کد مطلب: 

215346

رکوردشکنی درام چینی در تابستان داغ

کمدی درام «مردن برای زنده‌ماندن» نخستین تجربه کارگردانی ون مویه است که در هفته اول ژوییه 77 درصد درآمد گیشه سینمای چین را به خود اختصاص داد. فروش 191 میلیون دلاری این فیلم اول باعث شد درآمد سینماهای چین نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته میلادی 111 درصد افزایش یابد. در همین هفته، فیلم هالیوودی «مرد مورچه‌ای و زنبورک» در دنیا 161 میلیون دلار فروخت.
رکوردشکنی درام چینی در تابستان داغ

به گزارش اسکرین، در یک مقایسه دیگر، فروش 191 میلیون دلاری «مردن برای زنده‌ماندن» در چهار روز اول 33 درصد بیش از اکشن نظامی «گرگ جنگجو 2» به کارگردانی وو جینگ است که سال گذشته در همین روزها به نمایش عمومی درآمد و با 874 میلیون دلار به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای چین تبدیل شد. تا امروز فقط «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو برمی‌خیزد» با 937 میلیون دلار فروش در آمریکا بیش از «گرگ جنگجو» (فقط در یک بازار) فروخته است.

دیگر نکته مهم این رکوردشکنی، موفقیت یک فیلم اجتماعی در بازار چین است که تماشاگران آن معمولا به مضامین اکشن و فانتزی روی خوش نشان می‌دهند. «مردن برای زنده‌ماندن» بر اساس یک ماجرای واقعی ساخته شده و داستان یک واردکننده دارو و ابزار پزشکی است که داروی سرطان خون از هند وارد می‌کند اما این دارو در چین قاچاق و البته نسبت به نمونه‌های مشابه ارزان‌تر است. او درمی‌یابد باید به ماموریت خود برای نجات جان انسان‌ها ادامه دهد.

به نظر می‌رسد «مردن برای زنده‌ماندن» تا یک هفته دیگر در صدر جدول پرفروش‌های هفتگی سینمای چین باقی بماند اما یک رقیب قدرتمند دارد به نام «مرد پنهان» که چهار روز دیگر به سینماها می‌آید و بسیاری از سینمادوستان چینی مدت‌هاست منتظر اکران آن هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-09 23:35

افزودن دیدگاه جدید