کد مطلب: 

211501

تاج‌گذاری پسران آبی در کویت/شکار حلال

روز پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2018، دوشنبه 27 فروردین 97، ساعت 20:15، ورزشگاه الکویت شهر کویت داور: روشن ایرماتوف (ازبکستان)، کمک‌ها: احمد رسول‌اف و رضوان سعیداف (ازبکستان)
تاج‌گذاری پسران آبی در کویت/شکار حلال

به گزارش خبرورزشی، درست برخلاف استقلال که این بازی در راه تثبیت صدرنشینی از اهمیت فراوانی برایش برخوردار است، الهلالی‌ها با یک بازی تشریفاتی اما حیثیتی مواجه هستند، از همین‌رو نمی‌توان پیش‌بینی کرد قهرمان عربستان در این بازی با تیم کامل به میدان خواهد آمد یا تیم دوم؟

با این وجود استقلال که دوست ندارد صعود با صدرنشینی را به اما و اگر بسپارد، در این بازی خارج از خانه مقابل رقیب سنتی و دیرینه‌‌اش در غرب قاره به دنبال تاج‌گذاری نهایی در کویت است تا هم به هدف اصلی‌‌اش در راه صدرنشینی برسد هم شکار حلالی داشته باشد. وینفرد شفر که همچنان درگیر حواشی تمدید قرارداد با استقلال است به دور از این حواشی در حالی شاگردانش را برای بردی دیگر مقابل قهرمان عربستان آماده کرد که با غیبت تعداد زیادی از مهره‌هایش با مشکلات فراوانی در راه انتخاب چیدمان اصلی مواجه بود. شش بازیکن استقلال به دلیل مصدومیت و محرومیت به نسبت بازی رفت در فهرست این تیم حضور ندارند که غیبت سه مهره اصلی در ساختار تدافعی از جمله مجید حسینی، روزبه چشمی و امید ابراهیمی تا حدود زیادی زنگ خطر را برای مربی آلمانی به صدا درآورده است تا با احتیاط بیشتر شاگردانش را برای جدال سرنوشت‌ساز امشب مقابل الهلال آماده کند. در غیاب این سه چهره که نقش پررنگی در اوج‌‌گیری استقلال با تفکرات مرد آلمانی داشتند، بسیاری در انتظار تصمیمات شفر برای انتخاب جانشین برای آنها هستند جایی که هر انتخابی ممکن است دو روی سکه را برای این مربی رقم بزند.

مسلماً الهلالی که امشب مقابل استقلال به میدان می‌رود با آن تیمی که چند ماه قبل در بازی رفت به میدان رفت تا طعم شکست در مسقط را بچشد، متفاوت خواهد بود به همین خاطر وینفرد شفر خوب می‌داند که شاگردانش را باید برای رویارویی با هر شرایطی در کویت آماده کند. الهلال که این روزها با سونامی بزرگی در عرصه مدیریتی روبه‌رو شده، بعد از فصل تلخی که در لیگ قهرمانان پشت‌ سر گذاشت در آخرین بازی آسیایی خود تنها برای اعاده حیثیت و جبران مافات مقابل استقلال به میدان می‌رود و برتری در این بازی برای خوان براوون مربی 48 ساله آرژانتینی که بعد از شکست دور رفت مقابل آبی‌های ایران جانشین رامون دیاز شد، می‌تواند گامی بلند برای تثبیت جایگاهش روی نیمکت مربیگری باشد. قهرمان عربستان که دوست ندارد بدون برد این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان را به پایان برساند، قطعاً امشب حریف دست و پا بسته‌ای برای استقلال نخواهد بود به خصوص در کویت که این تیم طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. شفر و شاگردانش برای صدرنشینی و تاج‌گذاری در کویت نیم‌نگاهی نیز به بازی همزمان در دوحه نیز دارند؛ جایی که تساوی الریان و العین می‌تواند بهترین حالت ممکن برای استقلالی‌ها باشد تا با استرس کمتری به دنبال صدرنشینی باشند.

چهره‌ها

اشرف بن شرقی ستاره جوان و پنج میلیون یورویی مراکش بعد از انتقال پرسروصدا به قهرمان عربستان این روزها با انتقادات فراوانی روبه‌رو شده است تا جایی که بعد از حضور سامی الجابر به عنوان رئیس جدید باشگاه شایعاتی به گوش رسید که دیبالای مراکشی‌ها زودتر از آنچه تصور می‌شد به کشورش دیپورت خواهد شد. حال با این شرایط باید از این چهره تکنیکی و گلزن به عنوان چهره اصلی نام برد چون انگیزه‌های زیادی برای نشان دادن توانایی‌هایش در بازی بزرگ و حیثیتی با استقلال دارد.

در روزی که هنوز مشخص نیست مامه تیام ستاره سنگالی خط حمله استقلال شرایط بدنی مناسب برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی را به دست ‌آورده باشد، باید از سرور جپاروف به عنوان چهره اصلی آبی‌ها در کویت نام برد. هافبک ازبک به عنوان قلب تپنده استقلالی‌ها در میانه میدان به خوبی تأثیرگذاری‌‌اش در ترکیب تیم را نشان داده تا جایی که هر‌گاه این بازیکن اراده کرده، پسران آبی مشکلی در راه باز کردن دروازه رقبا پیش‌رو نداشته‌اند، به همین خاطر جپاروف امشب یکی از امیدهای اصلی قلمداد می‌شود.

در حاشیه...  در حاشیه...

*انتخاب شهر کویت به عنوان میزبان این بازی از سوی باشگاه الهلال در ابتدا باعث تعجب همگان شد چون کویتی‌ها به تازگی از سوی فیفا رفع تعلیق شده بودند. سران الهلال در تشریح این تصمیم خود مدعی شدند این باشگاه طرفداران پرشماری در کویت دارد که می‌توانند امشب یار دوازدهم قهرمان عربستان باشند.

*رسانه‌های سعودی با مانور روی خبر غیبت شش مهره استقلال در بازی امشب مدعی شدند خوان براوون سرمربی آرژانتینی بهترین فرصت را به دست ‌آورده تا با تحمیل شکست به رقیب ایرانی با خاطره‌ای خوش از آسیا وداع کند.

*از آخرین تمرینات استقلال در کویت این‌گونه برمی‌آید که شفر برنامه تاکتیکی ویژه‌ای برای بازی امشب در دستور کار قرار داده است که در چیدمان اولیه این مربی احتمال اینکه مهاجم کلاسیکی از ابتدا به میدان برود، بسیار کم به نظر می‌رسد. چیدمانی که با حضور بیشتر هافبک‌های سرعتی و تکنیکی برای استفاده از ضدحملات تشکیل خواهد شد.

*با توجه به اسکان ایرانی‌های پرشمار در کویت رسانه‌های این کشور ادعا کردند که 8 درصد ظرفیت در نظر گرفته شده برای طرفداران استقلال در ورزشگاه زیبای الکویت از جانب باشگاه میزبان کافی نخواهد بود و ممکن است دردسرهایی در میزبانی از طرفداران استقلال رقم بخورد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-16 10:41

افزودن دیدگاه جدید