کد مطلب: 

221604

نان رسما گران نشده است؛ پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی نرخ نان

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: هیچ گونه مجوزی برای افزایش قیمت ۲۰درصدی نان در تهران صادر نشده است و با متخلفان برخورد تعزیراتی و صنفی خواهد شد.
نان رسما گران نشده است؛ پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی نرخ نان

به گزارش تسنیم، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران درباره خبر افزایش ۲۰درصدی نرخ نان در تهران اظهار کرد: حدود ۳سال است که به‌صورت رسمی و غیررسمی بحث افزایش قیمت نان مطرح است و ما پیشنهاد افزایش ۲۵درصدی آن را ارائه و در ستاد تنظیم بازار مطرح کردیم.

وی افزود: استدلال ما این بود که افزایش قیمت به‌خاطر افزایش دستمزدها، حاملهای انرژی و نرخ خدمات است؛ از طرفی وقتی افزایش قیمت ارز وجود دارد افزایش قیمت خودش را در بخشهای مختلف از جمله نان نشان می‌دهد.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: با وجود همه این موارد با توجه به وضعیت جاری تصمیم بر این شد که هیچ گونه افزایش قیمت در نان صورت نگیرد به همین دلیل پکیج دومی به دولت ارائه شد تا با عدم افزایش قیمت نان هزینه‌های آن را بنگاه‌ها نپردازند؛ بر این اساس به دولت پیشنهاد شد تا در موضوعات بیمه، حامل‌های انرژی و مالیات دولت مساعدت لازم را با نانوایان داشته باشد.

وی تصریح کرد: به دولت گفتیم "اگر قرار نیست به نانوایان یارانه دهید حداقل افزایش هزینه‌های آنها را اعمال نکنید"، اما با وجود گذشت ۹ ماه هنوز محقق نشده و قرار است این اتفاق بیفتد.

فاضلی گفت: ستاد تنظیم بازار در استانها اختیار افزایش قیمت را به استان داده است تا در صورت صلاحدید این کار را انجام دهد، اما در تهران هیچ‌گونه مجوزی برای افزایش قیمت نان داده نشده است تا اینکه ستاد تنظیم بازار در این باره تصمیم‌گیری کند.

وی اظهار داشت: کسانی که بدون تصمیم ستاد تنظیم بازار و ابلاغ اتاق اصناف اقدام به افزایش قیمت نان کنند متخلفند و با آنها برخورد تعزیراتی و صنفی می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2018-11-24 19:57

افزودن دیدگاه جدید