کد مطلب: 

211705

دردسرهای نماد نازیسم برای تئاتر کمدی هیتلر

برگزارکنندگان یک تئاتر در آلمان در حال بررسی اجرای ابتکاری هستند که بر اساس آن تماشاگرانی که حاضر شوند بازوبندی دارای نقش صلیب شکسته آلمان نازی را ببندند، بتوانند به طور مجانی این نمایش را که اقتباسی از کتاب «نبرد من»، نوشته آدولف هیتلر است، تماشا کنند.
دردسرهای نماد نازیسم برای تئاتر کمدی هیتلر

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، برگزار کنندگان این تئاتر از این طرح خود با عنوان یک تجربه اجتماعی جدید دفاع کرده‌اند.

در همین حال، سخنگوی دفتر دادستانی شهر جنوبی کنستاس در آلمان اعلام کرده که تاکنون چندین شکایت در مورد پیشنهاد برگزارکنندگان این تئاتر به مخاطبانش دریافت کرده است.

طبق قانون آلمان، نمایش نماد صلیب شکسته آلمان نازی جز در موارد استثناء، ممنوع است.

برگزارکنندگان این تئاتر پیشنهاد داده‌اند تا در سالروز تولد آدولف هیتلر، روز بیستم ماه آوریل، تماشاگران با بستن بازوبندی منقش به نماد صلیب شکسته آلمان نازی که پیش از ورود به سالن توزیع می‌شود، در سالن حاضر شوند و این نمایش را مجانی تماشا کنند.

دادستانی آلمان در حال بررسی شکایت‌های دریافتی از این ایده است و به زودی نسبت به این که آیا این اقدام در تضاد با آزادی خلاقیت هنری هست یا خیر، تصمیم گیری خواهند کرد.

برگزارکنندگان تئاتر از ایده خود حمایت کرده و گفته‌اند که هدف اصلی طرح ما این است که نشان دهیم به چه سادگی می توان مردم را به بیراهه کشاند. یکی از متولیان این تئاتر به تلویزیون آلمان گفته است که شمار زیاد افرادی که تنها برای دریافت یک بلیت مجانی حاضر شده اند که بازوبند دارای نقش صلیب شکسته آلمان نازی را ببندند، تعجب آور و ترسناک است.

جورج تبوری، نویسنده و کارگران این تئاتر، نمایشنامه آن را از اتوبیوگرافی آدولف هیتلر با عنوان «نبرد من» اقتباس کرده و کاریکاتوری از او را در روزهای پایان عمرش به نمایش می‌کشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-18 21:52

افزودن دیدگاه جدید