کد مطلب: 

218710

گزارش مستقیم از کف خیابان فردوسی؛ دلار را تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان می‌خرند

زمزمه های کاهش قیمت دلار امروز در بازار آزاد توانست فروش ارز از سوی دارندگان خانگی ارز را رونق بخشد و دلالان نرخ های متفاوتی از ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان را پیشنهاد می دادند.
گزارش مستقیم از کف خیابان فردوسی؛ دلار را تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان می‌خرند

به گزارش مهر، بازار ارز از بعدازظهر امروز شاهد رفت و آمد افرادی است که این روزها برای حفظ دارایی خود دلار خریده اند، فارغ از اینکه آنقدرها هم این بازار قابل اطمینان نبوده و مشخص نیست که دلارهای خریداری شده آنها بتواند سود منطقی برایشان به ارمغان آورد.

گزارش های میدانی از فاصله میدان فردوسی تا چهارراه استانبول حاکی است بیش از آنکه در بازار حضور پررنگ دلالان مشهود باشد، افرادی خودنمایی می کنند که به میزان اندک ارز در اختیار داشته و با شنیدن پیش بینی هایی مبنی بر کاهش قیمت طی روزهای آینده روانه بازار شده اند تا دلارهای خود را بفروشند.

دلالان هم دو دسته اند؛ آنهایی که هنوز هم بر این باورند که می توانند از بازار ارز سودهای جذابی به چنگ آورند و دسته دیگر افرادی که نگران از دست دادن بخشی از مال خود هستند؛ چرا که از ساعات ابتدایی صبح امروز اقدام به خرید دلار از مشتریان با نرخ های بسیار بالا نموده اند اما حالا که روز به ساعات پایانی خود نزدیک می شود، با افت قیمت مواجه شده اند.

یکی از این دلالان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از صبح میلیون ها تومان ضرر کرده ام، چرا که دلار به نرخ بالا از مردم خریده ام و اکنون اگر بخواهم آن را بفروشم حتما باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان روی هر دلار ضرر بدهم.

دلار

وی افزود: نرخ از ساعات ابتدایی امروز همچون دیروز روند نوسانی را تجربه کرد و از ساعت ۱۴ به بعد امروز، کاملا کاهشی شده است، به نحوی که حتی برخی از همکاران دلار را تا ۱۲ هزار تومان هم از افراد خریداری کرده و حداکثر ۱۵ هزار تومان می فروشند.

هستند در این میان افرادی هم که همچنان به افزایشی شدن نرخ ارز امیدوارند و حاضرند بابت خرید هر دلار از مشتریان ۱۷ هزارتومان را هم بپردازند اما جو حاکم بر بازار یک نااطمینانی را برای دلالان رقم زده است.

گزارش میدانی حکایت از آن دارد که برخی صرافی های دارای مجوز از بانک مرکزی نیز تابلوهای قیمتی خود را خاموش کرده و از خرید دلارهای عرضه شده به بازارخودداری می کنند؛ چرا که نرخ را مشخص نمی دانند و خرید و فروش را در چنین شرایطی به صرفه نمی بینند اما در این میان برخی صرافی ها، هم نرخ می دهند، هم معامله می کنند.

برخی دلالان دلار را ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان می خرند و ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان می فروشند و برخی دیگر۱۶ هزار تومان می خرند و ۱۶ هزار و ۳۲۰ تومان می فروشند اما آن دسته ای که دلار را ۱۷ هزار تومان می خرند بابت فروش آن ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان از متقاضیان طلب می کنند.

هستند افرادی هم که نرخ دلار را برای خرید از مردم ۱۵ هزار تومان و برای فروش به آنها ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان نرخ می دهند، البته در مواردی نادر، برخی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان می خرند و ۱۵ هزار تومان می فروشند.

یکی از صرافی های دارای مجوز بانک مرکزی نرخ خرید دلار را ۱۴ هزار و ۴۳۸ تومان و فروش را ۱۴ هزار و ۵۳۰ تومان اعلام کرد و یکی دیگر ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان برای فروش و ۱۵ هزار و ۲۵۰ تومان برای خرید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2018-10-01 18:03

افزودن دیدگاه جدید