کد مطلب: 

213289

زور آموزش و پرورش به حذف آزمون‌های مدارس استعدادهای درخشان نرسید

وزیر آموزش‌وپرورش در حاشیه آئین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس با اشاره به مصوبه حذف آزمون گفت: برای داوطلبان پایه هفتم مدارس سمپاد «سنجش هوش» انجام می‌شود.
زور آموزش و پرورش به حذف آزمون‌های مدارس استعدادهای درخشان نرسید

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سید محمد بطحایی در حاشیه آئین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد حذف آزمون ورودی مدارس خاص در متوسطه اول گفت: پس از مصوبه حذف آزمون شورای عالی آموزش‌وپرورش، نگرانی‌هایی در مورد عدم پذیرش دانش‌آموز در پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان ایجاد شد که برایرفع این نگرانی‌ها برای مهر ۹۷صرفا سنجش هوش و استعداد را از بین داوطلبانی که شرایط اعلام‌شده را خواهند داشت، گرفته می‌شود و افرادی که از حد قابل قبولی از استعداد برخوردارند، می‌توانند در این مدارس ثبت‌نام کنند و برای ورود به این مدارس نیاز به آزمون و استفاده از کتاب‌های تستی نیست.

وی در ادامه افزود: باید به سمتی برویم که اختلالاتی چون "اضطراب" در مدارس را کاهش دهیم و آموزش‌وپرورش کماکان مصر به حذف آزمون‌هایی است که به‌عناوین‌مختلف در دوره ابتدایی در حال برگزاری است.

سید محمد بطحایی با اشاره به استرس‌های ناشی از آزمون‌های ورودی مدارس که به کودکان وارد می‌شد، گفت: فشارهایی که به کودکان وارد می‌شود از سطح توانشان خارج‌شده است، باید تلاش کنیم این استرس‌ها را رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای سال‌های آینده نحوه ورود پس از بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش‌وپرورش اطلاع‌رسانی خواهد شد، اظهار کرد: سنجش هوش برای مهر امسال صرفا متکی بر هوش و استعداد خواهد بود که این روش‌ها در حال طراحی است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به تمایل برخی از خانواده‌ها به ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس استعدادهای درخشان گفت: این خانواده‌ها فرزندانشان را در هر مدرسه‌ای که می‌خواهند ثبت‌نام کنند و در صورت قبولی فرزندانشان در سنجش هوش مدارس استعدادهای درخشان، می‌توانند آن‌ها را به این مدارس منتقل کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-23 22:14

افزودن دیدگاه جدید