کد مطلب: 

217750

خوش‌بینی دانشمندان درباره وجود سیاره ۹ علی‌رغم دیده نشدن

ستاره شناسان خود را قانع کرده‌اند که سیاره 9 پشت مشتری وجود دارد. «سورهود موری» از دانشگاه توکیو می‌گوید: هر بار که عکسی از عالم می‌گیریم امیدوار می‌شویم سیاره 9 را پیدا کنیم تا وجود آن را ثابت کنیم.
خوش‌بینی دانشمندان درباره وجود سیاره ۹ علی‌رغم دیده نشدن

به گزارش خبرآنلاین، مایکل براون از انستیتو تکنولوژی کالیفرنیا می‌گوید: بسیار خوشبینم که بالاخره یک نفر سیاره 9 را پیدا می‌کند اما کارشناسان می‌گویند برای ابزارهای شکارچی این سیاره هنوز نامرئی است.

ناسا می‌گوید: ممکن است در لبه یخ‌زده بیرون از منظومه شمسی در تاریکی پنهان‌شده است و در یک‌سوی منظومه شمسی است که ما قادر به دیدن آن نیستیم و از مدار ما گریخته باشد.

سیاره 9 سیاره یخی 10 برابر زمین است که در ناحیه بیرونی سامانه خورشیدی است.

{احتمال وجود این سیارهٔ فرانپتونی در ۲۰ ژانویهٔ ۲۰۱۶با اعلام نتیجه‌های بررسی رفتار گروهی از اجرام کمربند کویپر بسیار بیشتر شد. پژوهش‌گران کنستانتین باتیگین و مایکل براون در مؤسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech) شواهد غیر مستقیم بیشتری از سیارهٔ ۹ بر اساس یک مدل جدید علمی از مدار غیرمعمول چند جرم فرانپتونی دیگر ارائه کردند. فرض بر این است که سیارهٔ ۹ در مسیر یک مدار بسیار بیضوی به دور خورشید، با دورهٔ مداری از ۱۰٬۰۰۰ تا ۲۰٬۰۰۰ سال زمینی می‌چرخد.}

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2018-09-04 09:45

افزودن دیدگاه جدید