسیون صنایع و معادن می‌گویم انتصاب‌هایی که در حوزه صنعت و معدن صورت گرفته زیر ذره‌بین کمیسیون است و ما با هم‌فکری‌هایی که خواهیم کرد تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنیم. من فکر می‌کنم انتصاباتی که در ۲۴ ساعت گذشته در حوزه‌ی وزارت صنعت رخ داده شرایط را به سمتی پیش برده که وزیر را به لبه‌ی تیغ استیضاح نزدیکتر کرده است. نقش مجلس نقش نظارتی است و به مقامات دولتی تذکر لازم را خواهد داد.

او در ادامه افزود: البته نگاه ما به انتصابات باید نگاه تخصصی باشد، اینکه فرزند کیست مهم نیست، باید ببینیم فردی که در این جایگاه قرار می‌گیرد تجربه و توانمندی لازم برای این جایگاه را دارد یا نه. اینکه شخصی یا فلان مسوول نسبت دارد نباید دلیل این باشد که ما انتصابی را تایید کنیم یا زیر سوال ببریم.

انصاری در مورد جایگزینی‎‌ها بعد از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس تصویب شد که من و بیشتر نمایندگان مجلس به آن رای مثبت دادیم و قانون تحول گرایانه و رو به جلو بود. طعم شیرین این قانون با به کارگیری نیروهایی که به اسم جوانان و به کام آقازاده‌ها است تلخ می‌شود. این اشکال کار است. ما می‌خواستیم خون تازه‌ای به رگ‌های بدنه‌‌ی اجرایی کشور تزریق کنیم یعنی ما باید بتوانیم نیروهای متخصص و جوان و نخبه‌ی کشور که می‌توانند منشا تحول باشند به روی کار بیایند.

عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه فقط انتخاب آقازاده‌ها مشکل نداشته توضیح داد: حتی آن انتصاباتی که از بین آقازاده‌ها نبوده هم انتصابات خوبی نبود. اگر کل انتصابات را نگاه کنیم انتصاب‌هایی که در جهت حرکت رو به جلو باشد را کم می‌بینیم. ما فقط نگاه می‌کنیم به اینکه نسبت کسانی که روی کار آمدند با یک مقام کشور چیست. ما انتصاباتی داریم که نسبت مشخص با مسوولی ندارند اما انتخاب خوبی نیستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-12-16 00:54

افزودن دیدگاه جدید