کد مطلب: 

217422

نورافکن: امیدوارم سردار با خودش کنار بیاید و برگردد

بازیکن سابق استقلال درباره نگاه هم‌تیمی‌های جدیدش نسبت به تیم ملی گفت: آن‌ها نظر خیلی مثبتی درباره کار دفاعی ایران دارند و مثلا یکی از بچه‌های تیم ما که پرتغالی است می‌گفت تیم شما از نظر دفاعی خیلی خوب است.
نورافکن: امیدوارم سردار با خودش کنار بیاید و برگردد

به گزارش خبرورزشی، او یکی از امید‌های ایران در قاره اروپاست؛ امید نورافکن را می‌گوییم. او در لیگ نشان داد چه بازیکن توانمندی است و حالا باید خود را در لیگ بلژیک نشان دهد. امید هنوز در شارلوا جا نیفتاده. این چیزی است که خودش هم تأیید می‌کند و می‌گوید نیاز به زمان دارد. با امید درباره فوتبال، بلژیک، استقلال، تیم ملی، سردار و... حرف‌هایی زدیم.

اوضاع در بلژیک چطور پیش می‌رود؟
دنبال بهبود شرایط هستیم. سه بازی را از دست دادیم. این هفته با کورتریک بازی داریم. در زمین خودمان میزبان هستیم و ان‌شا‌ءالله بتوانیم سه امتیاز را به دست بیاوریم.

در تیم جا افتاده‌ای؟
هنوز که در تیم به طور کامل جا نیفتاده‌ام. یک مصدومیت بدموقع برای من پیش آمد. البته جزئی بود ولی باعث شد دو روز تمرینات را از دست بدهم. یک گرفتگی عضله بود و خدا را شکر خیلی سریع مشکلم حل شد. تلاش می‌کنم کم‌کم در تیم جا بیفتم و ان‌شا‌ءالله تا نیم‌فصل بتوانم بازی‌های زیادی برای تیم انجام دهم.

رابطه تو با ایرانی‌های تیم چطور است؟ البته کاوه که شارلوا را ترک کرد.
برای کاوه در تیم جدیدش آرزوی موفقیت می‌کنم. از روزی که به تیم ملحق شدم، او به من کمک زیادی کرد و قطعاً جایش در تیم خالی خواهد بود. من با او و همین‌طور علی قلی‌زاده خیلی مچ هستم. بعضی وقت‌ها دور هم جمع می‌شویم. درباره بازی، تمرین و همه چیز‌هایی که باید حرف می‌زنیم. خدا را شکر که در این جمع هستم.

یکی از مشکلات بازیکنان ایرانی در خارج زبان است. با این مشکل چطور کنار آمده‌ای؟
در شهری که من هستم، کل مردم به زبان فرانسوی حرف می‌زنند و خیلی کم انگلیسی را می‌فهمند. این یک مقدار کار را برای من سخت می‌کند. منتهی داخل تیم از بین بازیکنان ۶، ۷ نفر خیلی خوب انگلیسی حرف می‌زنند. من هم برای خودم معلم انگلیسی گرفته‌ام. سخت است ولی دارم تلاشم را می‌کنم تا بتوانم کارهایم را راه بیندازم.

ایرانی‌های بلژیک برای تماشای تمرینات هم می‌آیند؟
تا به حال که آن‌ها را سر تمرین ندیده‌ایم ولی برای بازی‌ها چرا، به ورزشگاه می‌آیند و از ما حمایت می‌کنند. ان‌شا‌ءالله بتوانیم با بازی‌های خوب این هواداران را خوشحال کنیم.

بلژیکی‌ها چه نظری درباره فوتبال ایران دارند و نظرشان درباره عملکرد تیم ملی در جام جهانی چه بود؟
کم و بیش با بعضی از هم‌تیمی‌ها درباره ایران صحبت می‌کنیم. آن‌ها نظر خیلی مثبتی درباره کار دفاعی ایران دارند. در جام جهانی هم بازی‌های ما را دیدند. خدا را شکر تیم ما هم خیلی خوب کار کرد. ما هم در بلژیک از بازی‌های تیم ملی خوشحال بودیم. یکی از بچه‌های تیم ما پرتغالی است. با او هم درباره بازی‌ها صحبت می‌کردیم. او می‌گفت تیم شما از نظر دفاعی خیلی خوب است.

برایمان از شرایط زندگی در بلژیک بگو...
زندگی در بلژیک شرایط خاص خودش را دارد. خودتان متوجه می‌شوید چه می‌گویم. سختی‌هایی هست ولی ما فقط و فقط به دنبال موفقیت در اینجا هستیم و قطعاً سختی‌ها را پشت سر می‌گذاریم. ان‌شا‌ءالله در یکی، دو سالی که اینجا خواهیم بود، بتوانیم خوب کار کنیم و برای تیم مثمرثمر باشیم.

غیر از ساعات تمرین چه کار می‌کنی؟
معمولاً در خانه هستم. یک کتاب انگلیسی دارم که آن را می‌خوانم و بیشتر روی این کتاب کار می‌کنم. بیشتر اوقات در خانه منتظر هستم تا تمرین بعدی تیم شروع شود و بتوانم در تمرین حاضر شوم و خوب کار کنم.

فکر می‌کنی برای جام ملت‌ها به تیم ملی دعوت شوی و در این تورنمنت مهم حاضر باشی؟
معلوم نیست به تیم ملی دعوت شوم یا نه. اگر دعوت شدم با تمام توان و با همه وجود برای ایران بازی می‌کنم. همین حالا هم در شارلوا واقعاً تلاش می‌کنم که ان‌شا‌ءالله بتوانیم در رقابت‌های لیگ که واقعاً سخت است، نتایج خوبی بگیریم. اصلاً کار آسانی نیست. وضعیت تیم ملی هم که هنوز به طور کامل مشخص نیست. ان‌شا‌ءالله سریع‌تر در این باره تصمیم‌گیری شود.

با توجه به رفاقتی که با سردار آزمون داری، فکر می‌کنی سردار به تیم ملی برگردد؟
سردار دوست خوبم است. ان‌شا‌ءالله دوباره به تیم ملی برگردد، چون ایران به بازیکنی مثل او نیاز دارد. امیدوارم سردار به خودش بقبولاند و با خودش کنار بیاید و دوباره به تیم ملی برگردد تا بتواند بهترین بازی‌ها را برای ایران انجام دهد. سردار می‌تواند دوباره درخشش گذشته را داشته باشد، مخصوصاً در بازی‌های آسیایی که پیش روی تیم ملی است.

اصلاً در این مورد با سردار حرف زدی؟
نه، درباره بازگشت او به تیم ملی صحبتی نداشتیم ولی در این مدت یکی، دو بار با هم درباره مسائل دیگر حرف زدیم. برای سردار آرزوی موفقیت دارم.

برای اردوی تیم ملی، فدراسیون برای حضور تو به شارلوا نامه رسمی زده است؟
اصلاً از این موضوع خبر ندارم که آیا فدراسیون به باشگاه چنین نامه‌ای زده یا نه! ولی اگر چنین اتفاقی بیفتد، حتماً به خود ما خبر می‌دهند. تا الان که خبری نبوده است.

امیرحسین فتحی سرپرست جدید استقلال گفته اگر یک ماه زودتر مدیرعامل استقلال می‌شد، نمی‌گذاشت تو از استقلال جدا شوی.
اول از همه آرزو دارم ایشان در استقلال موفق شود، چون آن‌جا کار سختی دارند. خیلی خوشحال شدم که چنین نظری درباره من داشتند و این نشان می‌دهد از نظر ایشان برای استقلال بازیکن مهمی بودم. من هم خوشحال می‌شدم قبل از رفتن با آقای فتحی حرف بزنم. به امید خدا ان‌شا‌ءالله در سال‌های آتی، دوباره با قدرت به فوتبال ایران برمی‌گردم.

در یک برنامه تلویزیونی به شفر بابت پنجاه سال حضور در فوتبال پیام تبریک دادی و شفر به حدی سورپرایز شد که چند بار از تو تشکر کرد. با او در ارتباط هستی؟
در یک سالی که با شفر در استقلال کار کردم، خیلی چیز‌ها از ایشان یاد گرفتم. یکی از آرزو‌های فوتبالی من این است که هر جای دنیا بازی کنم، زیر نظر مربیانی باشم که از نظر دانش و فهم فوتبالی، در بالاترین نقطه باشند. آقای شفر از این نظر فوق‌العاده بود. خدا را شکر می‌کنم که یک‌سال کنار ایشان بودم. وظیفه‌ام بود تا به آقای شفر پنجاه سال بودن‌شان در فوتبال را تبریک بگویم. کم و بیش با هم در ارتباط هستیم. امیدوارم تیم در بازی حساس مقابل السد بتواند نتیجه بگیرد. اگر هم مشکلی پیش بیاید، مهم نیست، چون استقلال تا همین جا بهترین نتایج را گرفته است. آرزو می‌کنم استقلال مثل سال گذشته موفق باشد.

مهمترین چیزی که از شفر یاد گرفتی چه چیزی بود؟
مهمترین چیزی که یاد گرفتم... جداً می‌گویم از او انسان بودن را یاد گرفتم. شفر انسان خیلی بادانش و بافهمی است. او به معنای واقعی انسان است.

فکر می‌کنی استقلال جلوی السد موفق باشد؟
مطمئناً بازیکنان خوبی در استقلال داریم. آن‌ها با تمرکز بالا در این مسابقه به زمین می‌روند. مهمترین چیز همین تمرکز بالاست. السد هم بازیکنان معروف و سرشناسی دارد. برای ما بازی رفت خیلی مهم است. ان‌شا‌ءالله استقلال بتواند در آزادی بهترین نتیجه را بگیرد و خیالش برای بازی برگشت راحت باشد.

بازی‌های استقلال را در لیگ دنبال می‌کنی؟
بله، همه بازی‌‎های استقلال را می‌بینم. بچه‌ها خیلی خوب فوتبال بازی می‌کنند. دعا می‌کنم ان‌شا‌ءالله بازی السد را با یک نتیجه خوب ببرند.

حرفی با هواداران استقلال داری؟
بابت سال‌هایی که به من کمک کردند و پشتیبانم بودند، تشکر می‌کنم. یک جمله هم در آخر بگویم؛ استقلال در هر شرایطی استقلال است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2018-08-25 23:37

افزودن دیدگاه جدید