کد مطلب: 

214457

خواننده افتتاحیه جام جهانی متهم به خیانت شد!

منتقدان پیش از اجرای مراسم از ویلیامز خواستند تا جام جهانی روسیه را در پی مسموم‌کردن سرگئی اسکریپال بایکوت کند.
خواننده افتتاحیه جام جهانی متهم به خیانت شد

به گزارش سیتنا، رابی ویلیامز خواننده پاپ انگلیسی متهم شد که برای اجرا در افتتاحیه جام جهانی روسیه روحش را به پوتین فروخته است.

رابی ویلیامز ۴۴ ساله به خاطر اجرایش در مراسم افتتاحیه جام جهانی روسیه هدف انتقادات شدیدی قرار گرفت.

پیش از این اعلام شده بود که احتمال دارد خواننده قطعه «فرشتگان» روز سه‌شنبه پیش از بازی افتتاحیه میان روسیه و عربستان سعودی، در حضور ۸۰ هزار مخاطب این مراسم در استادیوم لوژنیکی موسکو روی صحنه برود.

منتقدان پیش از اجرای مراسم از ویلیامز خواستند تا جام جهانی روسیه را در پی مسموم‌کردن سرگئی اسکریپال بایکوت کند. اسکریپال جاسوس سابق روس و دخترش که در بریتانیا زندگی می‌کنند اسفند ۱۳۹۶ هدف ترور قرار گرفتند و بریتانیا دولت روسیه را در این ماجرا متهم شناخت.

بیل براودر، رئیس کمپین بین‌المللی عدالتخواهی برای ماگنیتسکی در واکنش به اقدام رابی ویلیامز به سختی به او تاخت و در توئیترش نوشت: «رابی ویلیامز راه‌های زیادی برای پول در آوردن وجود دارد اما فروختن روحت به یک دیکتاتور نباید یکی از آنها باشد…»

همچنین یک نماینده حزب کارگر در مجلس عوام بریتانیا دربارۀ خبر اجرای برنامۀ ویلیامز در مراسم جام جهانی گفته بود: «بسیار عجیب و ناامیدکننده است که هنرمند بریتانیایی بزرگی مثل رابی ویلیامز که همیشه یکی از فعالان کمپین‌های حقوق بشری بوده است موافقت کرده از روسیه و فیفا پول بگیرد تا در افتتاحیه جام جهانی بخواند.» او همچنین افزود: «تنها حدسم این است که او قصد دارد به بهانۀ اجرایش دربارۀ این مسائل مهم [اشاره به اقدامات روسیه در سوریه و ترور اسکریپال] صحبت کند.»

تنها واکنشی که ویلیامز پیش از اجرای برنامه به انتقادات مذکور نشان داد انتشار این پیام بود. «خیلی خوشحال و مشتاق هستم که برای چنین اجرای منحصربه‌فردی به روسیه برمی‌گردم.»

او همچنین اضافه کرد: «من کارهای زیادی در حرفه‌ام انجام داده‌ام و افتتاح جام جهانی فیفا برای ۸۰ هزار هوادار فوتبال در استادیوم و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان یک آرزو و رویای پسرانه است.»

مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ پنجشنبه ۱۴ جون مطابق با ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۷ بعدازظهر به وقت محلی ۳۰ دقیقه پیش از بازی افتتاحی بین روسیه و عربستان سعودی آغاز می‌شود. این مراسم در استادیوم لوژنیکی در مسکو است که میزبان مسابقۀ فینال هم خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-18 18:08

افزودن دیدگاه جدید