کد مطلب: 

219101

قرارداد مادام‌العمر فدرر با یونیکلو!

ستاره سوئیسی تنیس جهان، در صحبت‌های اخیر خود اعلام کرد تصمیم دارد پس از ۲۰ سال به همکاری خود با برند «نایکی» خاتمه دهد.
قرارداد مادام‌العمر فدرر با یونیکلو!

به گزارش خبرورزشی، راجر فدرر ستاره سوئیسی تنیس جهان، در صحبت‌های اخیر خود اعلام کرد تصمیم دارد پس از ۲۰ سال به همکاری خود با برند «نایکی» خاتمه دهد و فصلی تازه را با برند «یونیکلو» که یک شرکت تولید لباس ژاپنی است آغاز کند که بر اساس آن فدرر متعهد شده حتی پس از پایان دوران حضورش در بازی‌ها نیز به همکاری درازمدت با این برند ادامه دهد.

این توافق بین فدرر و شرکت پوشاک ژاپنی در شرایطی به دست آمده که هیچ یک از جزئیات مالی آن فاش نشده است. البته در گزارش‌های رسانه‌های مختلف به قرارداد تقریبی ۳۰ میلیون دلار در سال فدرر اشاره شده که در مقایسه با قرارداد ۱۰ میلیون دلاری سالانه وی با «نایکی» بسیار بیشتر است.

این تنیسور ۳۷ ساله و برنده ۲۰ عنوان انفرادی «گرند‌اسلم» که از این حیث یک بازیکن رکورددار نیز محسوب می‌شود، اولین بار در ماه جولای و در حال قدم زدن با لباس برند «یونیکلو» در مرکز ویمبلدون به طور تلویحی خبر از خاتمه همکاری خود با «نایکی» داد.

طبق گفته‌های فدرر، باور ایجاد شده در وی از سوی مدیر‌عامل یونیکلو، «تاداشی یانای» و «جان جی» مدیر خلاقیت‌های اجرایی دلیل اصلی این تصمیم بوده است. فدرر گفت: «وقتی من در نیویورک مسابقه داشتم، جان جی نیز در آنجا بود و با مهربانی به من گفت که من روزی از تنیس بارنشسته خواهم شد ولی از زندگی بازنشسته نخواهم شد.» فدرر که در مراسم معارفه به عنوان سفیر جهانی جدید برند یونیکلو حرف می‌زد، ادامه داد: «زندگی ادامه خواهد داشت و برند یونیکلو و آقای یانای بر این باورند که من نقش بسیار مهمی در برند آن‌ها خواهم داشت، حتی اگر روز‌های بازی من نیز در یک نقطه به پایان برسد.»

با همکاری فدرر در پوشاک سری «لایف ویر» آنها، یونیکلو این ستاره سوئیسی را یک سفیر تبلیغاتی مهم چه در خارج از زمین تنیس و چه داخل آن می‌داند.

یکی از اهداف فدرر پس از بازنشستگی، توسعه فعالیت‌های خیرخواهانه از طریق بنیادش است. هدف از این کار، توانمند ساختن کودکان فقیر از طریق تحصیلات است که بنا به گفته فدرر، یونیکلو نیز همین دیدگاه را دارد. او می‌گوید: «بعضی از افراد با وجود تمایل خود، نمی‌توانند به مدرسه بروند یا اگر به مدرسه می‌روند نیز نمی‌توانند از یک آموزش باکیفیت بهره‌مند شوند. بنابراین بنیاد فدرر می‌کوشد تا اقدام متفاوتی را در منطقه آفریقای جنوبی در این زمینه انجام دهد.»

گرایش فدرر به برند یونیکلو، مقارن شد با دوران شکوفایی تنیس ژاپن و کسب اولین قهرمانی گرند‌اسلم برای این کشور، توسط نائومی اوساکا در مسابقات اوپن آمریکا. فدرر که خودش در اوپن آمریکا پنج بار به مقام قهرمانی دست یافته، قدرت ذهنی این جوان ۲۰ ساله که به مسابقات فینال پایان فصل تنیس زنان نیز راه‌یافته را تحسین می‌کند.

راجر که در حال برنامه‌ریزی یک مسابقه نمایشی برای سال آینده در ژاپن است، می‌گوید: «به نظرم پیروزی نائومی در مسابقات «ایندین ولز» باعث شده تا او رسیدن به یک مقام بهتر را نیز باور کند. من فکر می‌کنم او به دلیل نترسیدن از میدان‌های بزرگ یک قهرمان محسوب می‌شود. مسابقات تنیس «ایندین ولز» دومین تورنمنت بزرگ تنیس جهان، پس از مسابقات اوپن ایالات متحده است. او در هر دوی این مسابقات موفق شده و این توانایی ذهنی وی را به عنوان یک برنده نشان می‌دهد.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2018-10-08 10:15

افزودن دیدگاه جدید