کد مطلب: 

217710

هر خواننده سالی یک کنسرت برگزار کند

محمد معتمدی ابراز امیدواری کرد که هر خواننده سالی یک کنسرت رایگان خیابانی برگزار کند.
هر خواننده سالی یک کنسرت برگزار کند

به گزارش سیتنا، چندی‌ است اهالی موسیقی با استقبال از برگزاری کنسرت‌های رایگان خیابانی برای شاد کردن مردم از این اجراها در محیط‌های عمومی سخن می‌گویند. از همایون شجریان گرفته تا شهرام ناظری و خواننده‌های پاپ، بسیاری برای برگزاری این کنسرت‌ها، اعلام آمادگی کرده‌اند.

در این فضای خبری داغ کنسرت‌های خیابانی، چراغ اولین کنسرت خیابانی رایگان در فضای باز توسط محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی در پارک «آب و آتش» روشن شد. این در حالی است که پیش از این گفته می‌شد امکان اجرای این کنسرت‌ها به لحاظ فنی در فضای باز وجود ندارد.

محمد معتمدی، خواننده کشورمان که در برگزاری این کنسرت‌ها پیشگام شد، در گفت‌وگو با فارس گفت: من تقریباً از اسفند سال ۹۵ در نشست کنسرت «کویر» اعلام کردم که قصد دارم کنسرت رایگان برگزار کنم. از همان زمان هم شروع کردم به برنامه‌ریزی برای اجرای کنسرت رایگان؛ چه در تهران و چه در شهرستان. دقیقاً‌ در تاریخ یکم اسفند سال ۹۵ در نشست مطبوعاتی کنسرت کویر این درخواست و پیشنهاد از جانب بنده مطرح شد. از همان موقع با خیلی از مسؤولان و متولیان رایزنی و صحبت شد. تا چند وقت اخیر که بستر مناسبی برای انجام آن به وجود آمد.

وی افزود: فکر می‌کنم که همه همکاران ما باید وارد این عرصه شوند. مسؤولان هم همت کنند. آن دسته از هنرمندانی که فعال هستند، لازم نیست خیلی هم وقت بگذارند. هر هنرمند فقط اگر در طول سال یک شب را به چنین اجرایی اختصاص دهد که برای مردم به صورت رایگان یا حداقل قیمتی باشد که همه اقشار مردم بتوانند حضور یابند، خیلی خوب است.

معتمدی درباره تعداد تماشاگران کنسرتش گفت: حداکثر حدود ۶ هزار صندلی چیده شده بود و حدود ۴ هزار نفر هم به صورت ایستاده سرپا کنسرت را تماشا می‌کردند.

دوست دارید کنسرت خیابانی بعدی‌ام در جنوب شهر برگزار شود. هدف اولیه‌ام هم اجرا در جنوب شهر بود. واقعاً مسؤولان قبلی فرهنگی هنری شهرداری، شاهد بودند که ما جلسات متعددی برگزار کردیم. همین‌طور معاون هنری سازمان فرهنگی شهرداری که جلسات متعددی هم با ایشان برگزار کردیم و قرار بود در پردیس تئاتر تهران یا فرهنگسرای بهمن یک سری برنامه مشابه برگزار کنیم و بلیت آن هم رایگان نباشد؛ ولی از هزار یا دو هزار تومان هم بیشتر نباشد.

محمد معتمدی گفت: اگر این خواسته عمومی را سرشکن کنیم و سالی دو بار و یا هر هنرمندی سالی یک بار این کار را انجام دهد و مسؤولان هم تمهیدات لازم را انجام دهند، شدنی خواهد بود. اتفاقاً مخاطب هدف شخص بنده از اول مردم جنوب شهر بوده‌اند. ای کاش می‌شد این برنامه را در جاهای مختلف جنوب شهر اجرا کرد. البته این هم خوب بود فقط هزینه ایاب و ذهاب شامل می‌شد برای خانواده‌ای که مثلاً بخواهد از جنوب شهر بیایند تا پارک آب و آتش. اگر هر هنرمند سالی یک اجرا حتی در سالن هم برگزار کند، مثلاً هنرمندی که در سال ۵۰ تا ۱۰۰ کنسرت برگزار می‌کند یکی از این کنسرت‌ها را به این امر اختصاص دهد که به صورت رایگان برای مردم اجرا کند. حالا در جنوب شهر باشد یا شمال شهر که البته همت مسؤولان را می‌طلبد این کار. کار بزرگی خواهد بود. چون هم سطح ذائقه شنیداری مردم را ارتقا می‌بخشد و هم روحیه و نشاط عمومی جامعه را افزایش می‌دهد.

او در پایان گفت: متأسفانه امکان انجام ساوندچک نبود. چون مردم از یک ساعت قبل از اجرا به محل آمده بودند و امکان استقرار گروه و انجام ساوندچک وجود نداشت. از این‌رو قرار گذاشتیم پس از اجرای قطعه اول یک ساوندچک مختصر انجام دهیم. بیشتر به لحاظ مانیتورینگ مشکل داشتیم که قرار بود بین اجرای قطعه اول و دوم اصلاح شود که همین‌طور هم شد و مانیتورینگ صدا اصلاح شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2018-09-03 09:07

افزودن دیدگاه جدید