کد مطلب: 

215216

در رستوران علی بابا ربات ها از شما پذیرایی می کنند!

کارمندان یک رستوران شگفت انگیز چینی همگی ربات هستند. در این رستوران چینی به جای انسان ها از ربات ها استفاده می شود.
در رستوران علی بابا ربات ها از شما پذیرایی می کنند!

به گزارش سیتنا، رستوران موسوم به «علی‌‌بابا» واقع در شهر شانگهای، یکی از جذاب ترین ایده های سال را رونمایی کرده است. این ایده شامل دو کمربند حامل، یک بازوی رباتیک و سبدهای متحرکی است که با یک نرم‌افزار کنترل می‌شوند.

درواقع نرم‌افزار با به کار بردن یک اپلیکیشن، از کیو – آر کد مشتری برای مشخص کردن محل نشستن او، سفارش و صورتحساب استفاده می‌کند.

اما این رستوران نسبت به دیگر رستوران ها مزیت هایی نیز دارد. برای مثال؛ یکی از مزیت های این رستوران را می توان این دانست که در یک فروشگاه قرار دارد و مشتری می‌تواند مواد غذایی مورد علاقه خود را انتخاب کند و برای طبخ به کارکنان رستوران سفارش دهد.

هنگامی که مشتری وارد رستوران می‌شود، یک میزبان (انسان) به او خوشامد می‌گوید. مشتری، از یک دستگاه لمسی برای پیدا کردن میز استفاده می‌کند.

افزون بر این، کیو – آر کد از تلفن همراه مشتری اسکن می‌شود تا محل نشستن او را به سیستم نرم‌افزار اطلاع دهد.سپس، مشتری می‌تواند مواد غذایی مورد نظر خود را در سوپر مارکت پیدا کند.

پس از یافتن مواد غذایی مورد نظر، دوباره کیو – آر کد اسکن می‌شود و کارکنان رستوران، کیسه حاوی مواد غذایی را به یک ابزار آویزان می‌کنند که به یک کمربند حامل متصل است. کمربند حامل، کیسه را با استفاده از بازوی رباتیک به یخچال می‌رساند. در همین ضمن، مشتری سر میز خود می‌نشیند و می‌تواند با استفاده از کیو – آر کد، سفارشات دیگر خود را مشخص کند. منوی ویژه این سفارش، در اپلیکیشن تلفن همراه مشتری موجود است.

پس از آماده شدن غذا، کارکنان رستوران، آن را در سبدهای متحرک می‌گذارند و سبدها روی کمربند حامل، محل نشستن مشتری را پیدا می‌کنند و غذا را مستقیماً به او می‌رسانند.

رستوران علی‌بابا امیدوار است با حذف پیشخدمت‌ها و کارکنان انسان، صرفه‌جویی بیشتری در هزینه‌ها داشته باشد.

در سال ۱۹۲۳ میلادی کارل چاپک نویسنده اهل کشور چک برای اولین بار از کلمه روبات در نمایش‌نامه خود به‌عنوان آدم مصنوعی استفاده کرد.

کلمه روبات گرفته شده از واژه Robota در زبان چک و به‌معنی برده و کارگر است. (مستنداتی از این کلمه پیدا نشد) در سال۱۹۴۰ شرکت وستینگ هاوس سگی به نام اسپارکو ساخت که برای نخستین بار در ساخت آن، هم از قطعات مکانیکی و هم از قطعات الکتریکی استفاده شده بود.

دردهه ۱۹۵۰ میلادی با پیشرفت فناوری رایانه، صنعت کنترل متحول شد. یکی از اولین روبات‌ها، روبات‌های HIDDEN MAFIA ساختهٔ جورج دوول و جو انگلبرگر در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ بودند. انگلبرگر اولین شرکت روباتیک را با نام «ROBOBAND» بنیان نهاد و خود وی نیز امروزه پدر علم روباتیک لقب گرفته‌است.در ژانویه ۲۰۱۳ چین اعلام کرد که در خصوص تولید و توسعه فناوری ساخت روبات‌های صنعتی پیشرفت چشمگیری داشته‌است. مقام‌های این کشور نرخ پیشرفت این صنعت را ۱۰٪ در یک سال گزارش کرده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-07-06 23:36

افزودن دیدگاه جدید