کد مطلب: 

216567

نصیرزاده: به خاطر علی دایی لیسانس حقوق بین‌الملل گرفتم

مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی گفت: به خاطر مصاحبه علی دایی رفتم و درس خواندم تا لیسانس حقوق بین‌الملل را گرفتم.
نصیرزاده: به خاطر علی دایی لیسانس حقوق بین‌الملل گرفتم

به گزارش خبرورزشی، برنامه ۹۰ دوشنبه شب گذشته، آیتم جدیدی را روی آنتن برد که در واقع پخش قسمتی از این برنامه در سال ۱۳۷۹ بود. آیتمی که هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد یا ماشین‌سازی (!) به عنوان کارشناس داوری در آن حضور داشت. به این خاطر و با بهانه تعیین تکلیف باشگاه گسترش با نصیرزاده برای دقایقی صحبت کردیم که می‌خوانید.

*نامه تغییر نام باشگاه گسترش به ماشین‌سازی به دست‌تان رسید؟
بله همه چیز تمام شد و دیگر تیمی به نام گسترش فولاد در لیگ برتر وجود خارجی ندارد.

*الان اسم باشگاه‌تان چیست؛ ماشین‌سازی، ماشین‌سازی شهریار، ماشین‌سازی شهرداری؟
طبق اعلام کمیسیون ماده ۵، نام باشگاه ما ماشین‌سازی تبریز است. تمام اسناد و مدارکش هم موجود است و کاملاً این اتفاق به صورت قانونی رقم خورد.

*ماجرای مسیح زاهدی چه بود که از پارس جنوبی به تیم‌تان برگشت؟
زاهدی با ما سه سال قرارداد داشت. رفت و در تمرینات پارس جنوبی شرکت کرد. ما به آن‌ها نامه نوشتیم که زاهدی با ما فسخ قرارداد نکرده و باید برای عقد قرارداد با این بازیکن با ما هماهنگ کنید. آن‌ها با کارگزار زاهدی در عسلویه قرارداد امضا کرده بودند و در بازی تیم امید با پارس جنوبی این بازیکن را به بازی فرستادند حتی زاهدی از سوی پارس جنوبی به ایفمارک معرفی شده بود. ما پیگیری کردیم و در نهایت زاهدی به تیم‌مان برگشت.

*واقعاً شما ۵ درصد از قرارداد فرناندو دخسوس به خاطر گل بدی که مقابل صنعت نفت آبادان خورد، کسر کرده‌اید؟
البته من مصاحبه فیروز کریمی بعد از آن بازی را نخواندم، اما اگر قرار بر جریمه باشد، طبق آیین‌نامه انضباطی باشگاه‌مان عمل خواهیم کرد.

*آیتم برنامه ۹۰ مربوط به سال ۷۹ را دیدید؟
بله. البته من از سال ۷۸ وارد این برنامه شدم. آن زمان، برنامه دکور نداشت و از آکوستیک به عنوان دکور در یک اتاقک کوچک استفاده می‌کردند. برنامه ۹۰ هم شنبه‌ها پخش می‌شد.

*از آن زمان تا حالا چقدر هم تغییر کرده‌اید!
آن زمان مدرس داوری بودم، امروز مدیرباشگاه هستم! چند سال به عنوان کارشناس بازی‌های استقلال و پرسپولیس دعوت می‌شدم و یک بار، دو هفته پیاپی مرا به برنامه‌اش دعوت کرد. بعد از جام جهانی ۲۰۰۲ هم کارشناس داوری روزنامه خبرورزشی با معرفی مرحوم ناصر احمدپور شدم. یک نظرسنجی در مورد بهترین کارشناس داوری در روزنامه خودتان هم برگزار شد که مهدی زارع عکاس خبرورزشی مسئولیت انجام نظرسنجی را داشت و من با ۷۸ درصد نسبت به سایر کارشناسان اول شدم.

*سوتی جنجالی در برنامه ۹۰ نداشتید؟
به آن معنا نه، اما مدتی در چشمم لنز می‌گذاشتم. یک بار قبل از شروع برنامه، چشمم را مالیدم و لنز جابه‌جا شد. همه جا را تار و مات می‌دیدم. برنامه هم روی آنتن بود و باید روی صحنه‌ها کارشناسی می‌کردیم. آن زمان، باید صحنه‌ها را از روی یک تلویزیون کوچک ۲۰ اینچ که روی چهارپایه قرار داشت، می‌دیدیم و به خاطر شرایطی که به وجود آمده بود، به شدت استرس گرفتم. دوباره چشمم را مالیدم و با خوش‌شانسی، لنز داخل چشم درست سر جای خودش قرار گرفت. همان لحظه صحنه را دیدم و کارشناسی را انجام دادم! خیلی شانس آوردم.

*رابطه‌تان با عادل فردوسی‌پور چطور بود؟
نه آن قدر صمیمی بودیم که قربان صدقه یکدیگر برویم و نه بد بودیم. یک رابطه خوب کاری داشتیم. مثلاً من به او یک‌بار پیشنهاد دادم دکتر زادمهر و دکتر سیار را برای بالا بردن هیجان برنامه‌اش به ۹۰ بیاورد و او هم این کار را کرد.

*از همان جا بود که مشهور شدید؟
نه، در شهرآورد که مارکوس مرک آلمانی داور بود و ستار همدانی را اخراج کرد، همه گفتند، چون این داور بزرگی است، کارتی که داده کاملاً درست است، اما من ثابت کردم که تصمیم او اشتباه بوده و از آنجا بود که یک‌سری نامه برایم نوشتند و تهدید شدم و مسائل دیگری برایم به وجود آمد.

*چه شد که مدیر شدید؟
یک بار علی دایی علیه من مصاحبه کرد و گفت: نصیرزاده حقوق نخوانده و از مسائل حقوقی سردرنمی‌آورد، من هم رفتم و درس خواندم تا لیسانس حقوق بین‌الملل را گرفتم. از آن زمان به بعد، به غیر از فولاد خوزستان و سپاهان با باقی باشگاه‌های ایران کار کردم.

*ماجرای شکایتی که علیه خودتان تنظیم کرده بودید، چه بود؟!
من همزمان با دو باشگاه همکاری داشتم و کار‌های حقوقی‌شان را انجام می‌دادم. یکی از باشگاه‌ها، از دیگری شکایت کرد و شخصاً نامه شکایت را نوشتم و سپس از سوی باشگاه دیگر، جواب این شکایت را تنظیم کردم! البته حق هر دو باشگاه را گرفتم، اما این موضوع تا مدت‌ها سوژه شده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2018-08-08 17:57

افزودن دیدگاه جدید