کد مطلب: 

217114

اگر وزنتان کاهش یافته، به وزنه‌های خانگی خیلی اعتماد نکنید

این روزها دانستن وزن بخشی از دغدغه روزمره زندگی‌مان شده است.
اگر وزنتان کاهش یافته، به وزنه‌های خانگی خیلی اعتماد نکنید

به گزارش خبرآنلاین، عدد حاصل بسیار مهم است و درست زمانی که خیال می‌کنید به وزن ایدئال رسیده‌اید، متوجه می‌شوید که بیشتر از عدد نشان داده شده هستید. به همین خاطر مهندسان معتقدند وزنه‌ها به شما راست نمی‌گویند.

راجر کِمپ از دانشگاه لنکستر می‌گوید دستگاه‌های موجود مبتنی بر اختراع قرن 18 ریچارد سالتر (تعادل فنر)هستند که توسط اهرم نگه‌داشته شده و یک‌قطب آن به شماره‌گیر متصل است و با فشرده شدن، شماره‌گیری انجام‌شده و وزن نشان داده می‌شود.

اما این مکانیسم اندازه‌گیری به‌راحتی خم‌شده و دقت در اندازه‌گیری را دچار خطا می‌کند. بنابراین نمی‌توان تضمین کرد دقت واقعی یک دستگاه خریداری‌شده چقدر است.به گفته راجر اگر فکر می‌کنید که مدل دیجیتال اعداد را واقعی‌تر نمایش می‌دهند، در اشتباهید چراکه جادوگر الکترونیکی نیز به روشی مشابه کار می‌کند و در دل خود یک پرتو انعطاف‌پذیر داردکه هنگام رفتن روی وزنه خم می‌شود.سنسورهای فشارسنج روی این پرتو اندازه‌گیری شده و سیگنال ساخته‌شده به‌صورت عددی روی صفحه نمایشگر دیده می‌شود.

به گفته پروفسور کمپ دستگاه‌های مکانیکی با عواملی مانند سایش، خم شدن اهرم یا خاک گرفتن حفره‌های یاتاقان روی فنر درصد خطای بیشتری را نشان می‌دهند  اما وزنه‌های دیجیتال عمر پایدارتری داشته و تست کالیبراسیون مقیاس دستگاه‌های دیجیتال را آسان‌تر می‌کند و درعین‌حال، قابل تنظیم مجدد با دست نیز هست.

اما درمجموع به مقیاس‌های الکترونیکی برای اندازه‌گیری دقیق نمی‌توان اعتماد کرد.

واقعیت این است که قرن‌هاست خواندن دقیق وزن یک مشکل پیچیده بوده و از سوی دیگر تعریف طبیعی از وزن وجود ندارد. مفهوم به وجود آمده برای وزن، تجاری است و اندازه‌گیری واقعی بسیار سخت است.

از سال 1879 اندازه‌گیری با LE Grand Kilo انجام می‌شود که  یک میلهٔ استاندارد ساخته‌شده از آلیاژ پلاتینیوم ـ ایریدیوم در داخل مجموعه‌ حفاظ‌های تودرتو است که آن را از آلودگی و استفادهٔ نامناسب حفظ می‌کند و در ادارهٔ بین‌المللی اوزان و مقیاس‌ها در شهرِ سور، در حومهٔ پاریس نگهداری می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2018-08-16 16:09

افزودن دیدگاه جدید